heb wel nog geen mtb om in de bossen te gaan rijden
maar als ik er binnekort kom zal ik het er zeker proper houden
Oproep voor meer respect voor natuur en medebiker
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
-
levensgenieter
- Mountainbiker
Post by levensgenieter »
hoef deze petitie eigenlijk niet te tekenen.Had zowiezo al respect voor tragere bikers en afval hield ik toch al bij om ergens in een vuilbak te kieperen.
Maar bij deze, zet er mij maar bij
Maar bij deze, zet er mij maar bij
Ik herriner me nog dat er vroeger toen het MTB in belgie nog in zijn kinderschoenen stond er een gedragscode (enkele regeltjes in feite) bestond voor MTB.
Die werd toen zeer veel gepubliceerd in allerhande bladen artikels en op flyers.
maar nu is dat niet meer het geval ik weet ook de regels niet meer van buiten want vond ze allemaal evident.
Tochten waren toen ook allemaal kleinschalig wat het allemaal gebeuren ook allemaal zeer gemoedelijk maakte.
Maar ik stel ook wel vast dat die gedragscode misschien te lang weggeweest is...
Ik heb gezocht en vond ze niet onmiddelijk terug maar onderstaande vond ik op een nederlandse site en er zitten er veel tussen die ik herken.
1. Fiets alleen daar waar het is toegestaan
2. Respecteer de natuur: plantén dier.
3. Fiets in kleine groepen
4. Waarschuw andere recreanten tijdig en vriendelijk.
5. Benader andere recreanten en drukke locaties stapvoets.
6. Voorkom onnodig remmen: spaar de ondergrond.
7. Maak geen onnodig lawaai.
8. Laat geen afval achter.
Veiligheid boven alles dus `een fietshelm` dragen
ter info, volgende zater er zeker bij: respect voor medebikers, blijf op de paden, draag helm, geen afval achterlaten.
Die werd toen zeer veel gepubliceerd in allerhande bladen artikels en op flyers.
maar nu is dat niet meer het geval ik weet ook de regels niet meer van buiten want vond ze allemaal evident.
Tochten waren toen ook allemaal kleinschalig wat het allemaal gebeuren ook allemaal zeer gemoedelijk maakte.
Maar ik stel ook wel vast dat die gedragscode misschien te lang weggeweest is...
Ik heb gezocht en vond ze niet onmiddelijk terug maar onderstaande vond ik op een nederlandse site en er zitten er veel tussen die ik herken.
1. Fiets alleen daar waar het is toegestaan
2. Respecteer de natuur: plantén dier.
3. Fiets in kleine groepen
4. Waarschuw andere recreanten tijdig en vriendelijk.
5. Benader andere recreanten en drukke locaties stapvoets.
6. Voorkom onnodig remmen: spaar de ondergrond.
7. Maak geen onnodig lawaai.
8. Laat geen afval achter.
Veiligheid boven alles dus `een fietshelm` dragen
ter info, volgende zater er zeker bij: respect voor medebikers, blijf op de paden, draag helm, geen afval achterlaten.
- Ivanhoe el biker loco
- Mountainbiker
Post by Ivanhoe el biker loco »
Ik teken ook. We moeten respect hebben voor de natuur en de medebikers. Het zou stom zijn als we door z'n dingen als papiertjes wegsmijten of biba's dat onze favoriete hobby/ sport gaat verloren gaan!
-
wasbeer2006
- Mountainbiker
- Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest
Post by wasbeer2006 »
Ik deed al mee!
Ik moet zeggen dat het vaak wel overtrokken word, als ik op een route van 25km in NL twee bidons en papaiertjes zie valt dat best mee heb en het werkt het zelfde als in de auto, die ene zot valt op die 10.000 normale niet!
Ik moet zeggen dat het vaak wel overtrokken word, als ik op een route van 25km in NL twee bidons en papaiertjes zie valt dat best mee heb en het werkt het zelfde als in de auto, die ene zot valt op die 10.000 normale niet!