06/09/08 Wevelgem - Kluis - Wevelgem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
Dries B
Mountainbiker

06/09/08 Wevelgem - Kluis - Wevelgem

Post by Dries B »

WKW zoekt andere wegen op!

Na twee edities van WKW waarbij de letter K stond voor Kemmel trekken we dit jaar de andere richting uit. Het keerpunt van de marathontocht wordt Kluisbergen. Het parcours werd dan ook volledig hertekend en brengt ons naar de Vlaamse Ardennen.

Je kan kiezen uit verschillende afstanden: 40, 70 of 110 km. Op die manier komt iedereen aan zijn trekken.
Wie graag eens het competitiebeest in zich naar boven laat komen, kan gratis deelnemen aan het chronogedeelte op de flanken van de Kluisberg. (Dit is dus enkel voor de bikers die de 110 km afleggen). We voorzien enkele waardevolle prijzen voor de snelsten onder jullie.

Ook nieuw dit jaar is de start- en aankomstplaats. Het gebeuren vindt plaats in de Porseleinhallen te Wevelgem. Deze zijn te bereiken via de Deken Jonckheerestraat (zie algemene info).

Alle info vind je op http://www.wkw.be

Zie ook topic vorig jaar
David D
Mountainbiker

Post by David D »

Het parcours staat ondertussen voor 95% vast. Goed berijdbaar in alle weersomstandigheden, maximum aan off-road en ook niet te onderschatten qua aantal hoogtemeters (+/- 1000 op de 110km).

Op de website www.wkw.be kan je enkele foto's vinden van de 70km-tocht. Foto's van het bijkomende deel van de 110km komen eraan!

Extra info over de fun-chrono (op de 110km) komt ook eerstdaags online.

Indien bijkomende vragen -> laat maar komen!
Bert Desimpelaere
Mountainbiker

Post by Bert Desimpelaere »

Vorig jaar ook gereden. Leuke tocht, tof parcours.
Dit jaar naar de Kluis, wordt er zeker even goed of zelfs beter. Zal zeker van de partij zijn
Nijntje
Mountainbiker

Post by Nijntje »

Deze staat al een jaar in mijn agenda. 110km... Word weer leuk!
Barbeque
Kerstman
Location: Fully Epic M4, Hope onderdelen, Sram x0.. Garmin Forerunner 910XT and edge 705

Post by Barbeque »

Hoi,

via jullie site kwam ik op deze site terecht.

http://www.routeyou.com/route/products/ ... e%20Viewer

Je kan daar de gpx file downloaden voor je gps. Is deze dan ook de rit die je kan rijden ?? Ik heb het over de rit van 110 km

alvast bedankt en de groetjes uit Brugge.

yves
David D
Mountainbiker

Post by David D »

Dat is inderdaad voor 90% de rit van de 110km.
Ondertussen werden nog enkele aanpassingen/verbeteringen aangebracht. Nog enkele beklimmingen erbij en meer off-road waar mogelijk. Enkele stukken die minder goed bleken werden eruit gehaald.
Het parcours van de 40km loopt over hetzelfde traject en maakt ommekeer in Bellegem.
Idem voor de 70km waar we huiswaarts keren in St-Denijs.

Daarnaast kan je er ook het parcours terug vinden van de FUN-chrono (Chrono WKW 2008). De bedoeling hiervan is dat iedereen kan deelnemen om zich met zijn mede-bikers te meten! Enkele mooie prijzen (zoals enkele iPods) liggen klaar voor de eersten!
XT
Mountainbiker

Post by XT »

Vorig jaar naar Wevelgem geweest en mij goed geamuseerd. Qua organisatie dik in orde. Ik ben weer van de partij.
Magi
Mountainbiker
Location: Ne zwarten, vond ik mooi...daarom, maar toch een specialized!

Post by Magi »

ben mijn maten aan 't overtuigen, op de foto's te zien de moeite waard,ik kom zeker af voor de 110, dit weekendje al wat kilometers gereden dus afstand mag geen bezwaar zijn,
maak een afspraak met de weergoden,
tot zaterdag :bounce:
roy111
Mountainbiker

Post by roy111 »

@ Dries en David

Kunnen we daar parkeren aan de Porseleinhallen of moeten we ergens anders onze wagen achterlaten?
David D
Mountainbiker

Post by David D »

Roy111, er is ruime parking voorzien vlakbij de porseleinhallen. De weg naar de parking zal aangegeven worden en aan de parking zelf zijn er medewerkers voorzien om alles zo vlot mogelijk te laten verlopen!
Post Reply