opmeten fietspositie ?
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
- geitenboer
- Mountainbiker
Post by geitenboer »
Bij "defietser" in Opwijk. goede service vriendelijke mensen, heb zelf een fiets op maat laten maken en moet zeggen dat is een wereld van verschil, geen pijnen of kwalen. En als ge dan voor den eerste keer op die fiets zit is het net of ge moet terug leren fietsen (volledig andere positie dan voorheen). En pijn aan uw gat da krijgt ge toch, door veel te trainen helpt da ook uw kont wordt er stevig van 
- TrailRider
- Mountainbiker
Post by TrailRider »
Als ge theoretisch gezien uitkomt dat ge een 18,92" zou moeten hebben.
En er is enkel 18,5" en 19,5" ter beschikking.
Ge kunt dus eigenlijk kiezien, maar wat gaat het verschil zijn?
Gaat ge bij de ene rechter zitten dan bij de andere en bij welke dan?
In dit geval gaat het over een Trek Fuel EX 8
En er is enkel 18,5" en 19,5" ter beschikking.
Ge kunt dus eigenlijk kiezien, maar wat gaat het verschil zijn?
Gaat ge bij de ene rechter zitten dan bij de andere en bij welke dan?
In dit geval gaat het over een Trek Fuel EX 8
- TrailRider
- Mountainbiker
Post by TrailRider »
Bij de grotere kader komen het stuur en het zadel hoger en wordt de bovenbuis langer. Maar relatief gezien wordt neemt het geheel zeker meer in de hoogte dan in de lengte toe?
In dat geval zou ge dus iets meer rechtop zitten dan op de kleinere maat.
Klopt deze redenering of sla ik de bal nu helemaal mis?
In dat geval zou ge dus iets meer rechtop zitten dan op de kleinere maat.
Klopt deze redenering of sla ik de bal nu helemaal mis?
- TrailRider
- Mountainbiker
Er is er ook ene in menen die je helemaal opmeet. Zijn naam is Michiel delva. T'schijnt ook een hele goeie te zijn. Hij meet je op en je krijgt al je maten mee. Je kan ook je fiets meenemen en hij zet hem helemaal tot in de puntjes goed. Indien je geen fiets meehebt vraagt hij welke fiets je hebt of zou willen kopen en aan de hand van een catalogus weet hij dan welke afstellingen je nodig hebt.
- Mister T.
- Mountainbiker
Klopt. Ik heb hem aan het werk gezien bij het uitmeten van mijn vrouw en het op punt zetten van haar fiets. Beetje oubollige praktijk, maar hij kent zijn job! Ook hecht hij meer belang dan anderen - ik ga geen namen noemen... - aan de positie en vooral hoek van de plaatjes betreft. Mijn vrouw heeft last van ITBS, en hij zei onmiddellijk dat de oorzaak een verkeerde afstelling van de schoenen was...cubefan wrote:Er is er ook ene in menen die je helemaal opmeet. Zijn naam is Michiel delva. T'schijnt ook een hele goeie te zijn. Hij meet je op en je krijgt al je maten mee. Je kan ook je fiets meenemen en hij zet hem helemaal tot in de puntjes goed. Indien je geen fiets meehebt vraagt hij welke fiets je hebt of zou willen kopen en aan de hand van een catalogus weet hij dan welke afstellingen je nodig hebt.
Eindelijk eens een goede 'uitmeter' in West-Vlaanderen!
- Lw068236
- Mountainbiker
Probeer dit eens:
http://www.competitivecyclist.com/
Als je op de afbeelding van de MTB klikt zie je rechts onder de foto "fit calculator" Je moet een beetje Engels kennen en een beetje moeite doen om alles zelf op te meten, maar ik heb er al verschillende mensen goed mee op hun fiets gezet.
Er is dus ook een rekenmodule voor racefietsen, triatlon
http://www.competitivecyclist.com/za/CC ... ATOR_INTRO
(voor MTB)
(racefiets)
http://www.competitivecyclist.com/za/CC ... E.CODE=TRI
(tijdrijden-triatlon)
Veel plezier, Luc
http://www.competitivecyclist.com/
Als je op de afbeelding van de MTB klikt zie je rechts onder de foto "fit calculator" Je moet een beetje Engels kennen en een beetje moeite doen om alles zelf op te meten, maar ik heb er al verschillende mensen goed mee op hun fiets gezet.
Er is dus ook een rekenmodule voor racefietsen, triatlon
(voor MTB)
(racefiets)
http://www.competitivecyclist.com/za/CC ... E.CODE=TRI
(tijdrijden-triatlon)
Veel plezier, Luc
-
hamontenaar
- Mountainbiker
Post by hamontenaar »
mij hebben ze bijna 2 jaar geleden opgemeten voor ne cyclocross fiets, nu heb ik een maand of 2 geleden een mbt gekocht en hebben ze mij ook gemeten maar ik twijfel eigenlijk als het wel juist is. Nu is mijn vraag kan ik door één of ander berekeningske ofiet mijn maten van de cyclocross fiets omzetten naar die van de mtb?
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
crossfiets is ee nstuk korter dan een mtb fiets. ook is die wat korter dan een wegfiets (die ook een 20mm korter nog is dan een mtb)
een crossfiets kan 30-40mm korter zijn dan een mtb.
punt 1 ) de TRAPHOEK is om te beginnen het voornaamste. die moet juist staan. hier kan je met niks improviseren.
op een kortere fiets kan je dat wel door bv een iets langere stuurpen te steken.
breng je dat over, dat moet je juist een iets kortere stuurpen nemen.
een crossfiets kan 30-40mm korter zijn dan een mtb.
punt 1 ) de TRAPHOEK is om te beginnen het voornaamste. die moet juist staan. hier kan je met niks improviseren.
op een kortere fiets kan je dat wel door bv een iets langere stuurpen te steken.
breng je dat over, dat moet je juist een iets kortere stuurpen nemen.
-
Feel Lucky Punk
- Mountainbiker
Waar laten jullie positie op fiets opmeten ?
Post by Feel Lucky Punk »
Collega Bikers,
Heb bij m'n laatste twee toertochten 'kniepijn' gekregen. De pijn duikt op na meer dan 50 km.
Locatie pijn: pees (?) boven m'n linkerknieschijf, aan de buitenkant (verbinding tss quadriceps en knieschijf denk ik).
Van zodra ik van m'n fiets stap heb ik geen last meer. Moet me dus heel erg inhouden om niet te gaan fietsen. Heb hier op het forum al veel nuttige tips gelezen. Ben direct na m'n laatste rit van vorige week begonnen met regelmatig ijs opleggen en 2 tot 3 maal insmeren met Fastum-gel (ontstekingswerend voor pezen en spieren). Hoop om na 10 dagen een verkenningsritje te kunnen maken ? In Augustus staat Mont-Ventoux normaal op programma en andere mtb tochtje ginds ...
Herkennen jullie de symptomen? en vooral: waar kan je je positie op je fiets laten opmeten ? (regio Evergem, Gent, Oost-Vlaanderen, desnoods andere ...)
Ik ken wel en mtb-shop waar ze je positie opmeten, maar dit is niet mijn shop ? Is dit 'not done', of kan je tegen betaling dit gewoon vragen ?
cheerio
not so lucky punk
Heb bij m'n laatste twee toertochten 'kniepijn' gekregen. De pijn duikt op na meer dan 50 km.
Locatie pijn: pees (?) boven m'n linkerknieschijf, aan de buitenkant (verbinding tss quadriceps en knieschijf denk ik).
Van zodra ik van m'n fiets stap heb ik geen last meer. Moet me dus heel erg inhouden om niet te gaan fietsen. Heb hier op het forum al veel nuttige tips gelezen. Ben direct na m'n laatste rit van vorige week begonnen met regelmatig ijs opleggen en 2 tot 3 maal insmeren met Fastum-gel (ontstekingswerend voor pezen en spieren). Hoop om na 10 dagen een verkenningsritje te kunnen maken ? In Augustus staat Mont-Ventoux normaal op programma en andere mtb tochtje ginds ...
Herkennen jullie de symptomen? en vooral: waar kan je je positie op je fiets laten opmeten ? (regio Evergem, Gent, Oost-Vlaanderen, desnoods andere ...)
Ik ken wel en mtb-shop waar ze je positie opmeten, maar dit is niet mijn shop ? Is dit 'not done', of kan je tegen betaling dit gewoon vragen ?
cheerio
not so lucky punk