Houffamarathon 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

sunn xtreme wrote:
ducman wrote: alléé dan, dus dat héél steil stuk in den bos waar IEDEREEN te voet stond ben jij gewoon opgereden? (stijl stuk voor 80% bestaande uit rotsen)
en for that matter, tijdens het oprijden van dat waterstroompke was er plotseling een hoogteverschil van een halve meter, zijt ge daar ook gewoon opgesprongen? :wink:
nee natuurlijk niet..vleugels heb ik nog niet... en als je op die plaatsen van de fiets moet, noem ik dat niet lopen. iedereen moest eraf trouwens.
jij bedoelt dat stuk dat ik juist aangaf dat op het laatst echt bijzonder steil werd.. tot daar wel, dan te voet zoals iedereen. kzeg toch , vrijwel overal kunnen oprijden. (ben bijlange superman niet)
op dat WB stuk, steile klim en nogal lang waar de meesten die ik zag te voet gingen..ja volledig naar boven gereden, net als een hoop andere waarschijnlijk. was lang, lastig en erg steil met rotsachtige ondergrond erbij, maar het ging wel degelijk.
eigenlijk wel een erg dom antwoord van u, wie wil wie belachelijk maken?? :lol:
bon, iedereen zal wel nie zo slim zijn als u zekers. Enne mijn reply was zelfs nie aan u gericht hé. U belachelijk, maken, da's niet nodig hé.
.:Roel:.
Mountainbiker
Location: CUBE LTD1; Specialized Epic 07 (Expert); Commencal VIP Nuts 5

Post by .:Roel:. »

:lol: whaha, de sfeer zat daar precies goed ....

En dat allemaal voor 35 euro :wink:
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

blijkbaar wel aan mijn adres, gezien de quote #-o

slim ben ik niet, en als je niet graag men replys leest in diverse topics (oa vooal over training etc), lees ze dan niet. zelf probeer ik van een neutrale positie iets duidelijk te maken zonder kortzichtig te willen worden.
ik heb de beste bedoelingen en zou niks liever willen dat het belgische mtb op een ander niveau komt.. als jij denk dat ik dan de slimme wil gaan uithangen, dan moet jij zelf uw plan trekken en maar raak doen.
pm me dan ook niet meer zoals voordien om iets te vragen. Is toch gewoon tijdverlies en zonde van de moeite.
kben te dom en kan je toch niet helpen :P

speelt ook geen rol...
valt me op dat buiten de aangehaalde punten die vaker aangehaald zijn door een paar zeer goede mtb-renners en andere mensen, nu de muggezifters beginnen op te duiken.

ik denk wel dat de organisatie weet wat er mis liep en weet wat te doen.

En ook dat de bikers die hun smeerlapperij achterlieten in de douches verstand krijgen en de luiheid achterwege laten om afval in de vuilbak te gooien ipv in douches en wc's.
want zij gedragen zich als varkens, terwijl de andere mede-bikers met de vinger worden gewezen.
ik denk dat vooral op dat laatste punt de grosso modo 100% akkoord mee is

hopelijk komen de foto's snel, en kunnen we daarvan gaan genieten. :wink:
mathieu
Mountainbiker
Location: train fiets scott scale 70 wedstrijdfiets scott scal 30

Post by mathieu »

het was wel jammer van die eertste 30 km (op de 50km) want dat waren breede paden maar daarnaa was het de moeite ik rij competitie bij de jeugd en ook maar bij een klim echt moeten afstappen die hele stijl kheb daar wel tot den helft gereden tussen de wandlaars maar dan kon je nie meer rijden door dat iedereen te voet ging en het was op het einde wel heel steil en als je veel techniek hebt kon je in de techniese afdalingen en klimmen veel bikers voorbij steken
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

@Scottbikerke : idd, dat is hem. heb er heel volk volk zien te voetgaan... beneden zal zelfs een man op een boomstronk die dat nimeer zag zitten..die was fysiek en mentaal kapot
the sentinel
Mountainbiker

Post by the sentinel »

Ik heb er op de startklim heel veel zien passeren... naar mate de wedstrijd vorderde heb ik heel wat lijken opgevist. We reden van groepje naar groepje op een goed maar ni te stevig tempo... Gebrek aan training en zelfkennis is de grootste oorzaak... Het is en blijft een grote uitdaging om uw lichaam op die manier af te beulen. Als ge ni traint... nefast voor de feestvreugde
biker steven
Mountainbiker

Post by biker steven »

Ik heb er allesinds een tof weekend van gemaakt.
We zijn met ons tentje gebleven t.e.m. maandag en ervan genoten.
Ik heb afgezien van de krampen, al na 30 km stond ik stil aan de kant met geblokkeerde spieren. :oops: :oops: :oops: Al een geluk dat er 3 mensen gestopt zijn om me te helpen. dankuwel gasten =D> =D> Ik stond daar verzekers 2 min aan de kant en niemand die eens riep gaat het, tot dat die 3 mensen voorbij rijden. Dan de laatste 20 km een beetje rustiger gereden.

Ja er valt hier veel kretiek. Iedereen heeft daar zijn eigen mening over en iedereen zal wel ergens gelijk hebben. Maar iedereen moet water bij de wijn doen, zowel MTB'ers als organisatie. Ikzelf vond als minpunt de afspuit installatie, maar ze hadden toch goeie bedoeling. 15 a 20 uitgangen was een beetje teveel. De douche was van mij op de camping "Chace et peche" 3km van houffa en vol met hollanders :-D :-D , maar het was leuk en rustig.

Ik kom volgend jaar zeker terug (voor de 5 de maal dan) en terug met dezelfde ingesteldheid. ik kom er om van te genieten er iets gezelligs van te maken maar toch goed doorduwen.
phoenix.cr
Mountainbiker

valpartij...

Post by phoenix.cr »

deze morgen naar spoed moeten gaan ,kon het niet meer houden na twee dagen werken, fotokes laten nemen en resultaat;ligamenten uitgerokken van de schouder als ook gekneusd... en koppijn lichte hersenschudding...daar gaat mijn houffamarathon... al bij al toch content dat ik volgehouden heb tot het einde ,volgend jaar beter organiseren en verzorgen van de beentjes,voeding.........en nu rusten.....
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

biker steven wrote:Ik heb er allesinds een tof weekend van gemaakt.
We zijn met ons tentje gebleven t.e.m. maandag en ervan genoten.
Ik heb afgezien van de krampen, al na 30 km stond ik stil aan de kant met geblokkeerde spieren. :oops: :oops: :oops: Al een geluk dat er 3 mensen gestopt zijn om me te helpen. dankuwel gasten =D> =D> Ik stond daar verzekers 2 min aan de kant en niemand die eens riep gaat het, tot dat die 3 mensen voorbij rijden. Dan de laatste 20 km een beetje rustiger gereden.
dat komt omdat je onderweg waarschijnlijk te weinig drinkt.
het was niet warm, je leek minder te transpirerenomdat het niet vol van je gezicht afdruipt maar dat was bedrog. je blijft nog altijd vrij sterk via het lichaam transpirern, te weinig drinken resulteert heel vaak in krampen.
zeker als je niet veel fietst (veel km per week en regelmatig)
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

Knurrebikers lady wrote:Count me in for 2009 !!!
Volgend jaar gaan we ne keer een serieuze trein opzetten he...maar eerst nog een paar maanden afbeulen deze winter, maar euh, voorlopig zwijgen tegen de anderen he... :-$

Was ook mn eerste Houffa en ga volgend jaar terug. Had enkel wat last van de afspuit. Voor de rest was alles in orde! Ik had meer last met mijn eigen dan iets anders... :P

Ik hoop juist dat ze volgend jaar niet met zo een ingewikkeld startsysteem op de proppen komen. Van onze club stonden we nu al her en der verspreid over de startboxen. Samen rijden betekende dus uitzakken of direct de startklim opvliegen om plaatsen goed te maken...
Last edited by Steven vd Eynde on Wed 27 Aug 2008 20:50, edited 1 time in total.
Post Reply