No Tubes Informatie en ervaringen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Stijnie
Mountainbiker

Post by Stijnie »

Vorige vrijdag ne stoot afgewerkt...
Voor houffamarathon besloten om NN (gewone buitenband) te monteren op mijn ztr olympic wielkens. De Vredestein black panther's eraf gedaan maar zorgvuldig zodat ik nog wa notubes kan recupereren om in mijn NN te kappen.
Hopla zonder problemen die NN erop gekregen, merkte wel dat ze een ietsiepietsie zweten die banden. Ma ze bleven mooi op druk.
Zet mijne fiets weg en lig op mijn gemakje naar de eneco-tour te zien en ineens hoor ik daar een mot jongens. Verschoten da ik was zeg...wist direct ni wat het was zenne. Zeg mijn wielen eens checken of ze niet lossen...en ik moest ni langer zoeken hé. Heel de muur vol latex #-o #-o . Diene NN was van de velg gekletst zeg! Iets teveel bar ingestoken denk ik...De NN was nog dik inorde maar wel ne slag in mijn wiel zenne. Allez wiel laten rechten en hem terug zonder problemen opgelegd en houffamarathon zonder probs kunnen uitrijden.
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

:-? hoeveel bar had je op je band staan dan?
SpecializedStumpjumper
Mountainbiker

Post by SpecializedStumpjumper »

De methode van Dickie is niet nieuw:

http://www.idobartana.com/mbtkb/no_flat.htm
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

eveld wrote:De methode van Dickie is niet nieuw:

Ook dat is niet nieuw, google maar eens op Ghetto tubless!!!
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

eveld wrote:De methode van Dickie is niet nieuw:

Idd pretty much the same.
Heb het wel nog van een andere site.
'Cut the tube later' is imo de veiligste, de band heeft een groter contactoppervlak met de binnenband.
Ik heb een 2mm laten staan.
Door dat rubberen laagje tussen velgrand en band is de sealing makkelijker en zeker.
Als je de biba eerst gaat snijden moet je zeer juist te werk gaan en dan ben je niet zeker of er overal contact is daarbinnen.
El Perro Diablo
Mountainbiker

Als je echt "tube" wil rijden en zeker zijn dat je band niet van de velg loopt, ik heb mijn RR's vastgeplakt met Tec7. Voordat je dit doet, zorg wel dat je de latex via je ventiel kan binnenkappen want even bandje laten gapen gaat niet meer.
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

El Perro Diablo wrote:Als je echt "tube" wil rijden en zeker zijn dat je band niet van de velg loopt, ik heb mijn RR's vastgeplakt met Tec7. Voordat je dit doet, zorg wel dat je de latex via je ventiel kan binnenkappen want even bandje laten gapen gaat niet meer.
En als je band versleten is???
Een paar uurtjes prutswerk??
Brunox
Mountainbiker

Post by Brunox »

Nieuw wielsetje :lol: :lol:
El Perro Diablo
Mountainbiker

Dickie wrote:
El Perro Diablo wrote:Als je echt "tube" wil rijden en zeker zijn dat je band niet van de velg loopt, ik heb mijn RR's vastgeplakt met Tec7. Voordat je dit doet, zorg wel dat je de latex via je ventiel kan binnenkappen want even bandje laten gapen gaat niet meer.
En als je band versleten is???
Een paar uurtjes prutswerk??
Daarjuist een stel oude Fast Freds met binnenband gemonteerd, omdat die (letterlijk) dik zijn en ik een vaste vork gestoken heb, om de DT te sparen voor volgend wedstrijdseizoen, mijn Tec 7 tube er met de schroevendraaier afgestoken, ging redelijk vlot, ttz, de rubberstrip met band en al eruit getrokken, juust de souspap was wat lastig.

Binnenbanden is wel makelijk om banden te wisselen........ :bounce:
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Als 't spel maar dicht is...
Een goed idee.
Moet toch nog aan mijn voorwiel beginnen.
Het binnenband-strip-systeem in combi met TEC-7: Band wordt een echte tube, geen dure rimstrip naar de knoppen, Tec heeft geen contact met de velg dus makkelijk verwijderen band, minder dichtingsmiddel nodig, geen drukverlies (alhoewel, nu ook niet 8) ), rijden met lage druk...
Bij een scheur in de band sta je altijd te voet...
Ik zie...ik zie... alleen maar voordelen :lol: .
Post Reply