Houffamarathon 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
the sentinel
Mountainbiker

Post by the sentinel »

sunn xtreme wrote:dat lopen was eerder zelden... zelfs bijna overal opgereden, behalve dat 'muurtje' in dat bos op de al reeds erg steile klim, dat nog een een graad of 4-5 steiler werd.. iedereen ging er te voet.

en om aan te geven dat het zeker mogelijk was voor de meesten , bijna iedereen :
- ik reed achteraan met een 1.50 en vooraan een 1.9 + doorgeslagen veervork (na km 40 reeds al van de 125) omhoog. vooraan 3.6 bar, achteraan 3.2 bar.
op de klimmen heel steile klimmen met los gesteente enz moest je vooral op het zadel blijven zitten.
tot zover de moeilijkheidsgraad van de klimmen....

technisch gezien zou ik bijna onmogelijk overal omhoogrijden vanwege de smalle achterband (minder grip etc..), en net zoals bijna iedereen een 1.9 of breder moeten steken.
niet dus....

een tip : wanneer het kopje twijfelt, stoppen de benen met draaien op dat soort klimmen. dus hard zijn voor uzelf en verstand op nul, dan red je het meestal wel.
Zelf ook maar alleen dat heel stijl stuk moeten lopen. Als je daar naar boven reed was je wel een crack!! In tegenstelling tot Malmedy vond ik dit (allé ja de 1ste 97km dan) helemaal niet technisch en bijlange niet zo zwaar. Natuurlijk ga je er wel sneller door rijden. Om maar een vergelijking te maken. In Malmedy had ik net geen 16km/hr gem, Hier had ik tot aan mijn stop 19km/hr gem... Is toch een duidelijk verschil hè.
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

the sentinel wrote:
sunn xtreme wrote:dat lopen was eerder zelden... zelfs bijna overal opgereden, behalve dat 'muurtje' in dat bos op de al reeds erg steile klim, dat nog een een graad of 4-5 steiler werd.. iedereen ging er te voet.

en om aan te geven dat het zeker mogelijk was voor de meesten , bijna iedereen :
- ik reed achteraan met een 1.50 en vooraan een 1.9 + doorgeslagen veervork (na km 40 reeds al van de 125) omhoog. vooraan 3.6 bar, achteraan 3.2 bar.
op de klimmen heel steile klimmen met los gesteente enz moest je vooral op het zadel blijven zitten.
tot zover de moeilijkheidsgraad van de klimmen....

technisch gezien zou ik bijna onmogelijk overal omhoogrijden vanwege de smalle achterband (minder grip etc..), en net zoals bijna iedereen een 1.9 of breder moeten steken.
niet dus....

een tip : wanneer het kopje twijfelt, stoppen de benen met draaien op dat soort klimmen. dus hard zijn voor uzelf en verstand op nul, dan red je het meestal wel.
Zelf ook maar alleen dat heel stijl stuk moeten lopen. Als je daar naar boven reed was je wel een crack!! In tegenstelling tot Malmedy vond ik dit (allé ja de 1ste 97km dan) helemaal niet technisch en bijlange niet zo zwaar. Natuurlijk ga je er wel sneller door rijden. Om maar een vergelijking te maken. In Malmedy had ik net geen 16km/hr gem, Hier had ik tot aan mijn stop 19km/hr gem... Is toch een duidelijk verschil hè.
alléé dan, dus dat héél steil stuk in den bos waar IEDEREEN te voet stond ben jij gewoon opgereden? (stijl stuk voor 80% bestaande uit rotsen)
en for that matter, tijdens het oprijden van dat waterstroompke was er plotseling een hoogteverschil van een halve meter, zijt ge daar ook gewoon opgesprongen? :wink:
the sentinel
Mountainbiker

Post by the sentinel »

Als dat stuk na die stijle, droge, stofferige afdaling kwam naar het beekje toe kan ik er niet over meespreken want zoals ik al zei hebben ze me vanaf km 97 moeten komen halen met den ambulance.
Lezen is dan precies niet je sterkste kant hè, ik zei:" zelf ook alleen dat heel stijl stuk moeten lopen..." :wink:

En ergens 2 seconden van de fiets moeten omdat 't fietsend niet overbrugbaar is, is niet lopen, dat hoort er gewoon bij. Is ook geen beklimming hè! En nee da heel smal bruggeske ben ik ook ni overgefietst, en nee ben ook ni naar Houffa gefietst,... moeten we nog verder gaan...

Was maar gewoon om aan te geven dat dit niet een van de meest technische ritten was die ik gedaan heb tot nu toe. Zoals Ken VDB zei: " Je kan veel meer halen uit die omgeving"

Man man man muggenzifters hier...
hemapolytocriet
Mountainbiker

Post by hemapolytocriet »

BelAir_500 wrote::oops: wat zijn de hoogtemeters voor de afstanden ? mercikes
bijna 2500 op de 125...euh 133km
gemeten met GPSmap60CSX
DdT
Mountainbiker

Post by DdT »

the sentinel wrote:En nee da heel smal bruggeske ben ik ook ni overgefietst, en nee ben ook ni naar Houffa gefietst,... moeten we nog verder gaan...
Euh...ja....best grappig :wink:
Hoezo ben je niet over da bruggeske gefietst? :-D
Niet te doen é. 8)
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

the sentinel wrote:Als dat stuk na die stijle, droge, stofferige afdaling kwam naar het beekje toe kan ik er niet over meespreken want zoals ik al zei hebben ze me vanaf km 97 moeten komen halen met den ambulance.
Lezen is dan precies niet je sterkste kant hè, ik zei:" zelf ook alleen dat heel stijl stuk moeten lopen..." :wink:

En ergens 2 seconden van de fiets moeten omdat 't fietsend niet overbrugbaar is, is niet lopen, dat hoort er gewoon bij. Is ook geen beklimming hè! En nee da heel smal bruggeske ben ik ook ni overgefietst, en nee ben ook ni naar Houffa gefietst,... moeten we nog verder gaan...

Was maar gewoon om aan te geven dat dit niet een van de meest technische ritten was die ik gedaan heb tot nu toe. Zoals Ken VDB zei: " Je kan veel meer halen uit die omgeving"

excuseer mij hé! als ge 't op die manier bedoeld... ge hebt gelijk
de rit was belange niet zo moeilijk!
Solo
Mountainbiker

Post by Solo »

#-o
Last edited by Solo on Thu 28 Aug 2008 14:08, edited 2 times in total.
Knurrebikers lady
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Expert Fsr - Thompson Trail - Zannata koersfiets

Post by Knurrebikers lady »

Ik heb me van 't weekend en zondag mega geamuseerd met deze rit en de compagnie van de vele aanwezige herders en herderinnetjes.

Zondagmorgen om 9u gestart voor de 100 km en gelukkig na enkele KM's terug samengekomen met Herder Steven zodat we samen de rit konden uitrijden. Merci Steven :wink:
Mega parcours, schitterende off-roadpaden en soms zware beklimmingen.
Voor mijn 1e Houffa ben ik content !

Count me in for 2009 !!!
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

ducman wrote: alléé dan, dus dat héél steil stuk in den bos waar IEDEREEN te voet stond ben jij gewoon opgereden? (stijl stuk voor 80% bestaande uit rotsen)
en for that matter, tijdens het oprijden van dat waterstroompke was er plotseling een hoogteverschil van een halve meter, zijt ge daar ook gewoon opgesprongen? :wink:
nee natuurlijk niet..vleugels heb ik nog niet... en als je op die plaatsen van de fiets moet, noem ik dat niet lopen. iedereen moest eraf trouwens.
jij bedoelt dat stuk dat ik juist aangaf dat op het laatst echt bijzonder steil werd.. tot daar wel, dan te voet zoals iedereen. kzeg toch , vrijwel overal kunnen oprijden. (ben bijlange superman niet)
op dat WB stuk, steile klim en nogal lang waar de meesten die ik zag te voet gingen..ja volledig naar boven gereden, net als een hoop andere waarschijnlijk. was lang, lastig en erg steil met rotsachtige ondergrond erbij, maar het ging wel degelijk.
eigenlijk wel een erg dom antwoord van u, wie wil wie belachelijk maken?? :lol:
jerre1
Mountainbiker

Post by jerre1 »

sunn xtreme wrote:
ducman wrote: alléé dan, dus dat héél steil stuk in den bos waar IEDEREEN te voet stond ben jij gewoon opgereden? (stijl stuk voor 80% bestaande uit rotsen)
nee natuurlijk niet..vleugels heb ik nog niet... en als je op die plaatsen van de fiets moet, noem ik dat niet lopen. iedereen moest eraf trouwens.
jij bedoelt dat stuk dat ik juist aangaf dat op het laatst echt bijzonder steil werd.. tot daar wel, dan te voet zoals iedereen. kzeg toch , vrijwel overal kunnen oprijden. (ben bijlange superman niet)
op dat WB stuk, steile klim en nogal lang waar de meesten die ik zag te voet gingen..ja volledig naar boven gereden, net als een hoop andere waarschijnlijk. was lang, lastig en erg steil met rotsachtige ondergrond erbij, maar het ging wel degelijk.
eigenlijk wel een erg dom antwoord van u, wie wil wie belachelijk maken?? :lol:
Das toch dieje klim da ge van de verharde weg komt(camping) met boven een scherpr bocht naar rechts
Yep daar ben ik ook opgereden :lol: :lol:
Post Reply