Oproep voor meer respect voor natuur en medebiker

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Post Reply
Mojobiker
Mountainbiker

Oproep voor meer respect voor natuur en medebiker

Post by Mojobiker »

Zie dit als een soort petitie. Als je ze ondertekend, beloof je je te houden aan: geen afval weg te werpen in de natuur, respect hebben voor de medebikers, als je moest afstappen naast de rijlijn verder te wandelen, ... =D>

Soit, u gedragen als een echte MOUNTAINBIKER!!!

Mojo
BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

't zou maar erg zijn als je het niet doet
!!!!
geitenboer
Mountainbiker

Post by geitenboer »

idd ga vaak langs de schelde fietsen, als je ziet wat een prachtige natuur wij ook hebben in ons belgenland, gelieve het ook zo te houden. Op verschillende plaatsen van fietsroutes vind je immers genoeg vuilnisbakken. Enkel een oproep aan baasjes van honden, hou ze aan de leiband en hou ze ook kort. Vorig weekende nog net kunnen ontwijken of hij hing aan mijn kuiten #-o . En het baasje in kwestie wist dat ik af kwam want hij had me gehoord en gezien. De hond kan je niks kwalijk nemen die reageert als hij verschiet. dus bij deze, honden (kort ) aan de leiband
JurgenG
Mountainbiker

Post by JurgenG »

nog eentje toe te voegen: help altijd een biker in nood, maar zorg er ook zelf voor dat je een reservebandje bij hebt zodat je niet altijd op anderen moet rekenen.
Last edited by JurgenG on Wed 27 Aug 2008 10:38, edited 1 time in total.
BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

toen ik tijdens de tt van aarschot plat zat is er toch tenminste 1 iemand gestopt
Verellen
Mountainbiker

Post by Verellen »

Fijn inititatief! Ik teken!
sTTevie
Mountainbiker

Post by sTTevie »

ik teken mee :-D

ik vraag me overigens af hoe 't, in deze tijd, nog mogelijk is dat (weg)coureurs zomaar alles kunnen wegkieperen naast de weg (bidons, verpakkingen, ...) zonder dat daar maar met één woord over gerept wordt .. ?? ??
mini bergaffer
Mountainbiker

Post by mini bergaffer »

Denk ook maar eens aan de baanj*netten die u als mountainbiker 's winters in de graskant komen rijden omdat ze persé moesten passeren. [-X

mb
Geerthawk
Mountainbiker

Post by Geerthawk »

Ik teken! Mooi initiatief trouwens. =D>
Slipsnifter
Mountainbiker

Post by Slipsnifter »

I'm in
sTTevie wrote: ... ik vraag me overigens af hoe 't, in deze tijd, nog mogelijk is dat (weg)coureurs zomaar alles kunnen wegkieperen naast de weg (bidons, verpakkingen, ...) zonder dat daar maar met één woord over gerept wordt ...
Klopt idd niet helemaal, tijdens 'den toer' hebben ze der den hele namiddag over bezig geweest op den TV. Het kwam erop neer dat iemand een sms had gedaan over het wegwerpen van het vuil en dergelijke door de renners en wielerterroristen in het algemeen. Blijkbaar bestaat er toch een afkeer rond deze problematiek. Naar het schijn is het al wel zo in den toer dat er na de renners een "kuisploeg" langs gaat om een heel groot deel van de rommel mee te nemen. Ook langs het parcours zet de organisatie vuilzakken en hopen ze op de welwillende medewerking van de toeschouwers. Ook had één van de ploegen een wedstrijd uitgeschreven aan de hand van de drikbussen van de rennes, die hadden een code meegekregen die ge op ne website moest gaan invullen. Alle beetjes helpen he.
Post Reply