Houffamarathon 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
indy
Mountainbiker

Post by indy »

Thompe wrote:p.s. Je verwijt ons dat we anoniem reageren maar who the f??k is INDY???
Wie is Indy? Indy reageert, en ik citeer:
Namens de vzw Biking Events en de ruim 120 medewerkers aan de jongste editie van de Houffamarathon
Ik denk dat iedereen wel weet wie de mensen achter vzw Biking Events zijn, en zoniet kan je dat makkelijk achterhalen op http://www.lcmt.be/Default.aspx?M=main& ... 5474885724
Frog 075
Mountainbiker

Post by Frog 075 »

Niet dat het iets uitmaakt na al deze kritieken maar heb me ook zeker super geamuseerd. Superparcours, steile technische hellingen, bangelijke afdalingen en allemaal goe uitgepijld. Uitgebreide bevoorradingen...wat moe ne mens meer hebben?
Oké, betere afspuit maar met deze kritiek dat hier al gepost is zullen ze nu wel geleerd zijn zeker?
Van de douches kan ik niet meeklappen, samen met de andere Herders hadden we een 7-tal chalets gehuurd en daar dan ook gedoucht.
Geen enkel van m'n collega-herders heeft negatieve kritiek (buiten de afspuit)
Volgend jaar komen we zeker terug!!! Met wat geluk een stoffige rit dan ipv modder :roll: :wink:
Bedankt voor het mooie weekend jongens!!! =D> =D> =D>
R1ALAIN
Mountainbiker
Location: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC

Post by R1ALAIN »

Goh, alles eens gelezen en in sommige punten zit wel waarheid. De beste stuurlui staan meestal aan wal. Je moet maar eens iets organiseren met zo'n massa volk. Er is altijd wel iets dat over het hoofd wordt gezien.
Na enkele deelnames maak ik mij niet meer druk om de douches of aspuitplaats. Ik zorg dat ik zelf water mee heb en je fiets moet je de maandag of dinsdag toch nog eens deftig onder handen nemen, dus voor mij hoeft het niet.
Ik vind wel dat er meer ctl moet zijn aan de start. Sommigen eigenen zich gewoon de eerste box toe, terwijl dit niet hoort. Ik was vorig jaar zeer goed geëindigd, maar ik was niet op voorhand ingeschreven. Op zaterdag mij gaan inschrijven, dus moet ik achter in het pak vertrekken.
Na de langere aanvangsklim, was ik al ruim 100 man gepasseerd.
Met mijn NN 2.1 voor en achter (2 bar druk) geen enkel probleem gehad. Hier en daar was het zo glibberig dat je het stuur wat los moet laten zodat het voorwiel zijn weg kon zoeken, maar dit is de beste combinatie voor mij (zowel winter als zomer).
De bevoorrading vond ik meer dan OK (teveel zelfs) Ik ben zeer tevreden met wat sportdrank, stukje banaan en een suikerwafel. Energiebars, rijstpap, pannekoeken, alpro soja drankjes waren meer dan een extra. Ik persoonlijk ben meer gediend met meerdere bevoorradingspunten. Tussen de 2de en 3de bevoorrading kreeg ik een klopke en ik had geen drank meer. Op 60 km kwam pas de laatste bevoorrading en die mannen vulden zelf mijn fles. Thx guys !!!
Ik vond het een mooi parcours, goede bepijling, ik heb nergens file gehad, ik heb soms 30 minuten moederziel alleen gereden. Ik was 100 ste in 5 uur en iets.
Organisatie, tracht toch sommige kernproblemen op te lossen en laat door sommige uitlatingen de moed zeker niet zakken. Kop op en neus in de richting van 2009. Slaap er eens enkele nachtjes over. Ga met de vrijwilligers eens eten, vergader eens een paar keer en tegen 2009 komt alles op zijn plooi.
Keep up the good work. Ik kom terug in 2009 !
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

Ik heb er een aangenaam weekendje ardennen van gemaakt, de zaterdag eerst naar de mannen race van de OS gekeken en rond de middag op het gemak de groene route nr 6 gereden als opwarmer met bikemaat Koen zodat hij wist waar ik de zondag aan zou beginnen, dees toerke is er ook eentje om U tegen te zeggen amaai.
Veel klimmen en dalen en uiteraard schoon traject waarvan zelfs enkele keren de pijlen voor daags nadien tegen gekomen.
Toch 1 keer tegen de vlakte gegaan in de allerlaatste afdaling op het WB parcours want het was beginnen regenen.
Resultaat van die schuiver was dat de kooi van de achterderrie en pat wat geplooid waren dus meteen naar de decathlon post gegaan waar ze me uitstekend hebben geholpen.
21.24 km / 589 hm's

De zondag dan, samen gestart met KDN, Gert, Kevin, Wouter en KaiserPoll, in de startklim en wat nadien zat ik goed samen met Kevin en heb me nadien wat laten zakken tot bij Gert en El Baelos , van Poll al geen spoor meer.
Het klimmen ging me redelijk goed af en raakte ( bijna ) overal boven met mijn Nobby Nic's, heb ze onderweg wel wat zachter gezet wat resulteerde in nog beter grip op de stenen en boomwortels.
Uiteindelijk heb ik nog enkel El Baelos gezien en hebben samen de rit gereden tot km 50 waar hij me dan zei dat ik mocht doorrijden.
De laatste 28 km dan een tandje hoger geschakeld en doorgereden, het klimmen ging nog goed maar de steile stukken waren al minder maar we gaven niet af.
Net voor de laatste bevoorrading wou er de kramp inschieten maar is net op tijd er weer uitgegaan ook, hier een banaan of 2 gegeten, wat gedronken en weer weg.
De laatste loodjes wegen het zwaarste zeggen ze en zo was het ook amaai, nog enkele steile klims en mooie afdalingen brachten ons naar de eindmeet waar we in de laatste 5 km's nog eens op foto werden gezet.
Het stukje WB parcours helemaal kunnen op en af rijden zonder vallen en na 5h 52' 12" over de meet gebold met 13.41 avs en met 1653 hm's.

maandag nog de route nr 4 van La Roche gereden voor het zuur uit de benen te stampen met ook enkele serieuze klims in, blijkbaar ging het klimmen vandaag nog even goed als zondag. 512 hm's

merci El Baelos voor de foto ( op foto 10 ben ik de enige die bovenkomt al rijdende ).
Wat de T shirt betreft, tja ge betaalt zoveel geld wat eigenlijk wel voor de rit was maar als ge niks kunt leveren dan moet ge niks beloven ook bij de inschrijving, ik had al ingeschreven op 3 juni dus ruim op tijd.

zaterdag ook gebruikt gemaakt van de bike wash met meer dan voldoende druk wat inderdaad in schril contrast was met zondag, ik heb nogal mogen schrobben de maandag ochtend om de bike proper te krijgen voor ons ander toerke in la roche.
toch nog eens mijn dank aan het team van decathlon voor de technische assistentie de zaterdag namiddag.

Zoals Bulkie ook al zei, als ge gels of repen nuttigt onderweg steek dan uw papierkes / zakjes in uw achterzak tot de ravito's en kieper ze daar in de vuilbak, het is ook zo dat op de duur weeral minder paden worden open gesteld voor ons omdat er sommigen het nodig vinden hun zakken te legen onderweg.

Red Racer 8)
Thompe
Mountainbiker

Post by Thompe »

indy wrote:
Thompe wrote:p.s. Je verwijt ons dat we anoniem reageren maar who the f??k is INDY???
Wie is Indy? Indy reageert, en ik citeer:
Namens de vzw Biking Events en de ruim 120 medewerkers aan de jongste editie van de Houffamarathon
pff goedkoop antwoordje hoor!!! #-o
Ik heb nog nooit geweten dat iemand die "een groep vertegenwoordigd" zoals jij jezelf opwaardeert een nickname gebruikt.

Hoe lang loopt uw mandaat nog??? Uw commentaar er eens op nagelezen van de laatste LCMT en nu deze en het trekt op niet veel.

Doe zoals je in uw reactie getyped hebt en reageer slechts éénmalig! Je zal het resultaat al direct kunnen opmerken met Hemelvaart!

Ik maak er in iedergeval geen woorden meer aan vuil :evil:
XCRuud
Mountainbiker
Location: Stevens Wave, full SRAM X9, Reba SL, Avid Juicy 5, Crossride, Michelin rubbers

Post by XCRuud »

Ik wil nog even reageren op de valpartij van Koen. Ik heb deze letterlijk voor mijn neus zien gebeuren. Het eerste wat ik en een aantal medebikers hebben gedaan is naar zijn toestand gevraagd. Hij gaf aan dat het okay was, niets gebroken. Hij lag op een plek waar je gewoonweg niet bij kon komen, iets verderop hebben we meteen de sportfotograaf aangeschoten die meteen in actie kwam om hulp te regelen. Daarna hebben we het bij de finish nogmaals aangegeven. Dus snel handelen van de organisatie en bikers de schuld geven dat ze "zomaar" iemand laten liggen [-X :^o

Daarnaast is dat stukje wereldbeker parcours op het einde hartstikke leuk, echter niet voor de gemiddelde recreant die vermoeid aan het einde van z'n wedstrijd zit....

Daarnaast vind ik dat je teveel hellingen lopend dient te beklimmen. En heb best wel wat techniek in huis. Ik kom om te fietsen niet om te lopen :evil:

Dit was de 5e keer dat ik 'm reed. Maar ben er klaar mee. T-shirt ook niet gehad, teveel lopen tijdens het biken en te massaal.
De route vond ik wel goed uitgepijld en de bevoorrading is meer dan goed. De bikewash was ruimer opgezet. Prima (o)

De 2x NN 2.1 bevielen prima op dit parcours.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

dat lopen was eerder zelden... zelfs bijna overal opgereden, behalve dat 'muurtje' in dat bos op de al reeds erg steile klim, dat nog een een graad of 4-5 steiler werd.. iedereen ging er te voet.

en om aan te geven dat het zeker mogelijk was voor de meesten , bijna iedereen :
- ik reed achteraan met een 1.50 en vooraan een 1.9 + doorgeslagen veervork (na km 40 reeds al van de 125) omhoog. vooraan 3.6 bar, achteraan 3.2 bar.
op de klimmen heel steile klimmen met los gesteente enz moest je vooral op het zadel blijven zitten.
tot zover de moeilijkheidsgraad van de klimmen....

technisch gezien zou ik bijna onmogelijk overal omhoogrijden vanwege de smalle achterband (minder grip etc..), en net zoals bijna iedereen een 1.9 of breder moeten steken.
niet dus....

een tip : wanneer het kopje twijfelt, stoppen de benen met draaien op dat soort klimmen. dus hard zijn voor uzelf en verstand op nul, dan red je het meestal wel.
MaartenW
Mountainbiker
Location: Canyon ES5,Fondriest Domino plus, Colnago Master, Schauff Track, Diamant Cross

Post by MaartenW »

Redbullbiker wrote:
MaartenW wrote:
Redbullbiker wrote: 40 ongeveer nog zo zware hellingen insteken???
:(
K heb er ene van 100 kilo die zien bovenrijden onder luide aanmoedigingen, ge kent em ;)

Hehe,rijd ie met een bike gekocht van bij cameloen zo groen kleurtje :-) :-).Hoe heb jij het gesteld vind je nie in de uitslag terug.
Grtjs
inderdaad diene me ,zijne KIWI fiets.
Kiwi heeft zijne moteur opgeblazen en is na 60? km schat ik via een asfalbaantje binnen gereden. Heb hem collegiaal als ik ben vergezeld. Was ook ni echt goe zit intussen ziek thuis dus zal er wel al ingezeten hebben de zondag.

We waren nochtans goed uitgerust allebei maar ene keer gereden in de laatste 3 weken.

Maar goed gelachen en geamusseerd o.a.zo vaak mogelijk door de rivier i.p.v. over de brug rijden.
Mojobiker
Mountainbiker

Post by Mojobiker »

Onze felicitaties en kritieken zijn opgemerkt. Zie: http://www.houffamarathon.be/website3/h ... &link=Home

Lees maar eens, ik geef ze groot gelijk. Als er enkelen onder ons de boel verzieken door afval achter te laten, kraantjes te laten lopen, mensen in nood niet helpen en zo, ... Dan kan de organisatie met de beste bedoelingen daar ook niets tegen beginnen.

Maar ondanks alle kritiek, heb ik me toch knap geamuseerd en eens lekker leeg gereden. Ik heb 's maandags zelfs met plezier mijn bike gekuist (deze keer met iets meer druk op de lans) =D> :wink: 8)

Mojo
wezze
Mountainbiker

Post by wezze »

degene die zeggen dat de bevooradingen slecht waren wat zijn die dan gewoon ik had nog nooit zo een bevoorrading gezien zelfs niet op de ronde van vlaanderen er lag van alles gewoon niet meer normaal idd er zaten moeilijke beklimmingen op waar je niet kon op rijden maar als je kapot zit raak je bijna nergens meer op bij aankomst helemaal leeg gereden dank u voor de lekkere aqaurius en de alpro die je kreeg en ze waren er niet gierig mee de pastabar was meer dan voldoende heb zelfs gelezen dat er nog veel over was en ja de douche's dat weet je he op zo een evenement en als ze dan nog eens de boel verzieken door papier weg te gooien is het helemaal gedaan de afspuitstand heb ik ook niet gedaan er stond te veel volk en mijne kleine was ziek en we wilden zo snel mogelijk naar huis kom volgend jaar dus zeker terug maar dan ga ik voor een top 20 plaats allee ga ik toch proberen mss zorgen dat de 50 km ook een aandenken heeft al was het maar een petje toch bedankt voor het prachtig uitgepijld parcours see ya next year
Post Reply