Race tech: Peking MTB's !

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Nifty
Mountainbiker
Location: Canyon 29er 9.9SL | Specialized Stumpjumper FSR 120

Post by Nifty »

Voor wedstrijdrijders zit het misschien anders maar bij een langere rit vind ik bar-ends wel handig. Op die manier kan je je handen eens verplaatsen en ontlasten je polsen wat. Ook bij het klimmen vind ik het wel aangenamer rijden.

Waarschijnlijk is het afhankelijk van rijder tot rijder en diens positie op de fiets.
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Riserbar+barends......als je durft!!!
Mon...
Mountainbiker

Post by Mon... »

Ik heb zo lang rondgereden! riser + barends -> ferm gemakkelijk
Achteraf heb ik dat stuur wel versmald! -> was veel beter, pittiger sturen . Breed stuur is niet goed voor schouders ook. En na mijn opmeting bij bullen was ik er nog zekerder van dat ik de juiste keuze gemaakt had.

Wat betreft die ontwikkelingen uit de USA, met die uitspraken zou ik toch maar oppassen.
Ik heb nog niet te veel gezien dat op lange termijn echt goed is dat uit de vs komt.
Ik wil niet mee zeggen dat dit dan slecht is.
Maar een riser stuur blijft verschrikkelijk lelijk, maar wel comfortabeler.
Guido Beeck
Mountainbiker

Post by Guido Beeck »

Ik heb m'n flatbar nu ook ingeruild voor ne lowrizer van 620 mm. Vele beter!
Ik ben geen toerder, maar voel gewoon dat ik beter zit, meer controle heb en dat rendeert. Voor't gewicht moet je't ook niet laten: Easton Monkeylite SL weegt ongeveer 135 gram en je hebt geen bar ends nodig.
Doe mij maar een rizer. Het ziet er naar mijn mening ook graver uit, but that's just bonus.
Mon...
Mountainbiker

Post by Mon... »

Nog vergeten te vermelden dat die riser eraf gegaan is en gewoon flatbar, veel sportiever en mooier. Nu rij ik tenminste niet meer op een damesfiets.
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Mon... wrote:Ik heb zo lang rondgereden! riser + barends -> ferm gemakkelijk
Achteraf heb ik dat stuur wel versmald! -> was veel beter, pittiger sturen . Breed stuur is niet goed voor schouders ook. En na mijn opmeting bij bullen was ik er nog zekerder van dat ik de juiste keuze gemaakt had.

Wat betreft die ontwikkelingen uit de USA, met die uitspraken zou ik toch maar oppassen.
Ik heb nog niet te veel gezien dat op lange termijn echt goed is dat uit de vs komt.
1. De mountainbike(Gary Fischer, Joe Breezer, Tom Ritchey)
2. de voorvering en zijn ontwikkelingen(Manitou, Rock Shox)
3. Achtervering (bon, het was ne US OOstenrijker)
4. Schijfremmen op de fiets (Pro Stop)
5. De framematerialen: 1ste carbon mtb was van Kestrel om maar iets te noemen.
6. de geometrie waar je nu mee rijd is door de Yanks op punt gezet, voor ALLE diciplines mtb, DH, XC, 4X enz...

Nen Americaan is veel ruimdenkender dan wij, die vastegeroest zijn aan tradities en doen wat ons grootvader ook deed.
De Europs waren ook de laatsten om voorvering en schijfremmen te accepteren(Absalon voorop), ze moeten 1st zien dat een ander er goed mee presteert en da's onze mentaliteit, wij volgen maar durven zelf nix proberen.
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

El Perro Diablo wrote:Riserbar+barends......als je durft!!!
No problem

http://www.mountainbike.be/forum/viewto ... sc&start=0
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

El Perro Diablo wrote:
Mon... wrote:Ik heb zo lang rondgereden! riser + barends -> ferm gemakkelijk

1. De mountainbike(Gary Fischer, Joe Breezer, Tom Ritchey)
2. de voorvering en zijn ontwikkelingen(Manitou, Rock Shox)
3. Achtervering (bon, het was ne US OOstenrijker)
4. Schijfremmen op de fiets (Pro Stop)
5. De framematerialen: 1ste carbon mtb was van Kestrel om maar iets te noemen.
6. de geometrie waar je nu mee rijd is door de Yanks op punt gezet, voor ALLE diciplines mtb, DH, XC, 4X enz...

Nen Americaan is veel ruimdenkender dan wij, die vastegeroest zijn aan tradities en doen wat ons grootvader ook deed.
De Europs waren ook de laatsten om voorvering en schijfremmen te accepteren(Absalon voorop), ze moeten 1st zien dat een ander er goed mee presteert en da's onze mentaliteit, wij volgen maar durven zelf nix proberen.
Je vergist je van Fransman, het was Miguel Martinez
bettes
Mountainbiker

Post by bettes »

Wacht maar tot de fashionpolice je te pakken krijgt!
Barends op je rizer zetten is echt een doodzonde. barends voor een lange zit die korter wordt door je rize en een brede rizer die smaller wordt door je barends... Kijk maar een in de DH tegenwoordig, sturen tot 78cm! Ik geloof dat zij er iets meer van weten dan de doorsnee boswielrenner...

Er is nog een andere mogelijkheid:
- syntace of salsa flatbars met een terugliggende hoek als een riser.
- Marybars (wil ik zelf wel eens testen op mijn dean)

greetz
bettes
jerre1
Mountainbiker

Post by jerre1 »

roy wrote:Geoff rules hij is gewoon de coolste biker van allemaal.
fotoke heb ik getrokken op het wk in val di sole :lol:
Image
Post Reply