Houffamarathon 2008
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
@ Indy
als het nodig is om een paar euro's meer te vragen,doe dat dan!!!
Maar zorg dat het af is.
Geen druk op het water om de fiets af te spuiten;effe testen op voorhand!!.Met de helft afspuitplaatsen mét druk gaat vele malen rapper.
De afspuitplaatsen verdubbelen met hetzelfde debiet dan krijgt ge van dat.
Moeten zulke ingrepen de kosten opdrijven???
als het nodig is om een paar euro's meer te vragen,doe dat dan!!!
Maar zorg dat het af is.
Geen druk op het water om de fiets af te spuiten;effe testen op voorhand!!.Met de helft afspuitplaatsen mét druk gaat vele malen rapper.
De afspuitplaatsen verdubbelen met hetzelfde debiet dan krijgt ge van dat.
Moeten zulke ingrepen de kosten opdrijven???
[als het je kan troosten......ook bij de 75 kon er geen T-shirt af
Ik had ingeschreven voor 18/06 voor de 50km en moest toen een maat opgeven voor de T-shirt die je gratis kreeg bij voorinschrijving. Gisteren toen ik mijn startpakket ging ophalen, geen t-shirt te bespeuren. Wel een zweetband die niemand gebruikt. Hun uitleg : T-shirt krijg je enkel bij de 75 en 100km
[/quote]
Ik had ingeschreven voor 18/06 voor de 50km en moest toen een maat opgeven voor de T-shirt die je gratis kreeg bij voorinschrijving. Gisteren toen ik mijn startpakket ging ophalen, geen t-shirt te bespeuren. Wel een zweetband die niemand gebruikt. Hun uitleg : T-shirt krijg je enkel bij de 75 en 100km
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
relativeren..ja doen we.. maar er zijn grenzen.tola2000 wrote:..........
Aan alle klagers, probeer alles een beetje te relativeren of blijf gewoon thuis. Er zijn nog heel wat andere mensen die er wel van genoten hebben ondanks alle gebreken en volgend jaar met evenveel enthousiasme aan de start zullen staan.
Ik kijk er al vast naar uit.
je organiseert een wedstrijd, je verwacht er buiten de gemiddelde wedstrijdrijders ook toppers en subtoppers die er voor een deel absoluut waren en zich getoond hebben.
je gaat prat op een bepaalde status die rond Houffalize hangt en maakt daar ook gebruik van.
Na aankomst verwacht je als deelnemer dan ook dat je je op zijn minst deftig kan gaan douchen ipv onder een pisstraaltje te staan, dat je als top 3 van elke reeks een deftig podium krijgt en geen tafels waar je evenwichtsoefeningen moet gaan doen en hopen dat die rommel niet ineen zakt.
men verwacht dat men portie pasta krijgt (was wel vermeld, maar een drinkbekertje?? dag herstel ! ).
nadien verwacht men ook een nette afhandeling van de dagprijzen.
men verwacht dat ook de verhoudingen van de dagprijzen evenredig zijn met de natura prijzen - wat totaal niet het geval was. (bv 3e master op de 100 ontving ocharme 10e, terwijl een 50e een band van een 30-39e mocht ontvangen). - als je dan al wist waar je moest zijn voor je prijs...
men verwacht dat er toch info kan gegeven worden door de organisator indien men hen iets vraagt van hoe waar wat, en dan bleek dat communicatie pover was geweest.
men verwacht G E E N tegenkomend verkeer MIDDEN in de startfase !!!
we vinden het dan nogal straf, dat jij ons klagers durft te noemen.
we hebben wel degelijk genoten van het parcours, net als de niet wedstrijdrijders. Ook al ging het soms beenhard.
toevallig heb ik nadien met een Duitser gepraat die had meegereden. Hijzelf bracht een aantal zaken ter spraken die absoluut niet door de beugel konden, toen ik hem vroeg hoe het was geweest en wat hij ervan vond. Idem van een Fransman, en nog een paar nederlanders die vlak aan onze wagen stonden. een nederlander uit de top 20 op de langste afstand, vond het schandalig dat dit kon gebeuren op zulk evenement dat op een paar jaar internationaal toch uitstraling had gekregen... ik ga niet zeggen met welke woorden, maar ze waren zeker niet mis, en net als de duitser was hij niet van plan om terug te komen.
en eerlijk gezegd, gaf het al wat een amateursiche indruk bij het afhalen van de startpakketten..... het vermoeden op communicatiegebreken begon dan al te rijzen (wat nadien ook zeer duidelijk bleek na afloop)
we vinden het correct dat de plus, maar ook de minpunten worden aangekaart.
als het goed is of uitstekend MOET dat ook gezegd worden..maar als het fout loopt op een aantal zaken, MOET je ook openstaan voor de kritiek en daar lessen uit trekken, en die zaken aanpakken.
Wat Ken Van den Bulcke hier neerzet, klopt perfekt met de realiteit, en alle klachten die er ook ter plaatste en nadien verschenen.
Hij is een van de tot nogtoe weinige goede en bekendere renners die openlijk de + en minpunten durft op te sommen.
moesten er meer dat doen, zou men misschien eindelijk eens luisteren.
we verwachten geen supêrdeluxe, wel dat alles wat vlot verloopt, de basisbehoeften in orde zijn en dat je info kan krijgen als je erachter vraagt, zonder dat je van hier naar ginder word gestuurd en uiteindelijk nog bij af staat.
we spreken niet enkel voor de competiterijders.
ook heel wat mensen die voor het plezier reden, kloegen over diezelfde zaken. we hopen dan ook dat de organisatie de kritiek niet negatief gaat zien maar als een signaal dat er na de 2008 editie echt wel iets moet veranderd worden, zeker inzake communiocatie en basisbehoeften.. En daaruit weer iets positiefs en goed uit voortbrengen.
nog een zeer goede verbetering na de wedstrijd zou zijn, dat je je nummer kan afgeven op de plaats waar je je startpakket hebt opgehaald. idem voor de prijsbedeling.
makkelijk voor de organisator, makkelijk voor elke deelnemer. is zelfs voor iedereen tijdbesparend en minder stresstoestanden - dat laatste zeker voor een organisator.
en veel makkelijker organiseerbaar en overzichtelijk.
als dit een tip mag zijn....
Last edited by Sunn Xtreme on Tue 26 Aug 2008 01:17, edited 2 times in total.
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
er waren dan ook bijna geen Franstaligen !patje wrote:Dat al die dat klagen volgend jaar wegblijven dan zijn wij recreanten wat meer op ons gemak voor het rijden.
Voor mij was alles in orde, behalve de startboxen en de douches die we niet gebruikt hebben.
Maak er gewoon 2 dagen van , een voor de wedstrijdrijders en een 2 de dag voor de " ik geniet ervan " rijders.
Wat wel eigenaardig is : op het franstalig forum niets dan lof voor de organisatie.
Houffa , tot volgend jaar !
en waarom zouden zij in eigen vingers snijden??? hun horeca draait gewoon beter.
- tyro13
- Mountainbiker
- Location: BMC te01 xtr 2015. Bmc slr01 campa superrecord Ax lightness lightweight 5.85kg
Ik heb genoten van de 100km............alhoewel ik 70km heb gereden met enkel een achterrem. Een leve dame verloor haar evenwicht in dat gedeelte met veel bramen na de eerste bevoorrading en trapte mooi mijn remleding af. Ik was mijn maat aan t helpen bij een lekke band en fiets lag netjes aan de kant. By by goed klassement. Toch nog geindigd als 55ste. Moe maar voldaan keerde ik terug naar hotel Ol fosse d outh. Waar er veel water was in de douches en op de afspuitstand hahaha.Sorry guys alsik juliie reacties hoor over de douches en afspuitstand ben ik heel tevreden dat ik 50e extra heb betaald om de kamer te behouden tot 18u. En gedeeld door6man weredn we er niet armer van. Tip voor andere hotelgasten, huur gewoon je kamer wat langer en je bent van dat amateuristisch gedoe vanaf.
Ik vind hetzelf ook schandalig dat je zoveel moet betalen voor een stelletje amateurs dat gewoon teert op hun naam''houffamarathon'' ik begrijp de niet wedstrijdrijders dat ook zij willen rijden,maar ik vind dat ze de wedstrijrijders ook moeten begripen. Je kan gewoon niet voluit gaan als er rcreanten voor je lopen/rijden.Ik denk dat dit stof is die de organisatoren eens moeten doen nadenken. Ofwel de lange afstandrijders vroeger doen vertrekken zodat de wedstrijdrijders zeker gepasseerd zijn als de recreanten van de kortere afstanden aansluiten op t parcours van de lange afstanden. Spreiden over dagen. Recreanten en wedstrijdrijders of korste afstanden volledig ander parcours.
De organisatoren kunnen bij wijze van stage en leerschool misschien eens deelnemen aan een Duitse/ zwitsere marathon. Enkel dan zullen ze begrijpen waarom er zoveel kritiek dat de houffamarathon duur en amateuristich is.
Ik heb dit jaar de Black forest ultra marathon gereden........man man man als ik dit moet beschrijven krijgen de meesten t water in de mond. Als ik nu beide op alle vlakken moet quoteren krigt de blacf forest 10+ en de houffa 4/10 (uit sympathie)
Indien er geen merkbare verbeteringen zijn voor 2009 blijven we ook weg met 6man.
T ergste van al vond ik nog mijn maat die gevallen was, gaat hem eerst douchen om hem dan te laten verzorgen maaaaar de heren van de bond en rode kruis waren al dada terwijl er nog steeds mensen van de 100 en 125km binnensijpelden. Hij moet nu via via alles in orde maken ivm de verzekeringspapieren.@ Kristof goed herstel met je pols en dat de breuk spoedig mag herstellen.
Ik vind hetzelf ook schandalig dat je zoveel moet betalen voor een stelletje amateurs dat gewoon teert op hun naam''houffamarathon'' ik begrijp de niet wedstrijdrijders dat ook zij willen rijden,maar ik vind dat ze de wedstrijrijders ook moeten begripen. Je kan gewoon niet voluit gaan als er rcreanten voor je lopen/rijden.Ik denk dat dit stof is die de organisatoren eens moeten doen nadenken. Ofwel de lange afstandrijders vroeger doen vertrekken zodat de wedstrijdrijders zeker gepasseerd zijn als de recreanten van de kortere afstanden aansluiten op t parcours van de lange afstanden. Spreiden over dagen. Recreanten en wedstrijdrijders of korste afstanden volledig ander parcours.
De organisatoren kunnen bij wijze van stage en leerschool misschien eens deelnemen aan een Duitse/ zwitsere marathon. Enkel dan zullen ze begrijpen waarom er zoveel kritiek dat de houffamarathon duur en amateuristich is.
Ik heb dit jaar de Black forest ultra marathon gereden........man man man als ik dit moet beschrijven krijgen de meesten t water in de mond. Als ik nu beide op alle vlakken moet quoteren krigt de blacf forest 10+ en de houffa 4/10 (uit sympathie)
Indien er geen merkbare verbeteringen zijn voor 2009 blijven we ook weg met 6man.
T ergste van al vond ik nog mijn maat die gevallen was, gaat hem eerst douchen om hem dan te laten verzorgen maaaaar de heren van de bond en rode kruis waren al dada terwijl er nog steeds mensen van de 100 en 125km binnensijpelden. Hij moet nu via via alles in orde maken ivm de verzekeringspapieren.@ Kristof goed herstel met je pols en dat de breuk spoedig mag herstellen.
- the sentinel
- Mountainbiker
Post by the sentinel »
Ik heb eerst een half uur blijven wachten bij de dokter. Niemand gezien, hij was bezig. Toen ging ik mijn douchespullen halen, was hij juist weg naar het ongeval in de ravijn. Dat was voor mij wel een overduidelijke reden om niet eerst mij te doen. Toen ik 20 min later terug ging kijken(nog altijd niet gedoucht bij de weg), nog steeds niets. Ik kon wachten op de dokter maar de medici wisten niet hoe laat hij er ging zijn. Geen kritiek op de dokter hier, hij moet daar zijn waar hij het meest dringend nodig is. Wel nog eens kritiek op de organisatie die toch wel een extra dokter in 'stand-by' zouden mogen hebben. Is dit geklaag? Neen want dit antwoord komt van een van de medici en niet eerst van mij! Ben dan maar naar huis gereden, zo goed en zo kwaad als 't kon en hier in Sint-Truiden naar de spoed gegaan. Sneller geholpen maar 't zal ondanks de dure verzekering die ik betaald heb om te mogen rijden wel voor eigen rekening zijn. 't Is namelijk de dienstdoende arts die alle papieren voor de verzekering moet opmaken!tyro13 wrote:
-
BelAir_500
- Mountainbiker