Vernieuwde Grand raid cristalp

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
flupke73
Mountainbiker

Post by flupke73 »

flupke73 wrote:dus voor de 68km, zou je een 5u30 nodig hebben,
allee, 'k ga dat proberen...
allemaal eens goed lachen : 7u44 :lol:
6u44 rijtijd op mijn tellerke,
vanaf Evolene heb ik rustiger aan gedaan, 't zat er toch niet meer in :oops:

bon, 'k heb me wel ingehouden (maandag terugrijden, drukke werkweek)
miserie met de auto op vrijdag/zaterdag...

maar onder de 7u : moeilijk, daarvoor heb ik de 'vorm' nog niet

mijn vork was ook "groggy" v/d laatste afdaling,
op de weg naar Sierre (het dal) functioneerde ze terug normaal

Roger: GEFELICITEERD, =D> =D> =D> =D>
'k snapte uw SMS'ke maar half,
echt chapeau, mocht je op het podium??????
roger
Mountainbiker

Post by roger »

Allemaal bedankt voor jullie felicitaties en de attentie voor het volgen van men Cristalp.Ben echt wel blij met men 3°plaats.Ik heb er hard moeten voor afzien en dikwijls gedacht waar ben ik nu in godsnaam mee bezig.Krampen had ik al In Hérémence,gelukkig men potje zout bij en een goeie kwak in de drinkbus gedaan,daarna op de Mandelon terug hevige krampen zodanig dat ik een stuk te voet heb moeten doen,opnieuw zout ingenomen en nadien geen enkel kramp meer gehad.Verschrikkelijk afgezien van Evolène naar Eison om dan daarna bijna te sterven van Eison naar la Vieille.Had nog 2 Squeezies om die 7km te overbruggen maar voelde geen verschil.Kwam aan de herdenkingsplaat van de persoon die er vorig jaar is gestorven en toen dacht ik bij mezelf"heeft dit nog wel allemaal zin,waar zijn we mee bezig"maar ja,hoe steekt ne soms in mekaar?
Maar eenmaal de controle van La Veille gepasseerd komt er een enorme verlichting en voel je zelfs al de pijn uit je lichaam verdwijnen en die Pas de Lona is dan maar een lachertje.Met die PDL heb ik nooit problemen maar wel met de beklimming naar de Basset de Lona dat is dan het laatste zwoegen om dan een van de mooiste afdalingen te doen die er te vinden zijn in Europa.Juist op het laatste aan de stuwdam was er een nieuw stukje dat ik niet kende en dat vond ik verschrikkelijk,daar heb ik dan ook geen enkel risico meer genomen om veilig de aankomst te bereiken.
Spijtig genoeg heb ik niet op het podium kunnen staan maar hebben ze een intervieuw van me afgenomen aan de aankomst.

Nu ga ik wat genieten van men eerste kleinkind want da manneke heb ik toch wel gemist en misschien binnen 15 jaar,ik 79j en hij 15j, samen op de 68km zou dat geen mooie droom zijn.
roger
Mountainbiker

Post by roger »

flupke73 wrote:
flupke73 wrote:dus voor de 68km, zou je een 5u30 nodig hebben,
allee, 'k ga dat proberen...
allemaal eens goed lachen : 7u44 :lol:
6u44 rijtijd op mijn tellerke,
vanaf Evolene heb ik rustiger aan gedaan, 't zat er toch niet meer in :oops:

bon, 'k heb me wel ingehouden (maandag terugrijden, drukke werkweek)
miserie met de auto op vrijdag/zaterdag...

maar onder de 7u : moeilijk, daarvoor heb ik de 'vorm' nog niet

mijn vork was ook "groggy" v/d laatste afdaling,
op de weg naar Sierre (het dal) functioneerde ze terug normaal

Roger: GEFELICITEERD, =D> =D> =D> =D>
'k snapte uw SMS'ke maar half,
echt chapeau, mocht je op het podium??????[/color

Waarom lachen?vergeet niet dat je enorme tijd verliest door in een latere box te starten.Vele stukken waar je normaal kunt rijden moet je nu stappen.Dit is ook de reden waarom ik niet zo graag de 68km doe.

Wat belangrijk is voor de toekomst is dat je het stuk van Evolène naar La Vieille weet wat je wachten staat en dit stuk wordt meestal onderschat.Zo kun je volgende keer beter je krachten doseren en dan ben ik zeker dat je onder de 6u kunt komen.Maar schrijf je dan nu al in zo ben je zeker van in de 1°box te starten.

Mijn vork wil maar niet kapot ,ik heb een Sid team van 2004 en is nog nooit in onderhoud geweest,zelfs nog niet de druk moeten bijregelen.Ik weet echt niet wat voor prototype ik heb,nochtans heeft die al wat moeten verduren.
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

Zoiets uitrijden is al een straffe prestatie, ongeacht de tijd. Chapeau allen.
Xes
Mountainbiker

Post by Xes »

Doel van het jaar is bereikt : de cristalp in 9u.
Ok het is 9u03 geworden maar over die drie minuten ga ik nu ni vallen :-)
Jammer van de tragere deelnemers op de laatste afdaling of ik had het gehaald ;-)
Die cristalp kan toch beestig zeer doen ze, man man man
Proficiat aan iedereen die hem heeft uitgereden.
roger
Mountainbiker

Post by roger »

Xes wrote:Doel van het jaar is bereikt : de cristalp in 9u.
Ok het is 9u03 geworden maar over die drie minuten ga ik nu ni vallen :-)
Jammer van de tragere deelnemers op de laatste afdaling of ik had het gehaald ;-)
Die cristalp kan toch beestig zeer doen ze, man man man
Proficiat aan iedereen die hem heeft uitgereden.
Proficiat,straffe prestatie en als ik je zo zag aan de aankomst dan zag je er heel fris uit.
Na het kijken van de tijden heb ik veel bewondering voor je vader die het fantastich heeft gedaan.Hij was volgens mij in topform want op alle trajecten was hij altijd iets rapper dan ik.Juist vanaf la Vieille naar den Basset heeft hij veel tijd verloren.Maar ik heb hem daar wel zien zitten aan een riviertje en was aan het genieten van zijn prestatie want eenmaal La Vieille gepasseerd speelt het geen rol meer welke plaats men behaald en moet men genieten van de overwinning op zichzelf.
Xes
Mountainbiker

Post by Xes »

roger wrote: Proficiat,straffe prestatie en als ik je zo zag aan de aankomst dan zag je er heel fris uit.
Na het kijken van de tijden heb ik veel bewondering voor je vader die het fantastich heeft gedaan.Hij was volgens mij in topform want op alle trajecten was hij altijd iets rapper dan ik.Juist vanaf la Vieille naar den Basset heeft hij veel tijd verloren.Maar ik heb hem daar wel zien zitten aan een riviertje en was aan het genieten van zijn prestatie want eenmaal La Vieille gepasseerd speelt het geen rol meer welke plaats men behaald en moet men genieten van de overwinning op zichzelf.
Ja het viel best mee qua recuperatie, al heb ik wel een serieus dipje gehad op weg naar La Vieille (net als vorig jaar), maar er zit zeker nog een snellere tijd volgend jaar (of binnen twee jaar). Nog een dik uurtje eraf zou super zijn.
Men vader heeft dat idd weer goed gekunnen en zoals je zegt stopt de Cristalp voor hem als hij aan de voet van de Pas De Lona is, vanaf daar gaat hij zitten en genieten van de natuur. En gelijk heeft hij natuurlijk :-)
Greetz
SKimmie
Mountainbiker

Post by SKimmie »

Roger,
Ben je 3de geworden in jouw reeks?
Heb je over de finish zien komen denk ik.
Of was dat een andere Roger (3de in de Masters 4 of zoiets...)
PS: vroeg inschrijven helpt niet voor de startbox...
Een licentie wel...

Yes,
heb je niet direct gezien...
Wou onder de 10u uitkomen,
maar is uiteindelijk 8u50'04 geworden...
Kan ik mee leven...
Volgend jaar hoop ik een een achterrem te hebben die werkt:
helpt wel in de afdalingen denk ik...
SKimmie
Mountainbiker

Post by SKimmie »

Roger,
Een licentie wel...

Yes,
Kan ik mee leven...
SKimmie
Mountainbiker

Post by SKimmie »

Roger,
Een licentie wel...

Yes,
Kan ik mee leven...
Post Reply