opmeten fietspositie ?

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Post Reply
forza_inja
Mountainbiker

Post by forza_inja »

Iemand zich al eens laten opmeten bij athletes care antwerpen?
http://www.acantwerpen.be/acadviescentrum.html

Ik heb zojuist een afspraak gemaakt om men fietspositite te laten bepalen en mag volgende maandag al langskomen, zou iets van een €60 kosten. Lijkt me niet echt overdreven.
Noobie
Mountainbiker

Post by Noobie »

Via tip van mtb Arno misschien een alternatief voor de mensen die de trip naar het verre Limburg niet zien zitten. Ik heb volgende week een afspraak in Viaene (Geraardsbergen) bij kine8+. De fietsanalyse gaat een tweetal uren in beslag nemen en komt op 125€. De volgende afspraken konden slechts op eind september.
Na het bezoek laat ik nog iets weten.

Ziehier de site http://www.kine8.be
Flo
Mountainbiker

Post by Flo »

Noobie wrote:Via tip van mtb Arno misschien een alternatief voor de mensen die de trip naar het verre Limburg niet zien zitten. Ik heb volgende week een afspraak in Viaene (Geraardsbergen) bij kine8+. De fietsanalyse gaat een tweetal uren in beslag nemen en komt op 125€. De volgende afspraken konden slechts op eind september.

laat zeker iets weten daar ik en mijn man ons ook willen laten opmeten en we wonen in de buurt van Ninove, dus dit zou voor ons intressant zijn.
groetjes
FuriousFonck
Mountainbiker
Location: Scott Spark 20 2009; Thompson X-Line Xt; Cannondale F900

Post by FuriousFonck »

Floflo wrote:
Noobie wrote:Via tip van mtb Arno misschien een alternatief voor de mensen die de trip naar het verre Limburg niet zien zitten. Ik heb volgende week een afspraak in Viaene (Geraardsbergen) bij kine8+. De fietsanalyse gaat een tweetal uren in beslag nemen en komt op 125€. De volgende afspraken konden slechts op eind september.

laat zeker iets weten daar ik en mijn man ons ook willen laten opmeten en we wonen in de buurt van Ninove, dus dit zou voor ons intressant zijn.
groetjes
Ik heb mij vorig jaar laten uitmeten bij kine8, en wegens een nieuwe bike ben ik vandaag ook terug uitgemeten.
Roel let echt wel op de details, en een goede positie op je fiets is echt belangrijk - bv alleen al om blessures te vermijden.
Ik vind het echt een aanrader!
mOnstertje
Mountainbiker

Post by mOnstertje »

Gun*666 wrote:#-o kom juist terug van mijn kine die heeft van het weekend eens geinformeerd, daar in knokke was een algemene bijeenkomst van sport artsen en kinesisten van de bond der wielrenners of zoiets . En nu heeft hij mij iemand anders aanbevolen om mij te laten opmeten ,Jan Engels die werkt op een andere wijze dan Piron of Bullen want die zouden met dezelfde statistieken werken dan over 30 jaar zegt hij #-o http://fit-concept.webbuilder02.hostbas ... 124251.htm
Heb hem dan ook is gebeld om meer info en klonk mij toch te weten waar hij mee bezig is. Denk toch dat ik ga overstappen .
Heeft er hier al iemand van hem gehoord of bij geweest ??
Ik ben begin van dit jaar bij deze Jan Engels langs geweest. Ik zat op mijn nieuwe fiets nogal kort en was bang dat het kader misschien te klein zou zijn. Met het oog op de lcmt (400 km en de nodige hoogtemeters op 4 dagen in de ardennen) heb ik me dan ook laten opmeten.
Eerst is er een gesprek waar hij peilt naar je behoeften (rustige toertjes of competitie, ..) en dergelijke. Vervolgens meet hij je helemaal uit: lengte van boven- en onderbenen, boven- en onderarmen, platvoeten of niet, bekken gekanteld of niet, lenigheid, ...
Daarna gaat je fiets op de rollen. Aan elke pedaal wordt bovendien een sensor gehangen die de kracht die erop uitgeoefend wordt, registreert. Die sensor registreert nog veel meer maar het is al een tijdje geleden... Tijdens het fietsen wordt je dan ook gefilmd.
Aan de hand van alle verzamelde gegevens past hij dan je fiets aan (zadel, stuur, stuurpen, ...), waarna je weer op je fiets klautert en er verder verfijnd wordt.

Ik heb sindsdien nergens geen last meer van en rijd een stuk soepeler - en dus sneller.
Een zeer tevreden klant dus. Kost wat geld maar je krijgt er achteraf veel meer voor terug.
native instinct
Mountainbiker

Post by native instinct »

Ik heb hier nog niemand gelezen die hem laten opmeten heeft bij Van Eyck in Aalst ( volgens hunne site kunt ge dat daar ook laten doen)
Iemand ervaring mee [-o<
Das niet te ver van mijn deur.
Tielt Winge enzo allemaal OK maar ik zoek toch liever iets in de buurt van Aalst.
Suggesties =D>
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

native instinct wrote:Ik heb hier nog niemand gelezen die hem laten opmeten heeft bij Van Eyck in Aalst ( volgens hunne site kunt ge dat daar ook laten doen)
Iemand ervaring mee [-o<
Das niet te ver van mijn deur.
Tielt Winge enzo allemaal OK maar ik zoek toch liever iets in de buurt van Aalst.
Suggesties =D>
bij Van Eyck????
forza_inja
Mountainbiker

Post by forza_inja »

forza_inja wrote:Iemand zich al eens laten opmeten bij athletes care antwerpen?
http://www.acantwerpen.be/acadviescentrum.html

Ik heb zojuist een afspraak gemaakt om men fietspositite te laten bepalen en mag volgende maandag al langskomen, zou iets van een €60 kosten. Lijkt me niet echt overdreven.

Vandaag dus langsgeweest voor de opmeting.
Zadel zou 1,7 cm naar beneden moeten en bijna 3 cm dichter naar men bracket, was toch even schrikken dat ik zo slecht bleek te zitten. Ik zou nu een betere krachtoverbrenging moeten hebben naar de pedalen en dus vlotter (sneller) kunnen rijden. We zullen dit eens in de praktijk testen een van de dagen.
Heb momenteel het gevoel van op een kinderfietske te zitten :P
fast_bunny
Mountainbiker

Post by fast_bunny »

voor al degenen die zich afvragen of het de moeite loont om zich te laten opmeten ? je moet dat toch allemaal wat relativeren , dat is mijn mening. ik heb me ook laten opmeten bij piron , bleek dat alles perfect stond behalve men zadel 1 mm hoger #-o . de schoenplaatjes , daar zou ik nog voor willen terug gaan . maar wat mij wat tegensteekt is dat zulke afstelling steeds gemaakt wordt voor de meest efficienste positie op je fiets ( ok , ook om klachten te verminderen ). maar . bv , ieder zitvlak is anders , ik heb de voorkeur om de tip van de zadel iets hoger te plaatsen , ook ben ik van een XC rijder geevolueerd naar een all mountain - free rider , wat toch een hele andere afstelling van je bike vraagt. nu , op die TT's in vlaanderen ga je je bike niet kunnen afstellen , gezien het daar " om ter snelste " is . ikzelf rij 9/10 ritten alleen en stop dan wel eens om wat aan m'n positie te sleutelen. wat ik pirron wel moet nageven is dat een goed afgestelde bike men een niet opgewarmde biker niet echt goed rijd. die zit pas goed als je goed warm gereden bent.
Noobie
Mountainbiker

Post by Noobie »

Voilà, vandaag dus gepasseerd bij kine8 in Viane. Om kort te zijn, alleen mijn twee wielen stonden goed :oops: :lol:
Na een gesprekje werd de fiets op de rollen geplaatst. Ikzelf werd opgemeten, de lengte van beide benen werd bekeken, voeten.. schoenplaatjes werden geplaatst en daarna werd ik op de fiets gezet. Ik mocht beginnen peddelen en werd ondertussen gefimd. Na een goede opwarming begon het aanpassen, eerst van zadelhoogte (+ 4cm omhoog) en daarna van stuur (naar omlaag). Ik kwam te weten dat ik met een véél te breed stuur rondreed, moest er ongeveer 2,5 cm afdoen langs elke kant. Ook de raad gehad om de riser die er nu opstaat te veranderen naar een recht stuur.
Na de aanpassingen nog wat gereden en achteraf de beelden bekeken van de fietshouding voor en na met uitleg, wat een verschil.
er werd nadien nog eens gekeken of ik steunzolen nodig zou hebben of niet (niet dus). En dat was het zowat. Als laatste werd de fiets met de nieuwe aanpassingen opgemeten en genoteerd op een schema waarvan ik dan zelf een kopie kreeg.
Ik heb de indruk dat Roel wel degelijk weet met wat hij bezig is. Morgen ga ik eens een toer doen, ik denk dat het wat zal wennen zijn aan de nieuwe positie, maar ik heb er wel een goed oog in.
Volgens mij een aanader en een alternatief voor de mensen uit de buurt en verder.
Tip: breng maar een handoek mee :wink:
Post Reply