Houffamarathon 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
woutermtb
Mountainbiker

Post by woutermtb »

Ha, ik ben dus de betweterige Wouter Cleppe...

"[ ook de 90 euro aan de onbeschofte en betweterige Wouter Cleppe die het nodig vond om met pasta te komen gooien tijdens de ceremonie protocollaire. Vraag is wie hier dan correct heeft gehandeld en de Houffamarathon als zakkenvullerij beschouwt"[/quote]
Ik weet dat ik maar 50 euro gekregen heb... Kunnen jullie effe de overige 40 euro doorstorten??? Alvast bedankt, het zal voor een goed doel gebruikt worden!!
En tot zover het bewijs dat mijn advies in dovemans viel.. :( Jammer

Ivm de kopgroep die nooit meer werd teruggezien: inderdaad een kleine 20 man is op goed geluk verder gaan proberen en die hebben blijkbaar weer aansluiting gevonden met het parcours... (na een paar afsluitingen)
Ik was een van de twijfelaars die 2 a 3keer heen en weer gereden hebben om dan achteraan weer aan te sluiten voor een mooie inhaalrace..
Het duurde tot km 85 vooraleer ik bij nr 18 kon komen.. Dan verder opgeklommen naar 9.... Was eens iets anders... Aangezien het amusement voor mij op de 1e plaats staat, doet het resultaat er niet zo toe, maar de frustratie achteraf was er te veel aan..

See you elsewhere
Last edited by woutermtb on Mon 25 Aug 2008 19:43, edited 2 times in total.
jerre1
Mountainbiker

Post by jerre1 »

nothing 's impossible wrote:
sunn xtreme wrote:oja... ook een dikke proficiat voor die meneer met zijn 1 been, die de moed had hier te starten.... en die ging nog goed vooruit ook. =D>
stond ' Nothing is impossible' op zijn truitje geloof ik.... liet hij ook blijken.
Merci, maar, ik heb er 9u02 over gereden, echt goed ging ik op het einde niet meer vooruit :roll:

Ik had ook liever op voorhand geweten dat het een paar kilometerkes meer waren en stukken waar iedereen te voet staat zijn allesbehalve mijn favoriet!

Ik vond de bepijling goed, maar die mannen die verkeerd zitten achter een motard zullen daar anders over denken natuurlijk.
Ik heb meer dan voldoende pasta gekregen aan de arrivée (en nog een pint van de organisatie :wink: ) Naar de douches ben ik niet gaan kijken, en toen ik de bikewash zag heb ik de fiets maar vuil in de auto gestoken.

Onderweg een paar keer olie gekregen van de assistentie (buske verloren) en op de voorlaatste bevoorrading de achterder. laten afstellen =D>

Een zwaardere eerste helft had me misschien aan mijn oorspronkelijke plan gehouden om de 100 te rijden, dan had ik me de laatste kilometers zeker beter geamuseerd!
respect =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

24 aug, Houffamarathon 100km

Zaterdag het startnummer 10001 afgehaald, de tent ingekropen om zondag in Houffalize te ontwaken met 100km biken op de planning. Vermits alle toppers voor de 125km kozen (100km past beter in mijn voorbereiding op het BK marathon) was de tegenstand in onze categorie wat zoek, naast Kris Henderieckx kende ik niemand.

Ik wilde mezelf meteen testen en nam de kopstar en voelde daar al dat het nog een lange dag zou worden.. We zonderden ons snel met drie af (Kris, een erg sterke junior en ikzelf) maar na een uur loste ik wijselijk. We reden even verkeerd en ik kwam met twee anderen op plaats 4, 5 en 6. Na 2u30 kon ik wat afstand van hen nemen maar we kwamen nu op het parcours van de mannen van de 50 en 70km. De meesten onder hen daalden en klommen iets trager dan wij en dus was het voortdurend waarschuwen, voorzichtig inhalen, wachten, wachten, wachten. Ergens in een afdaling bleef ik achter iemand omdat ik met in te halen mezelf én die persoon in gevaar zou brengen. Plots kwamen twee achterliggers voorbij gestoven, wat de 'trageren' (met alle respect!) nog meer ging irriteren, begrijpelijk.

Na 70km (ik reed zesde) had ik er echt genoeg van, dit was pure koersvervalsing, wie er een respectloze rijstijl op nahield kon snel meerdere minuten uitlopen, geef mij dan maar de eerlijkheid van een zware klim!

Ik pepte me nog eens op en begon het bijna weer plezant te vinden :) Met nog 30km te gaan ging ik op zoek naar het podium! Ik bleef (nu merkbaar sneller) rijden tot het bijna zwart werd voor m'n ogen en bovendien was ook de 100km-grens al lang gepasseerd, overuren kloppen dus. 5km voor het einde haalde ik de derde in en trok meteen door op een modderige klim, ik werd voor hem een stipje dat wegreed. Zo kwam ik als derde over de finish, goed voor een nieuw podium dit seizoen, Kris won de wedstrijd voor de junior.

Achteraf bekeken was ik vooral tevreden over m'n prestatie het laatste uur dat ik als snelste van onze afstandscategorie afwerkte.

Woorden van dank zijn er voor de organisator; bedankt om de wedstrijdrijders halfweg tussen de recreanten te droppen waardoor beide partijen zich ergerden, bedankt voor de moeilijkste paden bij alle afstanden op het einde te leggen en zo nog meer ergernis en gevaarlijke toestanden te ontlokken bij de recreanten, bedankt voor de chaos aan de finish, bedankt voor het miniscule bekertje pasta aan de aankomst, bedankt voor de douches en afspuitstand (de regen deed z'n job nog beter). Ja, het was z'n dertig euro dubbel en dik waard :)
VTom
Mountainbiker

Post by VTom »

pointbreak wrote:Nog een laatste woordje.
Ik vindt het zeer cru dat de organisator de schuld nu in de schoenen van de bikers schuift !
Dat betaamt van zeer grote onkunde en enorme arrogantie !!
Kritiek moet er zeker zijn, zeker wanneer iedereen op dezelfde golflengte zit.
Vorige jaren was de organisatie veel beter, maar blijkbaar heeft geldgewin prioriteit !
Als belg schaamde ik me gisteren tegenover de vele noorderburen.
Jammer, hopen op beter en minder mooie praatjes.
Volledig mee eens, ikzelf heb de 100 km gereden en was een kwartier voor de tijdslimiet van 17h00 na "87" km dat er 90 waren. Die mannen waren al goed aan het inpakken, toen ik aankwam op het plein aan de finish waren de fotografen ook al verdwenen, waren ze de bewijzering van douches, fietsreiniging al aan het wegnemen, de afspuitstand waren ze zelfs al aan het afbreken ! Op zo'n 6 km van de finish moesten we nog een straat oversteken en daar was zelfs geen mens meer te bespeuren die het verkeer tegenhield !
Toen ik ging douchen vroeg ik aan een persoon van de organisatie waar de douches waren...als antwoord kreeg ik " ik wist niet dat er nu nog moesten douchen...wetende dat ik zeker niet bij de laatste was.
Voor mij kwam het er op neer ons geld is binnen en nu snel de dag door snel inpakken en hier wegwezen ---> [-X mij zie je niet meer volgend jaar, mooie rit maar onrespectvolle organisatie !
Mitch01
Mountainbiker

Post by Mitch01 »

jimi wrote:de organisatie is blijkbaar gefrustreerd,das niet erg
ik rij volgend jaar zwart,zo simpel is dat
de organisatie heeft al genoeg verdiend aan mij,cfr lcmt
mss als we met 2000 zwartrijders daar staan dat hun euro zal vallen?
Awel daar kan ik inkomen sé.

Heb vorig jaar gereden en dit jaar dus ook. Korte conclusie:
- eerste 30km was goed te doen en me dan kostelijk geamuseerd, dan "straight to hell guys" !!!!!
- Zo goed als zelfde parcour als vorig jaar.
- Vorig jaar stond men onderweg foto's te nemen, dit jaar niets gezien.
- Het was al zo zwaar en dan nog van die onnodige klimmen insteken en liefst zelfs een paar (daar heb ik er veel kapot zien gaan). Zelf heb ik daar mijn ketting naar de "kl...ten" gereden :evil:
- Vorig jaar kreeg men nog een petje (nu te koop voor 2€), dit jaar ne zweetband?
- Bevoorrading had ik persoonlijk niks op aan te merken.
- bepijling was hier en daar goed zoek en op goed geluk enkele voorgangers gevolgd (met succes).
- Op het einde "verplicht" de eindstreep te nemen door een paar seingevers.
- Volgend jaar zien ze me daar niet meer.

PS: gelukkig mijn ketting kunnen herstellen en na 40km er de brui aan gegeven en de verkorte richting richting centrum gekozen wegens ....

grtz from mitch
heuveltje
Mountainbiker

Post by heuveltje »

alle klagers volgend jaar weg blijven,geen probleem, de org.zal zich wel
bedenken

wat ik hier allemaal lees^amaai :-? amaai wat een hobby,ontspanning
sportief , blijft nie veel meer over,
voor mij een gps tochtje in de ardennen rond houffa ,ben al blij
met uitstap enkele bikevrienden

grt heuveltje.

laaste 2 jaar nie meer aanwezig in de houffa marathon,zaterdag was
trouwfeest van de patron.....
jerre1
Mountainbiker

Post by jerre1 »

Mitch01 wrote:

- eerste 30km was goed te doen en me dan kostelijk geamuseerd, dan "straight to hell guys" !!!!!
- Het was al zo zwaar en dan nog van die onnodige klimmen insteken en liefst zelfs een paar (daar heb ik er veel kapot zien gaan). Zelf heb ik daar mijn ketting naar de "kl...ten" gereden :evil:
- Vorig jaar kreeg men nog een petje (nu te koop voor 2€), dit jaar ne zweetband?
- bepijling was hier en daar goed zoek en op goed geluk enkele voorgangers gevolgd (met succes).

PS: gelukkig mijn ketting kunnen herstellen en na 40km er de brui aan gegeven en de verkorte richting richting centrum gekozen wegens ....

grtz from mitch
Op het stukje van de shortrace stonden zeker 3 fotografen op nen afstand van 4 km
WIP
Mountainbiker

Post by WIP »

GESTOLEN in de nacht van 23/08 op 24/08 op camping Via Duct.

SCOTT GENIUS RC30 mod. 2005

Al wie mij info kan bezorgen wat zou leiden tot het terug vinden van mijn fiets zal een forse beloning verwachten.

OMSCHRIJVING:
model: Fully
kleur: wit met zwart
vork: Rock Shox Team
full: XTR 2007
stuur: carbon ritchey WCS
wielen: DT-swiss RX4.2d
naven DT-swiss 240

OPM.: voorstedriehoek is 2maand oud, garantie geval.

Image
Image
Image
Image
Mitch01
Mountainbiker

Post by Mitch01 »

scottbikerke wrote:
Mitch01 wrote:

grtz from mitch
Op het stukje van de shortrace stonden zeker 3 fotografen op nen afstand van 4 km
Helaas .... ik deed mee aan de 50km race... :wink: idd op het einde een stel fotografen gezien.

Apropo, waar zouden die foto's te vinden zijn?

grts
Redbullbiker
Mountainbiker

Post by Redbullbiker »

zo zagen man man man van de 2000duizend deelnemers in alle categorieén zijn er misschien 300 nie te vreden omdat ze geen respect hebben voor de mensen en jeugd die ik daar ook gezien heb die wel genieten van zo marathon en de natuur rondom.De Houffa is mooie organisatie waar heel veel komt bij kijken,ikzelf heb heel veel tevreden sportieve bikers gezien.Neem al die hobby rijders weg en denk dat er zelfs geen marathon meer zal zijn in belgie.Ikzelf heb heel veel respect voor de klassement rijders de eerste van de 100 passeerden mij ook en die waren zelf heel vriendelijk en na seintje ging ik wel netjes opzij....
Respect voor iedereen moet kunnen he.....ben je nu 50ste of 80ste we krgen allemaal dezelfde petje of zweetbanddeke.....:-)
één ding vond ik wel voor dat geld mochten ze iedereen die op voorhand ingeschreven was wel zo mooie tschirt geven,en dan die pasta das was ook flauwkes vorige jaren kregen we tenminste nog stuk lekkere rijsttaartje en die beloofde comsumptie waar was die?.....maarja ja was toch heel tof weekend voor me en heb er van genoten en ........volgend jaar ben ik er zeker terug bij.
Minpuntje ik deed de 75km waren er 78 op einde, maar waarom na km 40 ongeveer nog zo zware hellingen insteken???
Afspuitstand nie gezien :(
Douches veel te weinig voor zo massa volk :(
Post Reply