Houffamarathon 2008
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- pointbreak
- Mountainbiker
- Location: Rockrider 8.2/full XT Mavic crossride Disc/ Thompson Antares race
Post by pointbreak »
Nog een laatste woordje.
Ik vindt het zeer cru dat de organisator de schuld nu in de schoenen van de bikers schuift !
Dat betaamt van zeer grote onkunde en enorme arrogantie !!
Kritiek moet er zeker zijn, zeker wanneer iedereen op dezelfde golflengte zit.
Vorige jaren was de organisatie veel beter, maar blijkbaar heeft geldgewin prioriteit !
Als belg schaamde ik me gisteren tegenover de vele noorderburen.
Jammer, hopen op beter en minder mooie praatjes.
Ik vindt het zeer cru dat de organisator de schuld nu in de schoenen van de bikers schuift !
Dat betaamt van zeer grote onkunde en enorme arrogantie !!
Kritiek moet er zeker zijn, zeker wanneer iedereen op dezelfde golflengte zit.
Vorige jaren was de organisatie veel beter, maar blijkbaar heeft geldgewin prioriteit !
Als belg schaamde ik me gisteren tegenover de vele noorderburen.
Jammer, hopen op beter en minder mooie praatjes.
Wat dit betreft volg ik ook. Toegegeven, een ongelukje kan al eens gebeuren, maar als je ziet wat er allemaal in de kant lag van papiertjes enzovoort ... het lijkt me weinig waarschijnlijk dat er bij zoveel mensen wrappers en en lege tubes enzovoort uit ongemerkt uit hun zakken vallen.the sentinel wrote:Voor een deel volg ik je, 't parcours lag ook met lege zakjes gel of papiertjes van koekjes bezaaid maar dat nooit veranderen. De papiertjes zijn blijkbaar te zwaar om weg te steken.
Wat die andere 'plaag' betreft - het verdwijnen van pijtjes - daar heb ik gisteren geen last van gehad. Het legertje pijlophangers heeft voor mij dan ook behoorlijk z'n werk gedaan. Maar 't is niet ondenkbaar dat de pijlweghalers het al lang opgegeven hadden toen ik passeerde
Ik denk dat we ('t is te zeggen de bikers die hun rommel overal achter laten) er mede de oorzaak van zijn dat mensen pijltjes beginnen wegnemen (ik zou me er als wandelaar ook erg aan storen) en dat toegang tot de bossen (en ongetwijfeld dan de mooiste stukken) steeds moeilijker wordt.
Dju had me u dan moeten meerijden hehe. 4u 15min gefietst. Had k is gezelschap gehad aangezien mijn teamgenoten veel te sterk zijn :p.Trotsebelg wrote:Que passa wrote:Ik was mijnen 346e, in de 50 km.![]()
Juist voor de 2e bevoorrading enorme krampen gekregen in beide benen en deze er niet meer uitgekregen.![]()
Meerdere malen geprobeerd om te stoppen en te stretchen, maar 100m verder was het terug van dat.
Ik denk niet dat er iemand last had van de betere jongens die achter mij reden. Als ik ze hoorde of zag afkomen was ik meer dan op tijd weg.
Ik heb hierdoor zelfs heel wat tijd verloren door meerdere keren te stoppen om iemand door te laten.
De gereden tijd op mijne kilometriek was 4u12 , bij aankomst 6u 13![]()
Maar ik heb mij geamuseerd en dat was het belangrijkste.
grtz
Ik had het zelfde probleem, collega's waren maar 2u voor mij bin
Nu ja, aan sommige zaken kan de organisatie natuurlijk niks doen.
-Veiligheid: valpartijen zijn nooit uitgesloten. En al zeker niet met dit weer.
Als je overal moet "opgelet" moet zetten. Het is en blijft biken hé...
Ik ben al meerdere malen gevallen op rechte platte stukken
-Een auto die in het "peleton" staat midden op de weg....tja. Het kan erger.
Dit jaar op de Gran fondo Eddy Mercks wou er persé ene van zijnen oprit rijden en 10tallen bikers omverknallen. Levensgevaarlijk.
Het blijft marathon en geen XCwedstrijd. Dus een open parcours.
Altijd kan er wel ene dwaas doen al of niet moedwillig.
Ik rijd elk jaar een 15tal marathons al of niet gechronometreerd en vond de bepeiling zeer goed. Kzou niet graag al die pijltjes opkuisen nadien...
Douches: is normaal dat de leidingen verstoppen in sporthallen. Deze zijn niet gemaakt om een paar duizend bikers te "ontmodderen". Zeker niet bij regenweer.
Maar dat is iets wat men moet beseffen op voorhand. Sommige organisatie plaatsen een grote legertent met douchestanden die naar mijn insziens veel beter tegen dergelijke toestanden bestand zijn.
Afspuitinstallatie WAS gewoonweg een catastrofe. Dat is een "basis" bij gelijk welke TT. Daar kunnen ze het wel. Je moest je bike plat tegen de grond leggen en de slang niet hoger dan 30cm van de grond houden om een klein straaltje te hebben.
De mensen van de organisatie zullen daar in de toekomst zeker iets moeten aan doen. Mensen zijn kapot na het rijden en geraken vlug geiriteerd door dit soort zaken. Niemand wil een vuile slijkbak in zijn mooie auto deponeren. Geen druk op de brandkranen? Gebruik dan hogedrukreinigers zodat mensen tenminste de grootste vuiligheid kwijt kunnen. Alé, t'is maar een gedacht.
-de kritiek op de bevoorradingen begrijp ik ook niet. Ik heb daar zelfs rijst gegeten in potjes! Meer dan voldoende en af.
-seingevers hebben hun werk heel behoorlijk gedaan. Zijn waarschijnlijk allemaal vrijwilligers, waarvoor dank!
-misschien een podiumke in elkaar timmeren voor de eersten. Op kleine organisaties doen ze dat trouwens ook. Een paar multiplexplaten kost nu ook de wereld niet.
Of ik volgend jaar terug kom? Ja, natuurlijk. Wij maken daar een clubevenement van. Meer dan 20 leden verblijven dat weekend in Houffa en zorgt voor veel sfeer en leute. Met op zondagavond BBQ. Het blijft ons topweekend binnen de club.
Het is en blijft een leuke rit. De extra km'rs waren goed voor training voor Bouillon binnen twee weken.
Wel mogen ze dit vermelden in de toekomst. Ik heb mensen gezien die letterlijk geen stap meer verder konden op de klimmen. Dan is 7 km extra wel erg veel. Als je zonder drank zit omdat het er toch bijna op zit, kan dat wel erg pijn doen.
"Hoe langer hoe beter" (als ik het maar op voorhand weet!
)
Er is een verschil tussen vuilspuiterij en kritiek. Van enkele punten zal je MOETEN leren om een "top-organisatie" te zijn (blijven).
Een laatste punt: iemand zien liggen en gewoon doorrijden is gewoon onmenselijk. Goede tijd of niet....gewoon "not done".
Als ik iemand zie vallen vraag ik steeds of iemand ok is. Je moet het zelfs bij wet doen. Mensen die dit hebben gezien en besloten om gewoon door te rijden mogen heel fier zijn. Trekt op niks.....Stel je voor als het jezelf zou zijn.
Ondanks sommige punten van kritiek hebben wij met z'n allen van de club een aangename dag beleefd.
Hoe je het ook draait of keert....marathon's blijven lange TT's met een tijdsopname, meestal voor en door amateurs.
Maar de organisatie moet leren uit hun fouten zonder alle schuld op de bikers te steken...
-Veiligheid: valpartijen zijn nooit uitgesloten. En al zeker niet met dit weer.
Als je overal moet "opgelet" moet zetten. Het is en blijft biken hé...
Ik ben al meerdere malen gevallen op rechte platte stukken
-Een auto die in het "peleton" staat midden op de weg....tja. Het kan erger.
Dit jaar op de Gran fondo Eddy Mercks wou er persé ene van zijnen oprit rijden en 10tallen bikers omverknallen. Levensgevaarlijk.
Het blijft marathon en geen XCwedstrijd. Dus een open parcours.
Altijd kan er wel ene dwaas doen al of niet moedwillig.
Ik rijd elk jaar een 15tal marathons al of niet gechronometreerd en vond de bepeiling zeer goed. Kzou niet graag al die pijltjes opkuisen nadien...
Douches: is normaal dat de leidingen verstoppen in sporthallen. Deze zijn niet gemaakt om een paar duizend bikers te "ontmodderen". Zeker niet bij regenweer.
Maar dat is iets wat men moet beseffen op voorhand. Sommige organisatie plaatsen een grote legertent met douchestanden die naar mijn insziens veel beter tegen dergelijke toestanden bestand zijn.
Afspuitinstallatie WAS gewoonweg een catastrofe. Dat is een "basis" bij gelijk welke TT. Daar kunnen ze het wel. Je moest je bike plat tegen de grond leggen en de slang niet hoger dan 30cm van de grond houden om een klein straaltje te hebben.
De mensen van de organisatie zullen daar in de toekomst zeker iets moeten aan doen. Mensen zijn kapot na het rijden en geraken vlug geiriteerd door dit soort zaken. Niemand wil een vuile slijkbak in zijn mooie auto deponeren. Geen druk op de brandkranen? Gebruik dan hogedrukreinigers zodat mensen tenminste de grootste vuiligheid kwijt kunnen. Alé, t'is maar een gedacht.
-de kritiek op de bevoorradingen begrijp ik ook niet. Ik heb daar zelfs rijst gegeten in potjes! Meer dan voldoende en af.
-seingevers hebben hun werk heel behoorlijk gedaan. Zijn waarschijnlijk allemaal vrijwilligers, waarvoor dank!
-misschien een podiumke in elkaar timmeren voor de eersten. Op kleine organisaties doen ze dat trouwens ook. Een paar multiplexplaten kost nu ook de wereld niet.
Of ik volgend jaar terug kom? Ja, natuurlijk. Wij maken daar een clubevenement van. Meer dan 20 leden verblijven dat weekend in Houffa en zorgt voor veel sfeer en leute. Met op zondagavond BBQ. Het blijft ons topweekend binnen de club.
Het is en blijft een leuke rit. De extra km'rs waren goed voor training voor Bouillon binnen twee weken.
Wel mogen ze dit vermelden in de toekomst. Ik heb mensen gezien die letterlijk geen stap meer verder konden op de klimmen. Dan is 7 km extra wel erg veel. Als je zonder drank zit omdat het er toch bijna op zit, kan dat wel erg pijn doen.
"Hoe langer hoe beter" (als ik het maar op voorhand weet!
Er is een verschil tussen vuilspuiterij en kritiek. Van enkele punten zal je MOETEN leren om een "top-organisatie" te zijn (blijven).
Een laatste punt: iemand zien liggen en gewoon doorrijden is gewoon onmenselijk. Goede tijd of niet....gewoon "not done".
Als ik iemand zie vallen vraag ik steeds of iemand ok is. Je moet het zelfs bij wet doen. Mensen die dit hebben gezien en besloten om gewoon door te rijden mogen heel fier zijn. Trekt op niks.....Stel je voor als het jezelf zou zijn.
Ondanks sommige punten van kritiek hebben wij met z'n allen van de club een aangename dag beleefd.
Hoe je het ook draait of keert....marathon's blijven lange TT's met een tijdsopname, meestal voor en door amateurs.
Maar de organisatie moet leren uit hun fouten zonder alle schuld op de bikers te steken...
Last edited by DdT on Mon 25 Aug 2008 18:54, edited 1 time in total.
Ik vind toch ook dat hier veel gezaagd en geklaagd word hoor, Ik snap ni da ge kunt klagen over de bevoorrading.Da was een buffettafel van ne meter of 4 lang met zeker 10 verschillende dingen op.Da was de beste bevoorrading da ik ooit al gezien heb.En dan zijn er nog die klagen da ze al 3 jaar op rij moeten baggeren in de modder, wa kan de organisatie daar nu aan doen.De bepijling vond ik ook super goed, overal 2,3 pijlen aan een kruispunt, meer moet da voor mij ni zijn.Afspuitstand heb ik geen gebruik van gemaakt dus daar kan ik niet over oordelen.
bedankt organisatie voor deze schitterende dag, ik heb me rot geamuseerd.
en daarvoor was ik naar houffalize getrokken.
bedankt organisatie voor deze schitterende dag, ik heb me rot geamuseerd.
-
MaartenW
- Mountainbiker
- Location: Canyon ES5,Fondriest Domino plus, Colnago Master, Schauff Track, Diamant Cross
75 rijder maat moeten opgeven maar nu ge het zegt idd genen t shirt gekregen. DoemeDERAILLEURKE wrote:[
Ik had ingeschreven voor 18/06 voor de 50km en moest toen een maat opgeven voor de T-shirt die je gratis kreeg bij voorinschrijving. Gisteren toen ik mijn startpakket ging ophalen, geen t-shirt te bespeuren. Wel een zweetband die niemand gebruikt. Hun uitleg : T-shirt krijg je enkel bij de 75 en 100km
proficiat aan alle bikers die hebben gereden, was zwaar é.
ben technisch nog nie sterk genoeg om op zulk parcours het goed te doen, ben eerder een defensieve rijder en dus ook nie gevallen.
wel hilarische duiken gezien(met goede afloop)
wat me opviel de eerste 2 bevoorradingen reden der véél voorbij, buiten malmedy en theux stonden die vol,.. vond ze ruim voldoende!
hoge druk reinigers hebben nog meer water nodig dus denk niet dat dit een oplossing is...
op polar 76.2km, dus viel goe mee
75km nr7230 114de 5u.03min
ben technisch nog nie sterk genoeg om op zulk parcours het goed te doen, ben eerder een defensieve rijder en dus ook nie gevallen.
wel hilarische duiken gezien(met goede afloop)
wat me opviel de eerste 2 bevoorradingen reden der véél voorbij, buiten malmedy en theux stonden die vol,.. vond ze ruim voldoende!
hoge druk reinigers hebben nog meer water nodig dus denk niet dat dit een oplossing is...
op polar 76.2km, dus viel goe mee
75km nr7230 114de 5u.03min
- Rode Kogel
- Mountainbiker
Post by Rode Kogel »
amai, even korte reactie. mijn garmin gps geeft 131.49km en ik ben een 5? 6? km verkeerd gereden. Ik en enkele mede bikers hadden ons vergist en kwamen terug op zelfde punt uit (waar we reeds hadden gereden... de afdaling in het dennebos) terug gekeerd en inderdaad pijltjes hingen wel juist boven naar rechts maar pijltje in de klim wees naar links. raar maar waar. Dus volgens de gps klopt de afstand wel. pasta... niet gezien.. afgeven nummer twv. 5€ niemand gezien na overschrijden finish. Tevens twee keer gestopt om mijn pomp uit te lenen.
+ technische assistentie
+ water, bevoorrading en eten
+ tragere rijders of kortere afstanden lieten mij wel door
+ véél respect voor die biker op één been!
+ vuilzakken aan bevoorradingen
+ noodnummer op de nummer
+ laatste 40 waren bekend terrein van de vorige edities. Deze leek in omstandigheden erg op de eerste houffa!
- vond vorige vier edities persoonlijk het parcours mooier, de twee grasheuvels, berijdbare passage door rivier met fotograaf...
- douches onvoldoende
- afspuitstand nog steeds zelfde probleem als vorige jaren en mijn nieuwe bike dan maar in rivier 'gespoeld'
- als 125 km rijder komen we plots bij de 75 km rijders. Dit gaf wat 'problemen'. waarom ons niet iets vroeger laten starten?
- minder controlematten en geen 'diploma' met de tss tijden?
+ technische assistentie
+ water, bevoorrading en eten
+ tragere rijders of kortere afstanden lieten mij wel door
+ véél respect voor die biker op één been!
+ vuilzakken aan bevoorradingen
+ noodnummer op de nummer
+ laatste 40 waren bekend terrein van de vorige edities. Deze leek in omstandigheden erg op de eerste houffa!
- vond vorige vier edities persoonlijk het parcours mooier, de twee grasheuvels, berijdbare passage door rivier met fotograaf...
- douches onvoldoende
- afspuitstand nog steeds zelfde probleem als vorige jaren en mijn nieuwe bike dan maar in rivier 'gespoeld'
- als 125 km rijder komen we plots bij de 75 km rijders. Dit gaf wat 'problemen'. waarom ons niet iets vroeger laten starten?
- minder controlematten en geen 'diploma' met de tss tijden?
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
Merci, maar, ik heb er 9u02 over gereden, echt goed ging ik op het einde niet meer vooruitsunn xtreme wrote:oja... ook een dikke proficiat voor die meneer met zijn 1 been, die de moed had hier te starten.... en die ging nog goed vooruit ook.![]()
stond ' Nothing is impossible' op zijn truitje geloof ik.... liet hij ook blijken.
Ik had ook liever op voorhand geweten dat het een paar kilometerkes meer waren en stukken waar iedereen te voet staat zijn allesbehalve mijn favoriet!
Ik vond de bepijling goed, maar die mannen die verkeerd zitten achter een motard zullen daar anders over denken natuurlijk.
Ik heb meer dan voldoende pasta gekregen aan de arrivée (en nog een pint van de organisatie
Onderweg een paar keer olie gekregen van de assistentie (buske verloren) en op de voorlaatste bevoorrading de achterder. laten afstellen
Een zwaardere eerste helft had me misschien aan mijn oorspronkelijke plan gehouden om de 100 te rijden, dan had ik me de laatste kilometers zeker beter geamuseerd!