Houffamarathon 2008
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
-
Trotsebelg
- Mountainbiker
Post by Trotsebelg »
Dju had me u dan moeten meerijden hehe. 4u 15min gefietst. Had k is gezelschap gehad aangezien mijn teamgenoten veel te sterk zijn :p.Que passa wrote:Ik was mijnen 346e, in de 50 km.![]()
Juist voor de 2e bevoorrading enorme krampen gekregen in beide benen en deze er niet meer uitgekregen.![]()
Meerdere malen geprobeerd om te stoppen en te stretchen, maar 100m verder was het terug van dat.
Ik denk niet dat er iemand last had van de betere jongens die achter mij reden. Als ik ze hoorde of zag afkomen was ik meer dan op tijd weg.
Ik heb hierdoor zelfs heel wat tijd verloren door meerdere keren te stoppen om iemand door te laten.
De gereden tijd op mijne kilometriek was 4u12 , bij aankomst 6u 13![]()
Maar ik heb mij geamuseerd en dat was het belangrijkste.
grtz
rats vergeten : Veel beterschap toegewenst aan "Koen?". Hopelijk zit hij binnekort terug op de fiets!
Last edited by Trotsebelg on Mon 25 Aug 2008 15:39, edited 1 time in total.
- Herder Firmie
- Mountainbiker
Post by Herder Firmie »
Voor mij een eerste deelname aan deze Houffamarathon (75km). Tevens ook de eerste chronorit. De tocht was heel zwaar met heel wat leuke stukken en toch ook enkele stukken waar ik heb moeten afstappen
De organisatie was redelijk:
positief: goede bepijling, goede bevoorradingen,goede start, leuke aprésmogelijkheden.
negatief: afspuitstand
Spijtig voor de Houffamarathon dat de wedstrijdrijders zo vroeg bij de minder snelle mannen/vrouwen geraakten (van de kortere afstanden). Niet plezant als je telkens opgejaagd wordt of wanneer je niet op tijd opzij kan om de rappe mannen en vrouwen te laten passeren.
Ik vermoed dat dat voor vele niet-wedstrijdrijders (zoals ik) het geval was. De meeste van de hardrijders hebben wel het respect en houden rekening met de tragere rijders. Gewoon even roepen: hey, rechts voorbij is voor mij voldoende om te weten dat ik even naar links moet.
Volgend jaar kom ik zeker terug samen met vele andere Herders.(dit jaar 28 Herders) We maken er telkens een weekendje van met telkens als hoogtepunt de houffamarathon
De organisatie was redelijk:
positief: goede bepijling, goede bevoorradingen,goede start, leuke aprésmogelijkheden.
negatief: afspuitstand
Spijtig voor de Houffamarathon dat de wedstrijdrijders zo vroeg bij de minder snelle mannen/vrouwen geraakten (van de kortere afstanden). Niet plezant als je telkens opgejaagd wordt of wanneer je niet op tijd opzij kan om de rappe mannen en vrouwen te laten passeren.
Ik vermoed dat dat voor vele niet-wedstrijdrijders (zoals ik) het geval was. De meeste van de hardrijders hebben wel het respect en houden rekening met de tragere rijders. Gewoon even roepen: hey, rechts voorbij is voor mij voldoende om te weten dat ik even naar links moet.
Volgend jaar kom ik zeker terug samen met vele andere Herders.(dit jaar 28 Herders) We maken er telkens een weekendje van met telkens als hoogtepunt de houffamarathon
-
Stijnie
- Mountainbiker
Eindelijk kheb hem uitgereden en hoe!!!! 1ste keer materiaalpech, 2de keer opgegeven door maag en darmontsteking en nu den 3de keer bingo
24ste algemeen op 6u47 en 22ste sen....In het begin was het al omzeep, ik zat in de tweede kopgroep en het parcour was al gesaboteerd!! De motards wisten zelf niet langs waar het was. Ondertussen stond er daar al 120man bijeen....Dan heel de wedstrijd met Peter (Pepe van reevax) rond gesnort! Gelukkig was ik met hem op pad ook want hij werd bevoorraad en ikke niet, maar in het heetst van de strijd stond hij toch spontaan zijn drinkbus af zodat ik ook eens kon drinken.
Op het laatste heb ik hem moeten laten rijden...
Tja en die kmters jongens!!! Kunnen die mannen van de organisatie ni tellen ofwa??? Geen enkele heeft da parcour afgereden zeker??? 135km jongens op den teller, is da ni wa overdreven
. Al mij eten en drinken was op en tis nog 10km...
Het enige minpunt is natuurlijk nekeer je op het parcour komt van de 75 en 50 de miserie begint hé, want das slalommen tegen de sterren op. Voortdurend in de meest veeleisende en zwaarste sporen ploeteren om te kunnen passeren.
Waarom de 75 en 50 ni op zaterdag en de 100 en 125 op zondag?? Tis maar een gedacht hé. Tja de organisatie wat ik kan ik daar op zeggen...blijven trainen zeker.
24ste algemeen op 6u47 en 22ste sen....In het begin was het al omzeep, ik zat in de tweede kopgroep en het parcour was al gesaboteerd!! De motards wisten zelf niet langs waar het was. Ondertussen stond er daar al 120man bijeen....Dan heel de wedstrijd met Peter (Pepe van reevax) rond gesnort! Gelukkig was ik met hem op pad ook want hij werd bevoorraad en ikke niet, maar in het heetst van de strijd stond hij toch spontaan zijn drinkbus af zodat ik ook eens kon drinken.
Tja en die kmters jongens!!! Kunnen die mannen van de organisatie ni tellen ofwa??? Geen enkele heeft da parcour afgereden zeker??? 135km jongens op den teller, is da ni wa overdreven
Het enige minpunt is natuurlijk nekeer je op het parcour komt van de 75 en 50 de miserie begint hé, want das slalommen tegen de sterren op. Voortdurend in de meest veeleisende en zwaarste sporen ploeteren om te kunnen passeren.
Waarom de 75 en 50 ni op zaterdag en de 100 en 125 op zondag?? Tis maar een gedacht hé. Tja de organisatie wat ik kan ik daar op zeggen...blijven trainen zeker.
-
Kevindn
- Mountainbiker
Ik had ook in de eerste startbox moeten staan, maar ik ben achteraan mogen starten want het stond er al vol bikers en alle nummers stonden door elkaar. In de Ardennes Trophy wordt je ingedeeld volgens nummer en heeft elke startbox een apparte ingang bovendien vertrekken er om de 10min 250 bikers. Dit zouden ze hier beter ook hebben toegepast er zou veel minder file zijn geweest. Nu stonden we al stil op de eerste klim over de weg, de volgende 5-6km was precies een ochtendfile op de Brusselse ringMojobiker wrote:Was dit jaar mijn eerste keer (75km). Had me vroeg ingeschreven waardoor ik een goed startnummer had gekregen. Maar na mijn opwarming bleek dat dat nummer er niet echt toe deed. Achteraan aanschuiven was de boodschap. Ergens rond de 500e plek vertrokken dan maar, veel file gehad, nooit verloren gereden, veel mensen met RR en NN zien sukkelen op de gladde stenen, me goed geamuseerd, genoten van de bevoorradingen om vervolgens rond de 200e plaats te finishen.
Als ik volgend jaar dus nog eens terugkom, dan heb ik recht op een plaats in de eerste startbox, al moeten ze er een hekken voor openbreken en gans de bende achteruit sturen.![]()
Mojo
-
Kevindn
- Mountainbiker
Mooie uitslag StijnStijnie wrote:Eindelijk kheb hem uitgereden en hoe!!!! 1ste keer materiaalpech, 2de keer opgegeven door maag en darmontsteking en nu den 3de keer bingo![]()
![]()
Tja en die kmters jongens!!! Kunnen die mannen van de organisatie ni tellen ofwa??? Geen enkele heeft da parcour afgereden zeker??? 135km jongens op den teller, is da ni wa overdreven![]()
- the sentinel
- Mountainbiker
Post by the sentinel »
Goede bepijling??? Ik vind van niet!
Op sommige plaatsen stond alles goed aangegeven. Op andere zag je het pijltje juist op 't kruispunt of de afslag. Is naar mijn bescheiden mening iets te laat.
Ik heb het daarover gehad met iemand van de organisatie die me 'evacueerde' na mijn val. Hij gaf het toe dat er niet correct gewerkt was door sommige 'pijlers'...
Op sommige plaatsen stond alles goed aangegeven. Op andere zag je het pijltje juist op 't kruispunt of de afslag. Is naar mijn bescheiden mening iets te laat.
Ik heb het daarover gehad met iemand van de organisatie die me 'evacueerde' na mijn val. Hij gaf het toe dat er niet correct gewerkt was door sommige 'pijlers'...
-
Stijnie
- Mountainbiker
Ja man die NN's super zenne in die omstandigheden. Geen enkele keer had ik de grip kwijt ongelooflijk. Tja in diene blubber was het ook schuiven natuurlijk, ma ja das met elken band denk ik hé. Volgende keer nog iets minder druk in zelfs, ma ja tis den eerste keer dat ik ermee gereden heb en dan is da nog wa zoeken hé.Kevindn wrote:Mooie uitslag StijnStijnie wrote:Eindelijk kheb hem uitgereden en hoe!!!! 1ste keer materiaalpech, 2de keer opgegeven door maag en darmontsteking en nu den 3de keer bingo![]()
![]()
Tja en die kmters jongens!!! Kunnen die mannen van de organisatie ni tellen ofwa??? Geen enkele heeft da parcour afgereden zeker??? 135km jongens op den teller, is da ni wa overdreven![]()
Waarom de 75 en 50 ni op zaterdag en de 100 en 125 op zondag?? Tis maar een gedacht hé. Tja de organisatie wat ik kan ik daar op zeggen...blijven trainen zeker.Ik dacht dat je nog hoger zou zijn geindigd, ik had de indruk dat de eersten van de 125 mij nog niet zo lang voorbij waren toen ik je op de laatste bevoorrading tegen kwam. Ik heb nog dikwijls aan uw nobbi nic's gedacht! Ik had ze er beter ook opgelegd, met die Black panthers was het echt niet te doen. nikske grip en constant schuiven, ben dan ook 2 keer serieus tegen de vlakte gegaan en vanaf dan wast om zeep.
Nee nee super tevreden van die banden!
- duc'y
- Mountainbiker
ik stond om 9u30 al in de eerste startbox (volgens mijn nummer op de juiste plaats) en er was in het begin veel controle,maar een kwartier nadien kwamen er veel die in box 4 (54xx) moesten staan gewoon over de dranghekken met hun fiets en toen was er niemand vd organisatie te zienKevindn wrote:Ik had ook in de eerste startbox moeten staan, maar ik ben achteraan mogen starten want het stond er al vol bikers en alle nummers stonden door elkaar. In de Ardennes Trophy wordt je ingedeeld volgens nummer en heeft elke startbox een apparte ingang bovendien vertrekken er om de 10min 250 bikers. Dit zouden ze hier beter ook hebben toegepast er zou veel minder file zijn geweest. Nu stonden we al stil op de eerste klim over de weg, de volgende 5-6km was precies een ochtendfile op de Brusselse ringMojobiker wrote:Was dit jaar mijn eerste keer (75km). Had me vroeg ingeschreven waardoor ik een goed startnummer had gekregen. Maar na mijn opwarming bleek dat dat nummer er niet echt toe deed. Achteraan aanschuiven was de boodschap. Ergens rond de 500e plek vertrokken dan maar, veel file gehad, nooit verloren gereden, veel mensen met RR en NN zien sukkelen op de gladde stenen, me goed geamuseerd, genoten van de bevoorradingen om vervolgens rond de 200e plaats te finishen.
Als ik volgend jaar dus nog eens terugkom, dan heb ik recht op een plaats in de eerste startbox, al moeten ze er een hekken voor openbreken en gans de bende achteruit sturen.![]()
Mojo
had het wel tegen die respectievelijke gasten gezegd
idd boxen waren te klein,want er stonden verschillende erbuiten aan te schuiven