Houffamarathon 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
redbiker
Mountainbiker

Post by redbiker »

Heb de 75km gedaan, omdat ik een nummer in de eerste startbox kreeg door een goed resultaat van vorig jaar.

Ik moet zeggen, dit is de eerste marathon (houffa, rdhf, malmedy) die ik rij zonder ook maar 1 opstopping te hebben. Vorig jaar stond ik vanachter en moest massaal veel renners inhalen van de 90km, waarna we vervolgens de hele meute van de 120km moesten passeren. Die tussenversnellingen zijn pure interval in het begin van de wedstrijd, wat je iedere keer bekoopt op het einde.

Dit jaar splitste de 75km blijkbaar eerder, waardoor we zo goed als geen renners tegengekomen zijn van de langere afstanden. Ik vond het dus echt een plezier, heb werkelijk genoten van de rit. Al kreeg ik wel redelijk veel tegenslag te verwerken; Na 15km gevallen, na 25km dringende plaspauze, na 50km verkeerd gereden, na 70km platte band. Desondanks had ik superbenen en eindigde 12de scratch, een 5de/6de plaats zat wel in de mogelijkheden. Maar ja, iedereen zal wel eens een keer zijn deel van de pech te verwerken krijgen, 't is alleen jammer dat dat dan gebundeld zit op een dag dat je rijdt met een gevoel alsof je aan het trainen bent. :)
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

Ing.Frag wrote:
kenny! wrote:125 km & 100 km - € 3000 prize-money - scratch - voorts ook voor top 3 dames, masters, jongeren - prijsuitreiking vanaf 17u15.

75 km en 50 km - prijzenpot in natura ter waarde van € 2000, te verdelen over alle podia (algemeen, dames,masters en beloften).

ik was m'n 3de beloften niks gezien van prijzengeld ze..
idem, nog net 3de belofte op de 125, maar niks . . .
prijsuitbetalingen was veel onduidelijkheid... de vraag is eerder of er wel prijsuitbetaling is geweest, want naast de plaats waar wij geparkeerd stonden waren er ook jongens over bezig dat er niks te zien was.
tenzij er achteraf stortingen worden gedaan?
xlr8
Mountainbiker

Post by xlr8 »

sunn xtreme wrote:
Ing.Frag wrote:
kenny! wrote:125 km & 100 km - € 3000 prize-money - scratch - voorts ook voor top 3 dames, masters, jongeren - prijsuitreiking vanaf 17u15.

75 km en 50 km - prijzenpot in natura ter waarde van € 2000, te verdelen over alle podia (algemeen, dames,masters en beloften).

ik was m'n 3de beloften niks gezien van prijzengeld ze..
idem, nog net 3de belofte op de 125, maar niks . . .
prijsuitbetalingen was veel onduidelijkheid... de vraag is eerder of er wel prijsuitbetaling is geweest, want naast de plaats waar wij geparkeerd stonden waren er ook jongens over bezig dat er niks te zien was.
Na het podium moest je naar "de caravan" waar je cash betaald werd.
jerre1
Mountainbiker

Post by jerre1 »

xlr8 wrote:
sunn xtreme wrote:
Ing.Frag wrote: idem, nog net 3de belofte op de 125, maar niks . . .
ik heb naast dieje caravan gelegen maar ik heb niks gezien zenne :lol: :lol:
misschien omda ik pas 39ste was :lol: :lol:
Ing.Speci
Mountainbiker

Post by Ing.Speci »

xlr8 wrote:
sunn xtreme wrote:
Zo gaan ze natuurlijk nog veel geld over hebben!
Zeker als je aan de mannen aan de prijsuitreiking gaat vragen of er nog iets voor de beloften, en ze van niks weten . . .
jimi
Mountainbiker

Post by jimi »

geld?das toch het enige dat telt voor de organisator..........die lacht met ons,net zoals hij in de lcmt deed
reken es uit 2000 man,25 euro of zoiets,das een kleine 100000 euro
de toppers geef je wat peanuts,de rest en beetje pasta
de sponsors betalen toch alles
waarom denk je dat deze marathon zoveel duurder is dan de andere???
het verwondert mij dat onze noorderburen zelfs in deze val trappen!
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

xlr8 wrote:
sunn xtreme wrote:
1 probleem dan... je moest het ruiken.
we hebben info gevraagd, maar de 3 mensen die we hebben aangesproken wisten echt niet waar het te doen was, of het wel ter plaatse uitbetaald werd... ze wisten er kompleet niks over.

normaal verlopen uitbetalingen op de plaats waar je hebt ingeschreven, en aldus de plaats waar je je nummer weer binnenbrengt.
dat was hier helemaal niet het geval..was een beetje liggen zoeken.

benieuwd wat men gaat doen met de nog niet uitbetaalde geldprijzen, en de renenrs die prijs hadden.
er zou een rechtzetting mogen zijn (bv lijst van al degenen die prijs hadden, en degenen die hun geldprijs nog niet hebben ontvangen door gebrekkige info en structuur op dat vlak.
en hoe contact op te nemen om degeldprijs alsnog uit te betalen aan de rechtmatige renners.

misschien ook eens een mailtje sturen aan de organisatie.
Herder Joeri
Mountainbiker

Post by Herder Joeri »

Herder Steven wrote: Er lag wel een pakje afval langs het parkoers hoor...lege verpakkingen, drinkbussen... #-o
Was mij ook opgevallen. Blijkbaar weegt een leeg gelleke meer dan een volle verpakking #-o
stef78
Mountainbiker

Post by stef78 »

het is de eerste keer dat ik mee deed, wist niet goed wat te verwachten, maar heb er echt naartoe geleefd, jammer genoeg avond ervoor pas om 12u in mijn bed, om 5u vertrokken (geen prob in de week sta ik altijd om 4u op) ter plaatse nog wat gerust in de wagen (was ruim op tijd)

ik heb de 75 gedaan, was uiteindelijk wel wat meer, rond de 78-79.

ik heb me echt goed gehad heb dikwijls op de kick gereden, slecht een aantal hellingen deels te voet moeten doen, alle afdalingen in het zadel zonder voeten te moeten zetten, techniek is een beter punt bij mij. ik heb heel goed gedosseerd, heb steeds tempo gereden en nooit geforceerd. juist op het laatste op de short track heb ik heel zwaar krampen gekregen in mijn rechte kuit, mijn grote teen wees recht naar beneden :lol: kon bijna wenen van miserie hebmezelf op de klickers geforceerd, uiteindelijk 24ste geworden van de 734, zat ergens achteraan eerste box.

heb nog nooit zo'n zware tocht met zo'n gevoel gereden, ging precies vanzelf, die laatste maanden extensieve uithouding hebben duidelijk gewerkt. heb wel de tweede bevoorrading gemist, pardoes voorbij gereden blijkbaar, vandaar die kramp op het einde.

die bevoorradingen waren mijn inziens wel heel goed, echt geen klagen van, ze vulden mijn pull op voor mij ! in het begin eens verkeerd gereden samen met nog drie man, uiteindelijk na die klim (!) maar terug gereden, pas de laatste 30km kwam ik pas terug de mensen tegen die ik al had ingehaald... had vast iets meer in gezeten. maar buiten één val geen pech gehad, was overigens mijn eigen fout, had iemand voorbijgestoken en keek achterom na een tijd waar ie zat, ik zo content dat ik hem niet meer zag dat ik uitwijkte en paf los op een verhoogde bermke :P maar ik wist ni dak zon reactie had, ne schone koprol en ik stond ineens terug recht op mijn voeten, vraag me ni hoe da kwam want ik vershcoot er zelf van :-) pakte mijne velo en terug weg, mijn voetzolen deden zeer omdak zo hard recht stond :lol: juist nen bult op elleboog maar zonder erg...

heb me echt heel goed gehad, ben niet één keer voorbij gestoken. had gehoopt bij de eerste 100 dus mag niet klagen. iedereen liet me ook goed door, ik de afdalingen ben ik nogal "ik laat me vallen als een steen" en echt dikwijls zwaar gekicked, dat bmxen vroeger heeft me wat techniek bezorgd.

minpunt was idd de douchen (heb me wel gedouched) en de afspuitstand, voor zo'n groot evenement vond ik dat echt ondermaats.

heb wel een kwaaltje over gehouden aan dit avontuur : modder in mijn oog gisteren en mee eruit te halen krasjes op mijn hoornvlies, met als gevolg nu zwaar geirriteerd en krijg het haast niet open...

niettemin, tot volgend jaar.

nog even dit : sommigen vinden dat er waarschuwingen moeten staan op gevaarlijke plaatsen, ik ben daar niet echt mee akkoord (wel aan straten !maar dat was ook zo hier) , ik vind nog altijd : het is MTB, bij een koers staan er seingevers aan elke vluchtheuvel maar bij MTBers is dit niet te doen, ik vind dit echt je eigen verantwoordelijkheid. idd soms moet je ineens alles dicht gooien maar dat is nu net MTB , de natuur is onvoorspelbaar en wij rijden daarin, wat ons avontuur ook onvoorspelbaar maakt.

technisch was het toch dikwijls heel uitdagend, zowel klimmen als dalen vooral tussen die dennenbomen, was er echt heel stijl, wat jongleren met de remmen en mijn gat op de NN achteraan, was echt leuk. ik kon het niet laten van even te glimlachen, haaa die kick van een uitdaging overwinnen he, altijd leuk.

trouwens, was de eerste keer dat ik dubbel met NN reed, ik denk dat ik die er nooit meer af doe, wat een tractie ! zijn mijn country muds michelin echt nix tegen. jammer dat de rest van mijn bestelling er nog niet op zat, niet geleverd... :cry: das voor volgend jaar ! :-D
Last edited by stef78 on Mon 25 Aug 2008 13:46, edited 1 time in total.
indy
Mountainbiker

Post by indy »

sunn xtreme wrote:benieuwd wat men gaat doen met de nog niet uitbetaalde geldprijzen, en de renenrs die prijs hadden.
er zou een rechtzetting mogen zijn (bv lijst van al degenen die prijs hadden, en degenen die hun geldprijs nog niet hebben ontvangen door gebrekkige info en structuur op dat vlak.
en hoe contact op te nemen om degeldprijs alsnog uit te betalen aan de rechtmatige renners.

misschien ook eens een mailtje sturen aan de organisatie.
Deelnemers die recht hebben op prijzengeld en nog niets ontvangen hebben mogen hiervoor steeds de organisatie contacteren om dit in orde te brengen.
Post Reply