ken de toestanden.Fre C wrote:Hierbij mijn impressie van de Houffa 2008, 125 km.
http://users.poink.be/Coopman/view.php?kwd=content/e3
- zat ook in kopgroep toen we verkeerd reden, weg top tien plaats!
Hoe is dat nu mogelijk dat parcours niet driedubbel gecheckt wordt...OK, is moeilijk en er zijn altijd van die saboteurs, maar motorrijders die voorop reden wisten het ook niet. Gebrek aan communicatie mijn gedacht
Heb ook de bedenking gemaakt om parcours langere afstand te scheiden of op andere dag te houden. Ben zelf ook toertochtrijder geweest en heb zeker respect voor deze mensen, maar nu merk ik dat het echt frustrerend is (voor wedstrijdrijders en toertochtrijders) dat de ene constant capriolen moet uithalen en de andere om de twee seconden aan de kant moet gaan (wat voor toertochtrijders ook geen fun is aangezien ze ook eens al die hellingen op het gemak op willen rijden).
Ik roep ook steeds met een welgemeende "pardon" en "links of rechts" en zeg ook steeds "merci", maar gisteren stond ik aan een brugje achter een aantal toertochtrijders en mijn "pardon" werd niet geappricieerd, waarna één van die gasten om mij te kloten pardoes voor mijn wiel ging rijden op een gevaarlijk stuk met ravijntje. Boven stond die dan doodleuk op zijn vriendin (beide in een gele tenue met zwart, spijtig dat ik niet gezien heb van welke club) te wachten tot ze bovenkwam![]()
.Bedankkt!
Hij wist mij te vertellen dat hij ook betaald had om deze rit te rijden...Het zou er nog moeten bijkomen dat hij "zwartrijder" was
![]()
Dit heeft voor mij de doorslag gegeven dat zo'n evenementen beter een opsplitsing krijgen zoals Hagelandse chrono, om zowel frustraties bij wedstrijdrijders als funbikers te minimaliseren.
van dat verkeerd sturen... was net opgerukt naar de eerste 50 niet zo lang na de start, tot die seingever iedereen verkeerd stuurde.
de bepijling was er, maar was bijna aan de grond geplaatst tegen het hoge gras en struikgewas.
zie je natuurlijk niet vlak na oversteken grote baan en dan de seingever die iedereen rechtdoor stuurt bergop ipv schuin links...en je volgt de eersten..zeker met de snelheid dat je bergaf kwam geraast vlak ervoor...
en inderdaad... weer terugdraaien, intussen waren er weet ik hoevel gepasseerd (blijkbaar had de seingever door dat er iets niet klopte) en kon je weer van achter naar voor gaan opschuiven.
ik denk dat ik op dezelfde plaats als jij tegen de vlakte ben gegaan.. korte steile helling, smal, rotsachtig en ernaast een kleine diepte met gelukkig enige struiken. ook zo iemand gehad die op zijn gemak erop fietste (zag al voor de aanzet dat die moest gaan afstappen), van een of andere waalse club (geel truitje met vlammen) ik roep even, die gast kon naar rechts uitwijken terwijl hij afstapte maar zette zijn fiets geheel midden in de weg.... knal ertegen en omver geslagen, naar de kant van dat ravijntje... kon me net vastgrijpen aan de paar struiken, voor ik eraf gleed.
hogerop las ik dat iemand van zijn oren maakt over een aantal 125 en 100 km rijders (reed zelf de 75 dacht ik??) dat sommigen op bepaalde klimmen traag omhoogreden.
wel, als je de 125 deed (ook de 100 was al erg) dan had je onderweg een paar moordende stukken die op de andere afstanden niet voorkwamen, en diende je je echt wel te doseren. vele 125km rijders wisten dat vooral de laatste 30km de lastigste waren van de hele wedstrijd en zich daar ook op indeelden.
er zijn zware stukken geweest die de 75 km rijders niet hebben gedaan, en een aantal van hen reed op bepaalde klimmen dan ook wat rapper naar boven.. maar daarvoor van uw oren gaan maken?
terwijl de meesten toch wel degelijk geen probleem maken om snellere jongens te laten passeren... is wel een beetje laag.
misschien volgend jaar ook eens de max. afstand rijden, hopelijk in even slechte omstandigheden.
sommigen vloekten ook tegen mij, liet ze wel door... het was wel lachen dat je ze dan later op de zwaarste klimmen te voet naar boven zag lopen en kapot zaten. vergeten te doseren dacht ik dan....
ik denk wel dat heel wat lange afstandrijders zich die situaties kunnen
Net als vele wedstrijdrijders hebben we ergens wel zo iemand tegengekomen.
de meeste 75km rijders maakten zonder probleem enige ruimte om ons te laten passeren, ook in de afdalingen. sommigen gingen zelfs aanmoedigingen te roepen in de soms erg lastige steile / slopende klimmen.
van mezelf, en ik denk ook wel de meeste lange afstandrijders, een proficiat en een merci voor de mensen die uit sportief gebaar plaats maakten voor de snelleren, en voor de enige aanmoedigingen.
heb onderweg zelf ook wat aanmoedigingen gegeven aan mensen die kompleet kapot zaten en niet ver meer van de aankomst waren... herinner me oa nog erg duidelijk een man die stikkapot op een boomstronk zat te puffen en amper zen hoofd nog omhoog kon brengen, vlak voor een erg zware steile klim uit het WB parcours.