Houffamarathon 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Dummy
Mountainbiker

Post by Dummy »

Swannie wrote:tja, alles wat hierboven is geschreven weet je toch op voorhand? mijn laatste deelname hieraan dateert van 2006, en net als op de RDHF zien ze mij hier nooit meer! Dit is gewoon het "Werchter" van het biken... aanschuiven, dure prijzen... wij zijn gisteren een schoon gps ritteke gaan doen van +- 1700 Hm vertrekkend vanuit Sart-Tilman, heeft nix gekost, geen opstoppingen... 8)
Dit was veel erger dan RDHF hoor...
Die rijd ik zeker nog opnieuw maar deze, nu denk ik van niet maar k weet redelijk zeker da'k mij volgend jaar weer niet zal kunnen inhouden en toch weer meedoe. Misschien rij ik hem wel zwart, datzou nog eens een mooie wraakactie zijn, wat kan mij uiteindelijk die tijd en plaats schelen.
DdT
Mountainbiker

Post by DdT »

Nu ja, zo erg was het nu ook weer niet. (alé da's mijn gedacht é)

Maar enkele "basisbehoeftes" zoals degelijke douche's en afspuitstand is wel het eerste dat moet in orde zijn. Zeker met dit inschrijvingsgeld.

Wel goede zaken vond ik: de seingevers, bevoorradingen, bepeiling etc.
Ik heb me echt wel geamuseerd gisteren.

81ste op de 125km. (132km en 2460 hm'ers) Al bij al tevreden en voldaan. Volgend jaar terug.
jerwain
Mountainbiker

Post by jerwain »

Ik ben gisteren ook de 75km gaan rijden. Het was mijn 4e deelname en ik vrees ook mijn laatste. Je zou denken dat een organisatie als die van de Houffamarathon toch wel veel beter kan, zeker aan deze hoge inschrijvingsprijzen. Ze hebben teveel steken laten vallen.

Een andere reden is deze die hieronder staat:
ducman wrote:
jervanheg wrote:
Bumba wrote:75km gedaan (waren er 78 ), 1775 loodzware hoogtemeters met RR/NC combinatie .. geen doorslip problemen maar wel te voet :oops: op die "brrr"-steile afdaling.
Tijdens het laatste stukje (op het shortrace parkoer) nog iemand in een ravijntje zien liggen, de fiets bengelde aan het lint boven ... hopelijk was alles goed met deze onfortuinelijke biker
Dat zal ekik geweest zijn... Ik dacht dat ik dat hellingkje nog wel aankon.... Niet dus..
waarde gij da dat daar lag in den dieperik? :-?
Ik denk niet dat het om jou gaat Jeroen.

Het gaat om een andere biker Koen Verschaeve. Mijn schoonvader die iets verderop aan het wachten was tot ik doorkwam is er naartoe geweest om te kijken hoe het ging omdat het er duidelijk slecht uitzag en er niemand anders ging kijken. Koen lag in een ravijntje en bewoog niet echt veel maar. Volgens de fotograaf van sportograf lag hij er al meer als een kwartier. De fotograaf had ondertussen al naar de organisatie te bellen dat er iemand serieus gevallen was. Toen mijn schoonvader bij Koen aankwam was het meteen duidelijk dat het niet goed was, hij bloedde niet maar zijn linkerkant was duidelijk verlamd. Mijn schoonvader heeft ondertussen nog maar eens de organisatie, die 1km verder in Houffalize dorp zaten, gebeld maar nog steeds kwam er niemand. Na een derde keer te bellen en al bijna een uur er te liggen kwam er eindelijk iemand van het rode kruis van de organisatie kijken (deze zei dat de verlamming mogelijk maar tijdelijk is, laten we hopen dat het zo is!). Nog iets later kwam de ambulance. Als de val nog erger geweest was van was de biker al lang overleden!!! Ondertussen moest er nog steeds op de brandweer gewacht worden omdat Koen onmogelijk gemakkelijk weggehaald kon worden op de plaats waar hij lag. Deze kwamen nog 15min later. Ze komen er aan met veel show dit terwijl Koen er al bijna anderhalf uur lag!!!!

Ik vind dit een enorme schande dat bij zo'n evenement het niet sneller gaat!!! Als hij gebloed had dan was hij doodgebloed, als er binnenin iets geraakt is dan had hij het ook niet overleefd!!! Ik hoop heel hard dat de organisatie hier hun lessen uit trekt want anders zouden ze gewoon geen houffamarathon meer mogen organiseren!!!!

Via deze weg wil ik ook heel veel beterschap wensen aan Koen, ik hoop dat alles nog goed gekomen is en dat je snel hersteld!

Jeroen Baée
fcb
Mountainbiker

Post by fcb »

jervanheg wrote:
Bumba wrote:75km gedaan (waren er 78 ), 1775 loodzware hoogtemeters met RR/NC combinatie .. geen doorslip problemen maar wel te voet :oops: op die "brrr"-steile afdaling.
Tijdens het laatste stukje (op het shortrace parkoer) nog iemand in een ravijntje zien liggen, de fiets bengelde aan het lint boven ... hopelijk was alles goed met deze onfortuinelijke biker
Dat zal ekik geweest zijn... Ik dacht dat ik dat hellingkje nog wel aankon.... Niet dus..
Denk het niet . Het gaat hier over ene met een QuickStep pakje aan . En denk da die mens nu nog wel int ziekenhuis ligt .
xlr8
Mountainbiker

Post by xlr8 »

woutermtb wrote:Simpel: nooit meer!

De eeuwige problemen kunnen niet weggewerkt worden en dat ondanks een blijvend stijgende prijs... Voor 34 euro verwacht ik een benadering van perfectie, geen bewijs van amateurisme...
Alle punten zijn al aan bod gekomen:
Afspuitplaats?
Douches?
Pasta?
Pijlen verkeerd bij de kop van de wedstrijd???? (hoe kun je dan nog pretenderen dat het een wedstrijd is??)
Gevaarlijke punten - EHBO??
De eeuwige files en de gevolgen ervan??
De prijs!!!!

...
Wouter,
ik heb je nog een ganse tijd zien praten met de organisatie. Ik ben er zeker van dat er opbouwende kritiek zal ingezeten hebben. Spijtig dan om te moeten lezen dat dit in dovemans oren terecht komt, zeker omdat dit, gezien de locatie, zeker potentieel heeft om prachtige organisatie te zijn.

Ik wil ook wat opbouwende kritiek geven :
- zorg ervoor dat de info op de website up to date is : Wie op de website via de knop download het parcours heeft gedownload zat met het parcours van 2007 in zijn handen ... je zal maar begeleider zijn die dit gebruikte om de bevoorradingen voor zijn renners te voorzien.

- geef op het parcours aan hoeveel kms er nog te doen zijn. Dit hoeft zeker niet elke 10km maar als je een paar keer kan afchecken met uw eigen kilometerteller of alles wel klopt,is dit wel handig.

- aansluitend bij dit vorige, zorg ervoor dat de exacte kms vermeld staan in uw infobrochure of website : 125km wordt 130km.

- het podium is toch ook vaak het uithangbord van een organisatie? Worden daar immers niet de fotos getrokken die in de publiciteit komen? Ik vond het gewoonweg schaamtelijk dat er een tafel als podium gebruikt werd!

- dat de begeleidende motards van de kopgroep zelf de handen omhoog steken en zeggen 'we weten zelf de weg niet', dit dan toch niet bij een wedstrijd! Geef die mensen een gps met de track erop. Kalk strooien helpt bij twijfel van de te volgen route.

- onze fietsen zijn ook vuil terug naar huis
woutermtb wrote: Er is maar 1 echte oplossing (en gelukkig heb ik veel gelijkgestemden gehoord)
Zijt maar zeker!
kenny!
Mountainbiker

Post by kenny! »

125 km & 100 km - € 3000 prize-money - scratch - voorts ook voor top 3 dames, masters, jongeren - prijsuitreiking vanaf 17u15.

75 km en 50 km - prijzenpot in natura ter waarde van € 2000, te verdelen over alle podia (algemeen, dames,masters en beloften).

ik was m'n 3de beloften niks gezien van prijzengeld ze..
fcb
Mountainbiker

Post by fcb »

jerwain wrote:Ik ben gisteren ook de 75km gaan rijden. Het was mijn 4e deelname en ik vrees ook mijn laatste. Je zou denken dat een organisatie als die van de Houffamarathon toch wel veel beter kan, zeker aan deze hoge inschrijvingsprijzen. Ze hebben teveel steken laten vallen.

ducman wrote:
jervanheg wrote: Dat zal ekik geweest zijn... Ik dacht dat ik dat hellingkje nog wel aankon.... Niet dus..

Het gaat om een andere biker Koen Verschaeve. Mijn schoonvader die iets verderop aan het wachten was tot ik doorkwam is er naartoe geweest om te kijken hoe het ging omdat het er duidelijk slecht uitzag en er niemand anders ging kijken. Koen lag in een ravijntje en bewoog niet echt veel maar. Volgens de fotograaf van sportograf lag hij er al meer als een kwartier. De fotograaf had ondertussen al naar de organisatie te bellen dat er iemand serieus gevallen was. Toen mijn schoonvader bij Koen aankwam was het meteen duidelijk dat het niet goed was, hij bloedde niet maar zijn linkerkant was duidelijk verlamd. Mijn schoonvader heeft ondertussen nog maar eens de organisatie, die 1km verder in Houffalize dorp zaten, gebeld maar nog steeds kwam er niemand. Na een derde keer te bellen en al bijna een uur er te liggen kwam er eindelijk iemand van het rode kruis van de organisatie kijken (deze zei dat de verlamming mogelijk maar tijdelijk is, laten we hopen dat het zo is!). Nog iets later kwam de ambulance. Als de val nog erger geweest was van was de biker al lang overleden!!! Ondertussen moest er nog steeds op de brandweer gewacht worden omdat Koen onmogelijk gemakkelijk weggehaald kon worden op de plaats waar hij lag. Deze kwamen nog 15min later. Ze komen er aan met veel show dit terwijl Koen er al bijna anderhalf uur lag!!!!

Ik vind dit een enorme schande dat bij zo'n evenement het niet sneller gaat!!! Als hij gebloed had dan was hij doodgebloed, als er binnenin iets geraakt is dan had hij het ook niet overleefd!!! Ik hoop heel hard dat de organisatie hier hun lessen uit trekt want anders zouden ze gewoon geen houffamarathon meer mogen organiseren!!!!

Via deze weg wil ik ook heel veel beterschap wensen aan Koen, ik hoop dat alles nog goed gekomen is en dat je snel hersteld!

Jeroen Baée
Dit is idd een pure schande .
Daar kunnen(zouden) mensen voor aangeklaagd(moeten) worden .

Veel beterschap toegewenst Koen !!
Als iem nog verdere info heeft over hem , post it.....
duc'y
Mountainbiker

Post by duc'y »

voor mij was dit de eerste keer en vond het op het eerste gezicht wel okay.
maar als ik al die commentaren lees weet ik dat het inderdaad stukken beter kan maar dacht dat de organisatie normaal was voor zo'n marathon.
Ben inderdaad eens benieuwd voor die andere marathons zoals malmedy ed :-?

- 74e aangekomen vd 404,daar ben ik best tevreden mee
- 50 km vond ik net genoeg,weet nie of er nog eens 25 bij konden,misschien wa meer marathons meerijden en da gaat da wel lukken...
- en wa meer slijkritten doen want vele keren blijven patineren,dus toch noby nic achteraan ipv diene racing ralph
8)

't zal er vanaf hangen of ik volgend jaar in houffalize terug zal mee doen...
duc'y
Mountainbiker

Post by duc'y »

@ koen : veel beterschap!
R1ALAIN
Mountainbiker
Location: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC

Post by R1ALAIN »

Toen ik aan de shortrace begon, was het juist gebeurd. Er stonden Nederlanders te roepen dat de man ik kwestie moest antwoorden of teken moest geven van leven. Toen ik na 2 km (ongeveer 10 minuutjes zeker) daar passeerde, stonden ze daar nog te roepen waar de EHBO bleef of ander personeel die moest tussenbeide komen. Na zo'n relatief zware tocht moesten ze de mogelijkheid geboden hebben aan de vermoeide renners een "shortcut" te nemen.
jerwain wrote:Ik ben gisteren ook de 75km gaan rijden. Het was mijn 4e deelname en ik vrees ook mijn laatste. Je zou denken dat een organisatie als die van de Houffamarathon toch wel veel beter kan, zeker aan deze hoge inschrijvingsprijzen. Ze hebben teveel steken laten vallen.

ducman wrote:
jervanheg wrote: Dat zal ekik geweest zijn... Ik dacht dat ik dat hellingkje nog wel aankon.... Niet dus..

Jeroen Baée
Post Reply