Houffamarathon 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
jimi
Mountainbiker

Post by jimi »

@steven.'t was zeker een lelijk kutmeeken? :P
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

jimi wrote:@steven.'t was zeker een lelijk kutmeeken? :P
Ja... :lol:
the sentinel
Mountainbiker

Post by the sentinel »

Thuis was 't ook ruzie omdat mijne mtb vuil en smerig in de auto lag... Zonder daar bij te nemen dak zelf ook ni gedoucht was... Op zo'n evenement met hoeveel douches??? Waren 't er 6??? Kan toch niet hè.
In Biron, een marathonnetje van niks (qua prijs bedoel ik ) had je 15 douches, een degelijke afspuitplaats en dat voor een paar euro!
the sentinel
Mountainbiker

Post by the sentinel »

Heb effe met de nederlandse kampioene gereden ( Merida Team) en da was anders toch geen lelijke ;)
Buffalo mtb
Mountainbiker

Post by Buffalo mtb »

Inderdaad de accomodatie voldoet niet voor dergelijke organisatie, maar al bij al was ik blij er bij te zijn :-)

Ik heb de 75km gereden en op die afstand was er geen hinder van andere afstanden gehad, alleen op laatste stukje van short-raceparcour.
Heb 4u11 gereden en zonder ongeloofelijk gesukkel aan lekke band moest het rond de 4uur gelukt zijn. Alleen beetje te weinig gedronken en laatste 5km pijpje uit.
Fre C
Mountainbiker

Post by Fre C »

Hierbij mijn impressie van de Houffa 2008, 125 km.
http://users.poink.be/Coopman/view.php?kwd=content/e3

Enkele dingen die ik niet vermeld heb in mijn verslag maar hier al gelezen heb:
- afspuitinstallatie...2/10 (omdat er toch slangen voorzien waren :-? )
- douches...er waren er naar het schijnt ..pff!
- podium waren ze blijkbaar ook vergeten...de beste renners moesten tevreden zijn met een tafel waarop ze hun evenwicht nog eens mochten demonstreren.
- zat ook in kopgroep toen we verkeerd reden, weg top tien plaats!
Hoe is dat nu mogelijk dat parcours niet driedubbel gecheckt wordt...OK, is moeilijk en er zijn altijd van die saboteurs, maar motorrijders die voorop reden wisten het ook niet. Gebrek aan communicatie mijn gedacht

Heb ook de bedenking gemaakt om parcours langere afstand te scheiden of op andere dag te houden. Ben zelf ook toertochtrijder geweest en heb zeker respect voor deze mensen, maar nu merk ik dat het echt frustrerend is (voor wedstrijdrijders en toertochtrijders) dat de ene constant capriolen moet uithalen en de andere om de twee seconden aan de kant moet gaan (wat voor toertochtrijders ook geen fun is aangezien ze ook eens al die hellingen op het gemak op willen rijden).
Ik roep ook steeds met een welgemeende "pardon" en "links of rechts" en zeg ook steeds "merci", maar gisteren stond ik aan een brugje achter een aantal toertochtrijders en mijn "pardon" werd niet geappricieerd, waarna één van die gasten om mij te kloten pardoes voor mijn wiel ging rijden op een gevaarlijk stuk met ravijntje. Boven stond die dan doodleuk op zijn vriendin (beide in een gele tenue met zwart, spijtig dat ik niet gezien heb van welke club) te wachten tot ze bovenkwam =D> =D> .Bedankkt! :evil: Hij wist mij te vertellen dat hij ook betaald had om deze rit te rijden...Het zou er nog moeten bijkomen dat hij "zwartrijder" was :evil:
Dit heeft voor mij de doorslag gegeven dat zo'n evenementen beter een opsplitsing krijgen zoals Hagelandse chrono, om zowel frustraties bij wedstrijdrijders als funbikers te minimaliseren.
s-biker gert
Mountainbiker
Location: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT

Post by s-biker gert »

Ook mijn eerste ardennenrit ooit en is me goe bevallen, gestart voor de 75 en heb plezier gehad en heb afgezien. De laatste helling te voet naar boven gegaan maar Laura Turpijn stapte net voor mij dus een echte schande was dat precies niet, trouwens k'had een schoon uitzicht (duurde wel niet lang)
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

tja, alles wat hierboven is geschreven weet je toch op voorhand? mijn laatste deelname hieraan dateert van 2006, en net als op de RDHF zien ze mij hier nooit meer! Dit is gewoon het "Werchter" van het biken... aanschuiven, dure prijzen... wij zijn gisteren een schoon gps ritteke gaan doen van +- 1700 Hm vertrekkend vanuit Sart-Tilman, heeft nix gekost, geen opstoppingen... 8)
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

Idd, de afspuit... Ik kon er beter op pissen, daar zat meer druk op. Een geluk dat het op de terugweg nog wat geregend heeft en dat de bikes wat afgeregend zijn, maar zal vanavond een pak werk hebben aan de fiets. En het hangt er allemaal mooi aangedroogd... #-o
the sentinel
Mountainbiker

Post by the sentinel »

Ik ben direct daarna naar de self-carwash gereden en heb 't grootste vuil afgespoten met de hoge drukspuit. Nu nog de randjes en de kantjes en dan is hij weer klaar. Alleen jammer dak er weer ff ni op kan
Post Reply