Houffamarathon 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
MaartenW
Mountainbiker
Location: Canyon ES5,Fondriest Domino plus, Colnago Master, Schauff Track, Diamant Cross

Post by MaartenW »

freezy wrote:
scottbikerke wrote:
bikecurl wrote::-D yep dat ben ik, alle op einde was't eerder bruin dan roze :wink:
yep dan heb ik u voorbij gestoken, ik heb nog achteruit gekeken maar da zullen wel meerdere mannen gedaan hebben zeker :lol: :lol:
Ik heb vooruit moeten kijken want ze reed altijd voor mij :D Herinner mij ook nog het roze topje (en de knappe dame). Wie dat niet gezien heeft zat wel steendood :D

....
Dermee dak u constant kwijt was,

Ikke maar wa temporiseren zoda ge terug zou bij komen

Chance dak me daar nog ergens in de wei gelegd heb na ne km of 55 of ik had u nooit meer terug gevonden, ge waart van het landschap aan het genieten
wasbeer2006
Mountainbiker
Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Post by wasbeer2006 »

86ste op de 75 met een lekke band bij de hier al eerder genoemde afdaling na 38 km. Een geul met een scherpe steen en boem dwars door de band.

In de tien minuten dat ik daar gestaan heb, drie best harde valpartijen en nog vijf lekke banden.

Mooie toch weinig file gehad, maar dat kon ook bijna niet op de 75 als je een beetje voorin zat de 100 en 125 kom je niet tegen en de 50 maar een paar kilometer.

Op een ding heb ik ECHT commentaar. WAAROM bij 75 km (en ook de andere afstanden) nog ff die berg op met gevaarlijke passages als iedereen erdoor zit. Ik durf best wel wat te rijden maar ik heb er echt een hoop zien gaan daar.

Volgend jaar gewoon de laatste twee km over de weg kunnen we lekker sprinten!

Dat laatste *&$ bruggetje heb ik na drie jaar ook wel gezien.

Misschien kunnen we hier een poll houden wie vond de laatste twee kilometer leuk en dan opsturen naar de organisatie.
jervanheg
Mountainbiker

Post by jervanheg »

Bumba wrote:75km gedaan (waren er 78 ), 1775 loodzware hoogtemeters met RR/NC combinatie .. geen doorslip problemen maar wel te voet :oops: op die "brrr"-steile afdaling.
Tijdens het laatste stukje (op het shortrace parkoer) nog iemand in een ravijntje zien liggen, de fiets bengelde aan het lint boven ... hopelijk was alles goed met deze onfortuinelijke biker
Dat zal ekik geweest zijn... Ik dacht dat ik dat hellingkje nog wel aankon.... Niet dus..
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

jervanheg wrote:
Bumba wrote:75km gedaan (waren er 78 ), 1775 loodzware hoogtemeters met RR/NC combinatie .. geen doorslip problemen maar wel te voet :oops: op die "brrr"-steile afdaling.
Tijdens het laatste stukje (op het shortrace parkoer) nog iemand in een ravijntje zien liggen, de fiets bengelde aan het lint boven ... hopelijk was alles goed met deze onfortuinelijke biker
Dat zal ekik geweest zijn... Ik dacht dat ik dat hellingkje nog wel aankon.... Niet dus..
waarde gij da dat daar lag in den dieperik? :-?
Dummy
Mountainbiker

Post by Dummy »

wasbeer2006 wrote:86ste op de 75 met een lekke band bij de hier al eerder genoemde afdaling na 38 km. Een geul met een scherpe steen en boem dwars door de band.

In de tien minuten dat ik daar gestaan heb, drie best harde valpartijen en nog vijf lekke banden.

Mooie toch weinig file gehad, maar dat kon ook bijna niet op de 75 als je een beetje voorin zat de 100 en 125 kom je niet tegen en de 50 maar een paar kilometer.

Op een ding heb ik ECHT commentaar. WAAROM bij 75 km (en ook de andere afstanden) nog ff die berg op met gevaarlijke passages als iedereen erdoor zit. Ik durf best wel wat te rijden maar ik heb er echt een hoop zien gaan daar.

Volgend jaar gewoon de laatste twee km over de weg kunnen we lekker sprinten!

Dat laatste *&$ bruggetje heb ik na drie jaar ook wel gezien.

Misschien kunnen we hier een poll houden wie vond de laatste twee kilometer leuk en dan opsturen naar de organisatie.
Je kan die vraag ook omkeren he: WAAROM deelnemen aan een tocht waarvan je weet dat hij veeleisend is, en die toch wel wat geld kost, om dan op de technische stukken te voet of met de daver op het lijf gevaarlijke stunts uit te halen.

Let op, van mij mag iedereen deelnemen he, geen probleem daarmee. Maar moet een wedstrijd, want dat is het nog altijd, aangepast worden aan de zwakste deelenemers of moet hij aantrekkelijk gemaakt worden voor de beteren...

Over mijn eigen tocht verder redelijk tevreden: 32ste op de 125km;
1 lekke band gehad (na +/- 50km) in een doodgewone boswegel met hier en daar een steen, waarvan ik er dan toch 1 weet te raken #-o
jimi
Mountainbiker

Post by jimi »

dit is mijn vierde deelname aan wat belgies mooiste marathon zou moeten zijn...........
het parcours is wschl één van d emooiste,de organisatie is die naam onwaardig.
van mij mag iedereen fietsen,maar competitierijders laten rijden op het zelfde parcours als toeristen is waanzin.ik kan niet tellen hoeveel tijd ik verloren heb met 50en 75 rijders in te halen
die mensen snappen niet wat links of rechts betekent,met twee nasst elkaar,gauw een gat induiken zodat ik erachter vast zit enz,iedereen weet waarover ik het heb
alle competitierijders waren ontevreden over de organisatorische blunder van meneer lcmt,maar lig er niet wakker van,uw geld is binnen!
rafke79
Mountainbiker

Post by rafke79 »

heeft er iemand de exacte gegevens van de 125km, aantal km's ( denk iets meer dan 130 ) en de hoogtemeters?
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

Ik lette altijd goed op bij inhalen (gebeurde niet zo vaak) en bij ingehaald worden (gebeurde all the time). En bijna iedereen van de rappe mannen zei dank u als ze passeerden. Stopte soms gewoon om hen door te laten.
Juist wat problemen gehad met een Hollands kutmeeken. Was kort na die steile afdaling in dat bos naar de rivier toe. Op de single naast het water vroeg ze wanneer ze er eindelijk langskon en nog wat commentaar, maar ik kon gewoon zelf niet weg door voorliggers. En het was al vrij laat in de namiddag, dus ze een goeie zalt wel niet geweest zijn... :roll: Kon toch moeilijk voor haar (en de rest van de file) in da riviertje springen he...Had het een vent geweest, die lag het water in... :wink:
woutermtb
Mountainbiker

Post by woutermtb »

Simpel: nooit meer!

De eeuwige problemen kunnen niet weggewerkt worden en dat ondanks een blijvend stijgende prijs... Voor 34 euro verwacht ik een benadering van perfectie, geen bewijs van amateurisme...
Alle punten zijn al aan bod gekomen:
Afspuitplaats?
Douches?
Pasta?
Pijlen verkeerd bij de kop van de wedstrijd???? (hoe kun je dan nog pretenderen dat het een wedstrijd is??)
Gevaarlijke punten - EHBO??
De eeuwige files en de gevolgen ervan??
De prijs!!!!

Dat weten ze nu al lang, maar ze besluiten om er niets aan te doen en gewoon verder aan te modderen + ondertussen testen tot welke limiet ze de prijzen kunnen optrekken, vooraleer de mensen steigeren en weigeren om nog te komen (of te betalen).
Deze mensen zijn niet in staat om iets deftigs op poten te zetten en gaan ook niet veranderen... Ik heb nl achteraf voor de meeste problemen een kosteloze oplossing aangeboden, maar het enige wat uit hun mond kwam, waren excuses over de problemen. Indien ik dan zei dat iedereen die problemen al kent, maar dat ik OPLOSSINGEN aanbood: doof!!!!!!

Er is maar 1 echte oplossing (en gelukkig heb ik veel gelijkgestemden gehoord) : Niet meer komen naar hier, voila.

Greetz, Wouter 132km, 9e plek
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

jimi wrote:dit is mijn vierde deelname aan wat belgies mooiste marathon zou moeten zijn...........
het parcours is wschl één van d emooiste,de organisatie is die naam onwaardig.
van mij mag iedereen fietsen,maar competitierijders laten rijden op het zelfde parcours als toeristen is waanzin.ik kan niet tellen hoeveel tijd ik verloren heb met 50en 75 rijders in te halen
die mensen snappen niet wat links of rechts betekent,met twee nasst elkaar,gauw een gat induiken zodat ik erachter vast zit enz,iedereen weet waarover ik het heb
alle competitierijders waren ontevreden over de organisatorische blunder van meneer lcmt,maar lig er niet wakker van,uw geld is binnen!
ok, gemiddelde snelheid v/d gemiddelde deelnemer v/d verschillende afstanden. Zojust berekend. op de 125km 15 gem, opde 100km 13gem,
opde 75km 12.5gem, opde 50 12.6gem. Rekeninghoudend met het feit dat de mannen op de grote afstanden eerder de bedoeling hadden om een goede tijd te zetten en dus in het begin al serieus doorvlamden, betekend dit dat bvb de 50km deelnemers naar het einde toe niet trager reden dan de anderen, integendeel....

Buiten het mtb heb ik nog enkele hobby's,
circuitrijden: als ge sneller rijd dan uwen voorligger is't aan u om hem veilig te passeren, diene voor u rijdt ook z'n koers.

skiën: als ge van boven komt en inhaald, moet gij der voor zorgen dat dit veilig gebeurd.

En als ge iemand voorbij wilt, doe het dan zoals enkelen dit bij mij deden, door gewoon te roepen: "ik ga u nu links(of rechts 8) ) voorbijsteken" Da's al wa slimmer dan de kiekens die roepen: "uit de weg ik kom af" :roll:
Post Reply