Race tech: Peking MTB's !
Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
-
pieterp
- Mountainbiker
- Location: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up
Nys ook op de nieuwe mavic tube wielen:
http://www.cyclingnews.com/photos/2008/ ... BOG808-114
Soukup met custom paint op vork en rotor 2x9:
http://www.cyclingnews.com/photos/2008/ ... 38/DSC0082
Kabush zonder sokken:
http://www.cyclingnews.com/photos/2008/ ... 38/DSC0093
Normaal heeft hij er met een 5inch cuff aan (hoog), misschien daarom dat hij zo traag was deze keer...
http://www.cyclingnews.com/photos/2008/ ... BOG808-114
Soukup met custom paint op vork en rotor 2x9:
http://www.cyclingnews.com/photos/2008/ ... 38/DSC0082
Kabush zonder sokken:
http://www.cyclingnews.com/photos/2008/ ... 38/DSC0093
Normaal heeft hij er met een 5inch cuff aan (hoog), misschien daarom dat hij zo traag was deze keer...
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
Post by El Perro Diablo »
Geoff is 2x platgereden!!! 1ste lek ging erg traag, maar omdat jij op platte en erg smalle bandjes rijdt, had hij geen reserve qua grip op het door hem onderschatte parcours. Zonder dat lek gelooft hij dat hij voor een medaille had kunnen gaan.
Fontana (en Nys ook!!!) is voor mij de held van de spelen, wheely van meer dan 100 meter naar da finish!!! COOL!!!
Fontana (en Nys ook!!!) is voor mij de held van de spelen, wheely van meer dan 100 meter naar da finish!!! COOL!!!
-
pieterp
- Mountainbiker
- Location: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up
Serieus foute inschatting van Kabush! Slechte verkenning? Toch een man met heel wat ervaring...spijtig want hij verdiende zeker beter na zijn recente wedstrijden. Heb veel respect voor de kerel, altijd cool, vette sokken, dope Oakleys, bakkebaarden, grave velos.
De Noord-Amerikanen leggen altijd een zekere cool aan de dag, ze hebben bikes waar ze echt van houden, bouwen ze op zoals ze ze het lekkerst vinden, genieten er echt van om te racen (en er hun job van te kunnen maken). Maar de resultaten blijven vaak daardoor ook achter denk ik, omdat ze er 100% voor leven en geen 110% (en dus diepgaande opofferingen maken).
In de film Of Road To Athens haalt Meirhaeghe het perfect aan:
Een atleet moet na een training op zijn bed liggen, plat, rusten. Niet op zijn teensletsen door het dorp liggen lopen...
Swat, Ik denk dat het parcours om twee redenen gevaarlijk was voor lekke banden:
1. de drops en stenen met scherpe kanten, gecombineerd met lagere druk voor grip op stoffige parcours
2. zanderige ondergrond, heb zelf ook al gemerkt dat dit soms zoveel grip kan geven (vooral zijdelings) dat daardoor de band van de velg loopt en een boerke laat.
De Noord-Amerikanen leggen altijd een zekere cool aan de dag, ze hebben bikes waar ze echt van houden, bouwen ze op zoals ze ze het lekkerst vinden, genieten er echt van om te racen (en er hun job van te kunnen maken). Maar de resultaten blijven vaak daardoor ook achter denk ik, omdat ze er 100% voor leven en geen 110% (en dus diepgaande opofferingen maken).
In de film Of Road To Athens haalt Meirhaeghe het perfect aan:
Een atleet moet na een training op zijn bed liggen, plat, rusten. Niet op zijn teensletsen door het dorp liggen lopen...
Swat, Ik denk dat het parcours om twee redenen gevaarlijk was voor lekke banden:
1. de drops en stenen met scherpe kanten, gecombineerd met lagere druk voor grip op stoffige parcours
2. zanderige ondergrond, heb zelf ook al gemerkt dat dit soms zoveel grip kan geven (vooral zijdelings) dat daardoor de band van de velg loopt en een boerke laat.
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
Geoff wordt gek van rolweerstand, dat primeert bij hem boven alles.
In een opdrogend Houffa wilde hij dit jaar zelfs op slicks starten.....
Brede banden, profiel, hij ziet het als een vieze ziekte.
(ondanks dat al dikwijls bewezen is dat brede banden off road minder weerstand hebben)
De banden waarmee hij rijdt zijn bijna binnenbanden met ribbels op.
Tijdens de training kon hij over het parcours floaten, tijdens de race waar hij een tijdje op kop reed is er geen tijd voor te flowen, dan is het brakken.
Het is van hem dat ik het recept voor de race no tube's gekregen heb, maar ik twijfel of hij er nu nog zo zot van is????
Geoff heeft trouwens een ferm Typ 2 VW buske (en vriendin)
(ondanks dat al dikwijls bewezen is dat brede banden off road minder weerstand hebben)
Tijdens de training kon hij over het parcours floaten, tijdens de race waar hij een tijdje op kop reed is er geen tijd voor te flowen, dan is het brakken.
Het is van hem dat ik het recept voor de race no tube's gekregen heb, maar ik twijfel of hij er nu nog zo zot van is????
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
Geoff:
"This race certainly didn't work out the way I had hoped. Everything went well on the first lap. i was leading at the beginning then eased back a bit and finished the lap 20 seconds down on the leaders. I had to make a pit stop to change a wheel at the end of the lap because it was losing air, so I ended up back in the 30s after that."
"But I also didn't feel sharp enough to battle. The heat wasn't the problem, but it's tough to get everything to fall into place on the one day. It's definitely frustrating when you've put a lot of effort to prepare and things don't go the way you expect. It's the Olympics, and you don't get too many chances at that."
Hij heeft bijna de hele winter in de woestijn getraint ipv in Canada.
"This race certainly didn't work out the way I had hoped. Everything went well on the first lap. i was leading at the beginning then eased back a bit and finished the lap 20 seconds down on the leaders. I had to make a pit stop to change a wheel at the end of the lap because it was losing air, so I ended up back in the 30s after that."
"But I also didn't feel sharp enough to battle. The heat wasn't the problem, but it's tough to get everything to fall into place on the one day. It's definitely frustrating when you've put a lot of effort to prepare and things don't go the way you expect. It's the Olympics, and you don't get too many chances at that."
Hij heeft bijna de hele winter in de woestijn getraint ipv in Canada.
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
"I don't think of this as my last Olympics. 40 is the new 30 and you're not done at 40. As long as I keep doing my yoga and love it, who knows?-Mary McConneloug notices the top female MTBers aren't getting any younger

El Perro Diablo wrote:Geoff wordt gek van rolweerstand, dat primeert bij hem boven alles.
foto van buske & vriendin??