Houffamarathon 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
forza_inja
Mountainbiker

Post by forza_inja »

ohja, efkens een woordje van respect voor de biker met zijn stalen ros op 29" sloefen en singlespeed =D> .

Hij liever dan ik 8)
Last edited by forza_inja on Sun 24 Aug 2008 21:09, edited 1 time in total.
Gertus
Mountainbiker

Post by Gertus »

Voor den 6e keer dit seizoen op rij, PECH PECH PECH!!!

Na eerst de volledige 1e box van de 125km verkeerd gestuurd te hebben.... (incluis de front motards...!) vervolgens mijne derailleur in mijne nek door een afgebroken achterpad. welgeteld 45 min op de bike gezeten.

Vervolgens maar wat bevoorrader gespeelt en ik moet zeggen kwa organisatie... ben ik totaal NIET onder de indruk. Het was toertocht niveau georganiseerd en dat voor de prijs van een duitse kwaliteitsorganisatie.

ps, de knulletjes en meisjes de de zogenaamde signaalgevers moesten voorstellen waren ook niet meer dan een paalke met fluo vestjes aan.

samengevat, niet tevreden.
bikecurl
Mountainbiker

Post by bikecurl »

:-D yep dat ben ik, alle op einde was't eerder bruin dan roze :wink:
Last edited by bikecurl on Sun 24 Aug 2008 21:19, edited 1 time in total.
Buffalo mtb
Mountainbiker

Post by Buffalo mtb »

Vandaag de 75km gedaan en vond het best goed te bereiden. Seingevers waren inderdaad niet echt top voor dergelijke organisatie moet ik zeggen.
Heb eerste 40km mooi tempo gereden maar dan plat gevallen en eindeloos lang staan knoeien om mijne band er toch maar af te krijgen en daarna met lage moraal verder gereden en band lag er ook niet echt lekker op want zat enorme hoogteslag op waardoor het zeker niet lekker bolde :-? . Spijtig want zat een mooie uitslag in, nu ben ik geeindigd na 4u14.
mariska vd pijnacker
Mountainbiker

Post by mariska vd pijnacker »

plus:
- parcours, wel wa nattekes maar kom
- het weer
- 100km bleken er 107: meer waar voor je geld

min:
- is het echt niet mogelijk om de 25 en 50km apart te houden van de langere afstanden? Nu constant files (in de klim en in de afdaling) met de nodige ergernissen.
- bevoorradingen was maar gewoontjes. Ik heb dit jaar al marathons gedaan voor een derde van de prijs met minstens even goede bevoorrading
- op het einde iedereen nog eens over de shorttrack sturen terwijl je kapot zit: ambulances reden af en aan
- afspuiten? afdruppelen na lang wachten
- bon voor koude pasta bleek een klein bekertje te zijn met enkele spirelli's, mijnen hollen tand was er nog niet mee gevuld.

en dat allemaal voor bijna 30€: dit was mijn laatste houffamarathon !
jerre1
Mountainbiker

Post by jerre1 »

mariska vd pijnacker wrote:plus:
- parcours, wel wa nattekes maar kom
- het weer
- 100km bleken er 107: meer waar voor je geld

min:
- is het echt niet mogelijk om de 25 en 50km apart te houden van de langere afstanden? Nu constant files (in de klim en in de afdaling) met de nodige ergernissen.
- bevoorradingen was maar gewoontjes. Ik heb dit jaar al marathons gedaan voor een derde van de prijs met minstens even goede bevoorrading
- op het einde iedereen nog eens over de shorttrack sturen terwijl je kapot zit: ambulances reden af en aan
- afspuiten? afdruppelen na lang wachten
- bon voor koude pasta bleek een klein bekertje te zijn met enkele spirelli's, mijnen hollen tand was er nog niet mee gevuld.

en dat allemaal voor bijna 30€: dit was mijn laatste houffamarathon !
ja want ik als 50 rijder werd opgehouden door die van de 75 km :lol:
jerre1
Mountainbiker

Post by jerre1 »

bikecurl wrote::-D yep dat ben ik, alle op einde was't eerder bruin dan roze :wink:
yep dan heb ik u voorbij gestoken, ik heb nog achteruit gekeken maar da zullen wel meerdere mannen gedaan hebben zeker :lol: :lol:
Kevindn
Mountainbiker

Post by Kevindn »

Vandaag de 75 km gereden. Ik had er mijn Black Panthers laten opzitten. Bleek dat toch wel een grote vergissing te zijn, bij elke modderstrook was het schuiven geblazen. De eerste 40-45 kilometer verliepen dan al bij al nog goed. Maar dan serieuze buikkrampen gekregen van diene sportdrank van de 2 eerste bevoorradingen en niets meer kunnen eten met een serieuzen hongerklop als gevolg maar toch uitgereden en aangekomen in 6u28, waar ik wel teleurgesteld mee was.
Het parcours van de shortrace was toch wel wat te technisch voor mij ook al omdat ik dan stikkapot zat.
Waar ik vooral problemen mee had was de organisatie van de start van de 75 ik had nummer 7128 en mocht in de "eerste" startbox starten maar aan de start bleek er echter geen sprake van starboxen en kon ik gewoon achteraan plaatsnemen, vervolgens werden de 800 bikers allemaal tegelijkertijd op pad gestuurd met als gevolg dat ik een goeie 20 min in de file heb gestaan, het begon zelfs al op de startklim #-o

In ieder geval heb ik mij het eerste deel goed geamuseerd en het laatste deel serieus afgezien :roll:
kenny!
Mountainbiker

Post by kenny! »

Bumba wrote:75km gedaan (waren er 78 ), 1775 loodzware hoogtemeters met RR/NC combinatie .. geen doorslip problemen maar wel te voet :oops: op die "brrr"-steile afdaling.
Tijdens het laatste stukje (op het shortrace parkoer) nog iemand in een ravijntje zien liggen, de fiets bengelde aan het lint boven ... hopelijk was alles goed met deze onfortuinelijke biker
naart schijnt wast nie al te goed me diene vent , rug gebroken ofzo en mss lam..maja ik weet da nie 100% é
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

scottbikerke wrote:
bikecurl wrote::-D yep dat ben ik, alle op einde was't eerder bruin dan roze :wink:
yep dan heb ik u voorbij gestoken, ik heb nog achteruit gekeken maar da zullen wel meerdere mannen gedaan hebben zeker :lol: :lol:
Ik heb vooruit moeten kijken want ze reed altijd voor mij :D Herinner mij ook nog het roze topje (en de knappe dame). Wie dat niet gezien heeft zat wel steendood :D

Vandaag serieus afgezien trouwens... Had me beter voor de 50 ingeschreven. :D Een ritje om snel te vergeten....
Post Reply