Houffamarathon 2008
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- forza_inja
- Mountainbiker
Post by forza_inja »
idd, zo'n pisstraaltje is niet echt wat het moet zijn. Maar kom, we gaan niet naar ginder om onze velo te kuisen maar om te biken héBozo wrote:alles super behalve de afspuitplaats, was marginaal..
Prima parcours, soms lekker glibberig en geen enkele keer gevallen (al scheelde het soms niet veel)
Onderweg gebruik gemaakt van de technische bijstand van Decathlon en ik werd daar geholpen door een mede-forumer. Bedankt knef voor het doorknippen van men spaak, die enkel grammen heb ik echt wel gevoeld in den bergop
Moe maar voldaan aangekomen, en de laatste energie er kunnen uitrijden op het short-race toerke op 't einde.
Tot volgend jaar.
Gekozen voor de 50 gezien de twee vakantieweken in Italië en de bijhorende Bourgondische levensstijl. Een goede keuze achteraf gebleken, modder genoeg maar een mooi parcours met veel venijn in de staart. Ik ben er zelfs in geslaagd om verkeerd te rijden in de laatste 10 km. Stomweg volledig afgedaald (een mooi afdaling wel) tot aan een riviertje waar alle sporen van de Houffamarathon zoek waren. Met veel gevloek terug naar boven dan maar en tging zo al niet te best.
Iets te vettig naar mijn goesting, maar de organisatie was weer top, afgezien van de afspuitstand inderdaad.
Iets te vettig naar mijn goesting, maar de organisatie was weer top, afgezien van de afspuitstand inderdaad.
- duc'y
- Mountainbiker
ik heb ook de 50km gereden met achteraan RR en vooraan nc,maar idd in het slijk toch veel doorslippen,misschien volgende keer in de ardennen achteraan ook nc leggen,of toch niet?Thomas_trekracing wrote:dat was dus bij mij het probleemscottbikerke wrote:Ik heb met racing ralph(tubeless) gereden maar wel redelijk plat gezet en ik moet zeggen, da ging redelijk goe, pas op ik schoof ook weg hoor maar al bij al viel da nog goe mee.Thomas_trekracing wrote: Jij geen last gehad van je banden?Wat kan je me aanraden voor van die chronos? in zo een slijk..
gr.ik reed ook met ralphs maar had ze wel hard staan..
btw was zware tocht maar 200% van genoten
- Bumba
- Mountainbiker
75km gedaan (waren er 78 ), 1775 loodzware hoogtemeters met RR/NC combinatie .. geen doorslip problemen maar wel te voet
op die "brrr"-steile afdaling.
Tijdens het laatste stukje (op het shortrace parkoer) nog iemand in een ravijntje zien liggen, de fiets bengelde aan het lint boven ... hopelijk was alles goed met deze onfortuinelijke biker
Tijdens het laatste stukje (op het shortrace parkoer) nog iemand in een ravijntje zien liggen, de fiets bengelde aan het lint boven ... hopelijk was alles goed met deze onfortuinelijke biker
Last edited by Bumba on Sun 24 Aug 2008 20:31, edited 1 time in total.
-
MaartenW
- Mountainbiker
- Location: Canyon ES5,Fondriest Domino plus, Colnago Master, Schauff Track, Diamant Cross
Parcours lekker vettig en plezant
de benen minder
die van mijne maat nog minder
de bevoorradingen heel goed
De afspuit stand SCHANDE voor een organisatie van deze grootte en prijsklasse gewoon degoutant slecht
de kopgroep van de 50 km die 2 die schrewend door de eerste bevoorrdaing reden. Jongens degoutant ge rijdt den afstand van de kids trophy en dan zo'n arrogantie wat verwacht ge dat mensen buigend de straat verlaten(er was een meter plaats om te passeren.
De mannen die u passeren om dan uw voorwiel aan te rijden of net na de bocht af te stappen op helling SHAME ON YOU als ge er ni deftig over geraakt blijf er dan achter en kijk en leer hoe ge wel fietsend boven geraakt :)
de benen minder
De afspuit stand SCHANDE voor een organisatie van deze grootte en prijsklasse gewoon degoutant slecht
de kopgroep van de 50 km die 2 die schrewend door de eerste bevoorrdaing reden. Jongens degoutant ge rijdt den afstand van de kids trophy en dan zo'n arrogantie wat verwacht ge dat mensen buigend de straat verlaten(er was een meter plaats om te passeren.
De mannen die u passeren om dan uw voorwiel aan te rijden of net na de bocht af te stappen op helling SHAME ON YOU als ge er ni deftig over geraakt blijf er dan achter en kijk en leer hoe ge wel fietsend boven geraakt :)
- J.E.
- Mountainbiker
+1, en die downhillers die den berg nie opgeraken da's nog erger....MaartenW wrote:Parcours lekker vettig en plezant
de benen minder
Supertochtje, gratis modderbad, extreem vermoeiend.
die 75 km
Zeer leuk als eerste chrono, smaakt naar meer.
Mijn ketting is wel gebroken onderweg
maar een vriendelijke fietsenhandelaar van Tielt (Vega Bike) heeft het voor mij hersteld.
Ik had hem nog 'n LEFFE beloofd, maar helaas heb ik hem niet meer gezien aan de finish, moest je dit lezen ... je hebt het nog tegoed !
Zeer leuk als eerste chrono, smaakt naar meer.
Mijn ketting is wel gebroken onderweg
Ik had hem nog 'n LEFFE beloofd, maar helaas heb ik hem niet meer gezien aan de finish, moest je dit lezen ... je hebt het nog tegoed !
hadde gij een roos t shirt aan?bikecurl wrote:Supertochtje, gratis modderbad, extreem vermoeiend.die 75 km
Zeer leuk als eerste chrono, smaakt naar meer.![]()
Mijn ketting is wel gebroken onderwegmaar een vriendelijke fietsenhandelaar van Tielt (Vega Bike) heeft het voor mij hersteld.
![]()
![]()