sven nys

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
FantaDHrider
Mountainbiker

Post by FantaDHrider »

Ik had dit niet verwacht hoe goed nys was op de OS,duidelijk de beste rijder van de benelux op de OS =D> .Toch nog iets waar belgie trots op is
devil biker
Mountainbiker

Post by devil biker »

zero wrote:
Dr.Gonzo wrote:Vraag me af of bijv. een Absolon minder verdiend dan Sven in het veldrijden. :-?
ja hoor, da is een serieus verschil ze.

winnaar van de wereldbeker in houfalize krijgt €4200 (dacht da ik da ergens gelezen heb, ben ni 100% zeker)

om te starten in een veldrit vraagt nys al €6000, 40 wedstrijden per seizoen. en daar komt nog prijzengeld van klassementen + hetgeen em krijgt van de ploeg,... dan weet ge het wel

Absalom komt nog ni in de buurt.
en wat ze krijgen van de sponsers
SoundLeSs
Mountainbiker
Location: MTB: Bianchi Oetzi 9700 Carb, Trek Top Fuel 9.9 | Koersfiets: Trek 1.9 Ultegra

Post by SoundLeSs »

devil biker wrote:
zero wrote:
Dr.Gonzo wrote:Vraag me af of bijv. een Absolon minder verdiend dan Sven in het veldrijden. :-?
ja hoor, da is een serieus verschil ze.

winnaar van de wereldbeker in houfalize krijgt €4200 (dacht da ik da ergens gelezen heb, ben ni 100% zeker)

om te starten in een veldrit vraagt nys al €6000, 40 wedstrijden per seizoen. en daar komt nog prijzengeld van klassementen + hetgeen em krijgt van de ploeg,... dan weet ge het wel

Absalom komt nog ni in de buurt.
en wat ze krijgen van de sponsers
Atleten als een Absalon of pakweg Nys of Everts, die hun sport zo domineren, krijgen tonnen sponsordeals.
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

Wowtre wrote:
Rikske wrote:Keerzijde van de medaille is dan natuurlijk dat de typisch gezellige sfeer in Houffalize misschien bedreigd zou worden door een "ander soort supporter" die door de media aandacht nu plotseling ook goesting krijgt om mtb-wedstrijden live mee te maken. En de sfeer op een wereldbeker MTB is naar mijn mening toch dag en nacht verschil met die van een cyclocross wedstrijd, mijn persoonlijke mening hé.
Rikske ik ben het hier niet mee eens ik ben al een paar keer in hofstade gaan zien met mijn zoontje (wegens aan mijn achterdeur) en de sfeer valt best mee hoor, je ziet er trouwens veel ouders met jonge kinderen. Het veldrijden is nog een sport waar de toppers dicht bij het volk staan (of omgekeerd). Ok er wordt misschien flink wat gedronken, maar op TV halen ze er natuurlijk de felste gasten uit maar al bij al gaat het er nog ok aan toe de meeste mensen supporteren voor ieder bekend renner die voorbij komt. Laat Houffa alstublieft live op tv, maar dan wel niet met de regisseur van vandaag :-(
Ik vertel hier gewoon mijn ervaring na enkele wereldbekers MTB en enkele cyclocrossen live gezien te hebben, het verschil in sfeer tussen de mountainbikewedstrijden in pakweg Houffa of Spa en de cyclocross in Baal of Vorselaar is er volgens mij toch wel, ik zeg niet dat er alleen maar krapuul rondloopt bij deze laatste, maar ik "voel" toch een verschil (toch dikwijls dat je hoort dat ze "tegen" iemand "supporteren" ook, dat heb ik bij mountainbikewedstrijden eigenlijk nog niet gehoord...).
jerre1
Mountainbiker

Post by jerre1 »

mods!!!! :lol: :lol:
Tompie08
Mountainbiker

Post by Tompie08 »

Negeren die handel...

Terug on-topic: wanneer begint het veldritseizoen nu eigenlijk terug?
Is dat al niet binnen een week of twee?
Ben eens benieuwd of Sven nadelen gaat ondervinden van dit Olympisch avontuur.
Albert en (vooral) Boom zijn immers ook weer een jaartje ouder en sterker... En ik verwacht dit jaar toch ook terug een sterkere Wellens en Vanthourenhout.
Het zal in elk geval weer een spannend veldritseizoen worden!
Gwen
Mountainbiker

Post by Gwen »

Tompie08 wrote:Negeren die handel...

Zal zoiets zijn ja denk ik. Cross in Erpe Mere is rond half september, da's in de buurt en dan ga ik meestal 'ns piepen. Nog niet te koud dan hè :-D
Tubeken
Mountainbiker

Post by Tubeken »

Albert en (vooral) Boom zijn immers ook weer een jaartje ouder en sterker... En ik verwacht dit jaar toch ook terug een sterkere Wellens en Vanthourenhout.
Eerste 'grote' afspraak voor de toppers is te Dudzele, op zondag 7 september
jerre1
Mountainbiker

Post by jerre1 »

Gweñito Gafotas wrote:

Zal zoiets zijn ja denk ik. Cross in Erpe Mere is rond half september, da's in de buurt en dan ga ik meestal 'ns piepen. Nog niet te koud dan hè :-D
Ja erpe mere is half september, de meetste crossers zijn daar maar ik meen dat nys die niet gaat rijden.Hij ging er een paar laten liggen en ik dacht(ben ni zeker) dat erpe mere er een van was.Ik denk dat hij toch een terug val gaat ktijgen hoor, kan niet anders na zo'n seizoen he.
Ik hoop dat hij slim is en ziet dat hij tegen december januari top is.
Zo dat we nog is een feestje kunnen bouwen in de parochiezaal :lol: :lol:
Tompie08
Mountainbiker

Post by Tompie08 »

Tubeken wrote:

Eerste 'grote' afspraak voor de toppers is te Dudzele, op zondag 7 september

Inderdaad, net effe opgezocht en dat is inderdaad de opener...
Sterke buitenlanders en vele Belgische toppers hebben daar vorig jaar blijkbaar wel gepast...
Uitslag van vorig jaar:
1. Niels ALBERT (Palmans-Cras)
2. Klaas VANTORNOUT (Fidea Cycling Team)
3. Dieter VANTHOURENHOUT (Style & Concept)
4. David WILLEMSENS (Sunweb-Projob)
5. Jan VERSTRAETEN (Sunweb-Projob)

Ik zou eens effen moeten opsnorren waar Dudzele ergens ligt, mss dat ik dan ook wel effe een kijkje kom nemen.
Sven gaat wel niet meedoen maar die van ons heeft het nogal voor de Niels, dus als die meedoet, zal ze rap in den auto zitten! :lol:
Locked