sven nys

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
van_hoof
Mountainbiker

Post by van_hoof »

super prestatie van nys =D> , jammer van die terugval maarja wat verwacht je na die inhaalrace, deze week stond er interessant intervieuw in de humo met nys; mocht hij in mtb evengoed verdienen zou hij het wel weten... Jammergenoeg is dit niet het geval en vrees ik dat hij nooit echt de supertop zal halen in mtb ( dat gaat nooit als je nog een deftig veldritseizoen wil rijden). Maar toch chapeau dat hij het doet en zomaar even de beste Belg wordt, dat duidt toch op hopen talent.
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

Wel dat is nu net het spijtige dat een topper uit het veldrijden niet de sponsors kan vinden om ook in het mtb een prof carrière op te bouwen.
Vraag me af of bijv. een Absolon minder verdiend dan Sven in het veldrijden. :-?
Stel je voor dat hij het toch zou proberen (mits wat inleveren) en dat er op de Belgische zenders wat meer geld zou neergeteld worden om het mtb uit te zenden ipv het veldrijden.. :drunk:
Het zouden mooie momenten voor tv worden en de kans is zeer reeël dat binnen de kortste keren enkele nieuwe talenten uit België zouden toegang vinden tot het mtb'en (ipv nu weg te kwijnen tussen de baan- of veldrijders)
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

Dr.Gonzo wrote:Wel dat is nu net het spijtige dat een topper uit het veldrijden niet de sponsors kan vinden om ook in het mtb een prof carrière op te bouwen.
Vraag me af of bijv. een Absolon minder verdiend dan Sven in het veldrijden. :-?
Stel je voor dat hij het toch zou proberen (mits wat inleveren) en dat er op de Belgische zenders wat meer geld zou neergeteld worden om het mtb uit te zenden ipv het veldrijden.. :drunk:
Het zouden mooie momenten voor tv worden en de kans is zeer reeël dat binnen de kortste keren enkele nieuwe talenten uit België zouden toegang vinden tot het mtb'en (ipv nu weg te kwijnen tussen de baan- of veldrijders)
Keerzijde van de medaille is dan natuurlijk dat de typisch gezellige sfeer in Houffalize misschien bedreigd zou worden door een "ander soort supporter" die door de media aandacht nu plotseling ook goesting krijgt om mtb-wedstrijden live mee te maken. En de sfeer op een wereldbeker MTB is naar mijn mening toch dag en nacht verschil met die van een cyclocross wedstrijd, mijn persoonlijke mening hé.
native instinct
Mountainbiker

Post by native instinct »

Ik vind dat de Sven ALLE kritiekasters hier een poepje heeft laten ruiken.
Wees allen tevreden dat hij in Peking was anders hadden we niet teveel Belgen gezien, ja int begin van de race, maar t'is nog altijd de aankomst die telt he :wink:
Goed gedaan Sven en nu hop naar het Cyclo cross seizoen :bounce:
Tot binnen 3 weken in Erpe Mere :bounce: :bounce: :bounce:
zero
Mountainbiker

Post by zero »

Dr.Gonzo wrote:Vraag me af of bijv. een Absolon minder verdiend dan Sven in het veldrijden. :-?
ja hoor, da is een serieus verschil ze.

winnaar van de wereldbeker in houfalize krijgt €4200 (dacht da ik da ergens gelezen heb, ben ni 100% zeker)

om te starten in een veldrit vraagt nys al €6000, 40 wedstrijden per seizoen. en daar komt nog prijzengeld van klassementen + hetgeen em krijgt van de ploeg,... dan weet ge het wel

Absalom komt nog ni in de buurt.
Sergeke
Mountainbiker

Post by Sergeke »

zero wrote:
Dr.Gonzo wrote:Vraag me af of bijv. een Absolon minder verdiend dan Sven in het veldrijden. :-?
ja hoor, da is een serieus verschil ze.

winnaar van de wereldbeker in houfalize krijgt €4200 (dacht da ik da ergens gelezen heb, ben ni 100% zeker)

om te starten in een veldrit vraagt nys al €6000, 40 wedstrijden per seizoen. en daar komt nog prijzengeld van klassementen + hetgeen em krijgt van de ploeg,... dan weet ge het wel

Absalom komt nog ni in de buurt.
Over pré en loon word toch nogal gezeverd eigenlijk he !!!
Alsof iemand weet wat Nys of Absalon verdiend ....
Ik vond daarnet de uitspraak van Phillipe Rogge (is dit eigenlijk de zoon van ...) ronduit prachtig en eerlijk,...
Ik probeer te citeren: " moesten alle belgische olympische sporters het karakter van Sven Nys hebben dan waren we met meer medailles naar huis gekomen...." dit is waarheid als een koe... OOK BANGELIJK dat Sven nu al zegt ik doe dit graag en ik ben er terug in LONDEN... Dit kun je toch enkel toejuichen he ...
native instinct
Mountainbiker

Post by native instinct »

Ik denk dat ge dat toch allemaal niet moet overdrijven.
Ik denk niet dat onze Julien iets tekort komt hoor.
In de Cyclo Cross zijn het ook maar een paar renners die goed hun boterham verdienen de rest moet ook nog bijklussen zenne.
En in de MTB is dat juist hetzelfde vrees ik.
Fietssport ( behalve wegrennen, en dan nog maar voor een paar uitverkorenen) is nu (hoe spijtig ook ) gene voetbal, tennis of golf he :(
Verellen
Mountainbiker

Post by Verellen »

Sergeke schreef:
Ik vond daarnet de uitspraak van Phillipe Rogge (is dit eigenlijk de zoon van ...) ronduit prachtig en eerlijk,...
Inderdaad, dat vond ik ook een allesomvattende uitspraak.
Sportlui zoals Nijs zijn een voorbeeld voor iedereen, van taffelaar (zoals ik :lol: ) tot topatleet.
Trainen, trainen, trainen en niks aan het toeval over laten.
Alles over je sport willen leren, van voeding tot materiaal, piste verkennen tot in het kleinste detail...
Klak af voor zo'n grote meneer =D> =D> =D> [/quote]
rollemol
Mountainbiker

Post by rollemol »

Nen dikke proficiat aan de Sven !!!
Volgens mijn persoonlijke mening was de Roel te veel bezig met eerste Belg te worden .
Waarom sleurt hij in het begin zo aan de kop terwijl hij weet dat hij nen diesel is .
Toen had de Sven kunnen dichter komen op de koplopers zonder teveel energie te moeten verbruiken . Als hij op de eerste rij zou mogen starten had een medaille er wel ingezeten .
Weer volgens mijn persoonlijke mening de enige fout die hem maakt is dat wanneer hij bij het groepje komt voor brons hij teveel kopwerk deed waar de Zwitsers danig van profiteerde om een beetje later zijn benen af te snijden .
Maar nogmaals nen dikke proficiat aan de Sven en inderdaad jammer dat hij hier zijn boterham niet kan mee verdienen , maar dit licht puur aan de media of tv .
Meer wedstrijden op tv = meer sponsorgelden .
Wowtre
Mountainbiker
Location: Hilset Ti Rohloff & Chamizo E-Lite LX-XT Crossmax-XL

Post by Wowtre »

Rikske wrote:Keerzijde van de medaille is dan natuurlijk dat de typisch gezellige sfeer in Houffalize misschien bedreigd zou worden door een "ander soort supporter" die door de media aandacht nu plotseling ook goesting krijgt om mtb-wedstrijden live mee te maken. En de sfeer op een wereldbeker MTB is naar mijn mening toch dag en nacht verschil met die van een cyclocross wedstrijd, mijn persoonlijke mening hé.
Rikske ik ben het hier niet mee eens ik ben al een paar keer in hofstade gaan zien met mijn zoontje (wegens aan mijn achterdeur) en de sfeer valt best mee hoor, je ziet er trouwens veel ouders met jonge kinderen. Het veldrijden is nog een sport waar de toppers dicht bij het volk staan (of omgekeerd). Ok er wordt misschien flink wat gedronken, maar op TV halen ze er natuurlijk de felste gasten uit maar al bij al gaat het er nog ok aan toe de meeste mensen supporteren voor ieder bekend renner die voorbij komt. Laat Houffa alstublieft live op tv, maar dan wel niet met de regisseur van vandaag :-(
rollemol wrote:Meer wedstrijden op tv = meer sponsorgelden .
klopt en al bij al is het toch vreemd dat dit niet gebeurd, we zullen in belgie een pak meer mtb'ers hebben dan cyclocrossers ... ik vraag me af of er zelfs niet evenveel zijn als wielertoeristen
trouwens 2 uur MTB bied meer spektakel dan een voetbalmatch ... hoeveel geld wordt daar wel niet aan gespendeerd door de vrt
Locked