Nobby nic

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
downhillbicky
Mountainbiker

Nobby nic

Post by downhillbicky »

Hallo
Heb 2 maand geleden nieuwe fiets gekocht , scott scale met de originele brede scott banden.
Vandaag heb ik Noby Nic 1.80 gekocht en heb deze gewoon voorraan gelegd en achteraan gewoon mijn bredere scott banden . Maar met die nic ben ik twee keer met voorwiel uitgegleden wat ik anders op dit stuk parcour waar ik train nooit wegglijd.
Kan iemand me zeggen hoe dit komt?Komt dit omdat het maar 1.80 is of omdat het niet nat ligt?
Alvast bedankt
Guido Beeck
Mountainbiker

Post by Guido Beeck »

Te veel druk? Juiste rijrichting opgelegd?
Normaal gesproken leg je je bredere band vooraan, al wordt dit tegenwoordig wat in twijfel gebracht (bij moto's doen ze't ook andersom).
1.8 is doorgaans nogal smal om vooraan te leggen, maar dat is wat persoonlijk.
Mijn advies? Speel wat met bandendruk.
downhillbicky
Mountainbiker

re

Post by downhillbicky »

Heb zelf eigenlijk de 1.80 voorraan gelegd omdat ik met magura hs33 zit op mijn Fox rlt vork en iedere keer ik mijn fiets meeneem in de wagen en mijn wiel uithalen lukt niet omdat de originele er niet tussen kunnen , 1.80 wel
Dus als ik mijn 1.80 achteraan leg en een 2.1 vooraan zal da beter zijn ?
profi
Mountainbiker
Location: Lynskey Ridegeline SS, Salsa spearfich , On one inbred SS

Post by profi »

Inderdaad , maar of je scott goed genoeg is om voorraan te leggen is een ander kwestie , je had beter een NN 2.1 gekocht om voorraan te steken. :-)
downhillbicky
Mountainbiker

Post by downhillbicky »

Kan ik deze combinatie dan doen?
NN 2.10 voorraan en nn 1.80 achteraan
Kr1stof
Mountainbiker

Re: re

Post by Kr1stof »

downhillbicky wrote:Heb zelf eigenlijk de 1.80 voorraan gelegd omdat ik met magura hs33 zit op mijn Fox rlt vork en iedere keer ik mijn fiets meeneem in de wagen en mijn wiel uithalen lukt niet omdat de originele er niet tussen kunnen , 1.80 wel
Ge kunt die magura's toch gemakkelijk openen zodat ge uw wiel er in en uit kunt halen?
downhillbicky
Mountainbiker

Post by downhillbicky »

ja met die ene klep los te zetten maar is nog niet breed genoeg? Zou da komen door mijn fox
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

profi wrote:Inderdaad , maar of je scott goed genoeg is om voorraan te leggen is een ander kwestie , je had beter een NN 2.1 gekocht om voorraan te steken. :-)
maar daarmee is je miserie van het wegschuiven niet opgelost geloof me..
Guido Beeck
Mountainbiker

Post by Guido Beeck »

Kwestie van vertrouwen, natuurlijk.
Maar zoals gezegd, er zijn veel mensen die twijfels hebben bij de betrouwbaarheid van een NN bij scherp insturen. Ik ook overigens.
Ga me wat Vredesteins aanmeten :)
PS: Het enige wat je mag laten meespelen in de keuze van banddikten zijn de rijkwaliteiten. Laat je magura's daar geen rol in spelen.
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Ik ben ook zo'n kwiet die voor smal en achter breed rijd, ik vind trouwens alle moderne banden, NN inc wat gaar in de bochten rijden. Old skool banden zoals Ritchey's vind ik veel beter sturen, maar ze trappen zwaarder.....

1.8 is wat aan de smalle kant, maar doenbaar als je een goed stuurman bent, anders wordt je het wel!!! :lol:
Post Reply