Hel van Kasterlee 2013

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Stijnie
Mountainbiker

Post by Stijnie »

Voila wat betreft mijn voorbereidingswedstrijden heb ik er 2 genoteerd in mijn planning ze.
De eerste zal in asse zijn op 26/10/08, 4km 21km 4km en de volgende is in Geluwe op 22/11/08, 4km 20km 3km! Meer ga ik er niet doen zenne. De rest zal allemaal training zijn.
Tambar
Mountainbiker

Post by Tambar »

Als voorbereidingswedstrijden zal ik oa Reusel (Nl) meedoen, deze duathlon is ongeveer de helft van kasterlee, nl 15-60-7,5 en vindt plaats op 9 november. Misschien Geluwe ook, aangezien het niet ver is van Roeselare.
Verder denk ik nog 1 à 2 beachraces te doen (nog niet zeker) en enkele loopwedstrijden.
Deze wedstrijden zijn allemaal ifv kasterlee en geen doel op zich dwz zonder veel afbouw tijdens de week. Enige uitzondering is Reusel, waar ik een weekje naar toe zal leven.

Ik heb mij trouwens gisteren ingeschreven #-o !!

Straks nog 50 km met de mtb, terugrit werk en morgen 1uur lopen.
Griet
Mountainbiker

Post by Griet »

BOTE wrote:
Griet wrote:Ja ja.......... dan ga de gij ook mogen afzien zelle :-D want dat valt in de decemberse vrieskou aan dat slakkengangtje naar t schijnt niet mee.
Bevroren bent ge!!!
Mss dat ge een toerke kunt meelopen. Snel zal dat toch niet meer gaan.
Ik heb zo al 2 jaar achter elkaar een slachtoffer gevonden die met mij de laatste toer meeloopt.
Meelopen, hola mag dat :drunk:. Zelf droom ik er ook van om hem ooit zelf mee te doen, maar wegens fysieke tegenslagen de laatste paar jaar en een bouwwerf het laatste jaar is er nog niet veel van mijn laatste plannen in huis gekomen. Maar als ik kan trainen ben ik zeker geen slechte loper, zo'n laatste rondje zombie-lopen mag dus geen al te groot probleem geven.

Maar ik heb me laten vertellen dat ze die coaches vooral nodig hebben ivm veiligheid om de laatste donkere ronde de loper in kwestie van licht te voorzien met hun fiets. Of ben ik daarmee verkeerd?
Meelopen: ja alleen de twee laatste rondes.
s Morgens moet je alleen afleggen, zelfs geen biker mag mee.

Licht: heel belangerijk, 't is daar dus stikkedonker in 't Prinsenpark en 't Stocket.
Dus voorzie maar goei grote faren.

Of uwe brother moet snel genoeg zijn dat ie voor den donkere binnen is.
Ik heb altijd al mogen gaan griezelen in de bossen.
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Griet wrote:Wat sommigen ook denken, om op de trainingen terug te komen, is dat ze de gehele afstand al eens afgelegd moeten hebben maar dat is absoluut niet nodig..........houd dat maar voor op den dag zelf :wink:
Nope, niet nodig, maar 't kan sommigen wel een vrij hoofd bezorgen (ipv "oeioei kan 'k da wel aan de avond ervoor).

Maar dat soort trainingen moet je héél héél rustig aanpakken. Enkel de afstand of tijdsduur telt hier. Pak je dat niet goed aan, heb je op de dag zelf een pak energietekort die je verspeeld hebt in die ene lange training een maand geleden....
tenedenaar
Mountainbiker

Post by tenedenaar »

Hoi allemaal

Ik heb al 4 maal deelgenomen in Kasterlee. 1 maal opgave, 2 maal 2e en éénmaal 3e.

Als je niet de ambitie hebt om onder de 8u te finishen is het absoluut niet nodig om al te veel intensieve trainingen of wedstrijden in te lassen. Ideaal zijn 2 looptrainingen op een dag (zoals Griet hier zegt): 1 uurtje voor het ontbijt en 's avonds nog een langere training. Belangrijk is hier om de duur langzaam op te bouwen en niet onmiddellijk 3 uur per dag te gaan afwerken. Voor het mtb-en zijn trainingen van 4 à 5 uur ideaal. Af en toe mag je hier eens over gaan, maar overdrijven heeft weinig zin.

Het is ook van belang om goed te trainen op het opnemen van voeding. Je moet van bij de start (ook tijdens het lopen) tot op het einde eten. Een beetje oefenen en experimenteren met wat je het best verteerd kan absoluut geen kwaad.

Een enorm belangrijke factor tijdens de wedstrijd is het weer. Doorgaans ligt het MTB-parcours er verschrikkelijk bij. Dan is het echt constant ploeteren door de modder, in een temperatuur van om en bij het vriespunt. Goede kledij is dus een must.

Alvast veel succes aan alle deelnemers!
Groeten
Pieter
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

tenedenaar wrote:Ik heb al 4 maal deelgenomen in Kasterlee. 1 maal opgave, 2 maal 2e en éénmaal 3e.
=D>
Stijnie
Mountainbiker

Post by Stijnie »

what the fuck tedenaar!!!
Gasten we zitten hier met ne serieuzen atleet op het forum =D> =D>
Petje af zenne amai...
Kheb wel de ambitie om het zo goed mogelijk te doen, maar denk dat ik de fysieke mogelijkheden niet heb om onder de 8u te duiken. En ook wat tijdsgebrek om me voor zo een tijd te trainen.

Eens iets anders zijn er daar in de buurt mogelijkheden om te overnachten?
Griet
Mountainbiker

Post by Griet »

Stijnie wrote:what the fuck tedenaar!!!
Gasten we zitten hier met ne serieuzen atleet op het forum =D> =D>
Petje af zenne amai...
Kheb wel de ambitie om het zo goed mogelijk te doen, maar denk dat ik de fysieke mogelijkheden niet heb om onder de 8u te duiken. En ook wat tijdsgebrek om me voor zo een tijd te trainen.

Eens iets anders zijn er daar in de buurt mogelijkheden om te overnachten?
Mogelijkheden genoeg: ik weet dat er verschillende atleten vorig jaar in de Kempenrust logeerden (is vlak aan de start en denk redelijk van prijs) .
Er zijn nog meerdere mogelijkheden die je kan vinden op de site zelf bij de homepagina........... en dan naar "links" surfen.

Ik dacht te menen dat men ook bij gastgezinnen kon verblijven maar ben daar niet 100 % zeker van.
Zal wel eens horen bij de organisator. Is mss ook wel interessant.

@tenedenaar...........ook terug van de partij blijkbaar.
doet je ploegmaat B.C. nog mee?
tenedenaar
Mountainbiker

Post by tenedenaar »

@tenedenaar...........ook terug van de partij blijkbaar.
doet je ploegmaat B.C. nog mee?[/quote]

In principe sta ik opnieuw aan de start. Ik weet niet of Benny Coopmans zal deelnemen. Normaal gezien heeft hij zijn Kasterlee-hoofdstuk afgesloten, maar zijn conditie is opnieuw heel goed... Misschien gaat hij er toch nog eens voor?
Jef Dries
Mountainbiker

Post by Jef Dries »

hey,

ik zou misschien ook wel mee kunnen doen half december. Allé, die manne bij ons in de club die hem al gedaan hebben zijn serieus op me aan't inpraten...

Heb alleen na vandaag wel wa schrik gekregen, 108km TT in Kasterlee in 4u35 (serieus moe maar in de hel ligt het tempo een stuk trager natuurlijk). Daar mag ik wel content mee zijn, maar feit dat ik da laatste uur serieus trager ging en da was natuurlijk net op dien bloso :( . In december is't alleen maar bloso en dan is't waarschijnlijk nog veel vettiger. En dan moet ge nog 2u30-3u lopen nadien ook nog :( .

's morgens en 's avonds ne keer lopen is waarschijnlijk ni slecht maar da lukt ni met mijn werk.

Ga als voorbereiding proberen nog paar marathons te fietsen. Mijne vijfde marathon lopen, maar dit keer ni voor nen tijd, gewoon als training proberen 3u30-3u45 te doen. En Reusel staat ook op den agenda.

maar of da genoeg zal zijn?? Maar duimen voor goei weer die laatste weken voor de Hel...
Post Reply