Heuvellandcross Flanders-cup 23/08/08

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
den dirk
Mountainbiker

Post by den dirk »

n biker wrote:ik heb net da planneke van het parcour op de site bekeken en die rechtse lus is da allemaal op de baan ofzo?
nee hoor, op planneke hieronder staan stukken baan in oranje kleur, het rechtse stuk kom je vanuit de weide (konden dit niet op gps plaatsen aangezien er toen nog paarden aanwezig waren) waar je naar beneden kan vlammen. het ander stuk baan is ideaal voor bevoorradingspost.Image
den dirk
Mountainbiker

Post by den dirk »

Gibi Biker wrote:Wat is de ondergrond van het parcours? Wat is het % bos/weide/onverharde-/verharde weg? Kan het parcours de aangekondigde regen van de volgende dagen verwerken of staan er vele plassen op het parcours?
Je zal er geen modder of plassen vinden, de bosgrond is wel tamelijk mullig, maar goed waterdoorlatend. rijders van vorig jaar kunnen mss wat tips geven over aangewezen band.
RACING ANIMAL
Mountainbiker
Location: Competitiebike; Fuji SLM 01 2012, wegfiets specialized sl3

Post by RACING ANIMAL »

bij droge omstandigheden raad ik de python of racing ralph aan en bij natte omstandigheden, gelijk welk parkoer die nat ligt is een nobby nic altijd op zijn plaats...
vince 78
Mountainbiker

Post by vince 78 »

Net gaan verkennen,eerst en vooral chapeau aan de parcourbouwers,echt mooi en lastig parcours,ik heb net gereden met A/T en denk dat die voor de komende dagen zullen mogen blijven liggen,tot vant weekend en enjoy the race!!
jonathan
Mountainbiker
Location: giant xtc composite reba wc sram X.O xt crossmax st wcs slr cannondale svc 700

Post by jonathan »

ook net terug van de verkenning, parcours is niet mis ,
110hm , mooie single tracks , mooie afdalingen (niet te onderschatten ) pittige klims
ondergrond is veraderlijk is zacht en moeilijk bestuurbaar bij snelheid
kortom heel wat anders dan vorig jaar
ik heb gereden met nobby nic 1.8 en 2.1 ga kiezen voor de 2.1

@ vincielo , denk da we mekaar net gemist hadden
vince 78
Mountainbiker

Post by vince 78 »

jip jonatan,denk dat ik u nog heb zien afrijden van parking,hebben mekaar gekruist,anders morgen ook present??
grtz
soeterke
Mountainbiker

Post by soeterke »

Zit er die stijle afdaling net voor de finish zoals voor jaar terug erin?
kimbo
Mountainbiker
Location: rotwild R1FS,trek fuel,endorfin vp 4sl,bmc team machine,thompson beachbike

Post by kimbo »

Ik lig met nen tigerclaw xc-g voor en blackpanter achter;zou dit een goeie keuze zijn ;heb ook ng nobby nics 2.1 liggen.Dit wordt mijn 1e wedstrijd dus graag wat advies bij deze :wink:
jonathan
Mountainbiker
Location: giant xtc composite reba wc sram X.O xt crossmax st wcs slr cannondale svc 700

Post by jonathan »

ja die is er nog , is beetje moeilijker zelfs
je komt van een rechtse draai die dan kort links indraait naar beneden
het bovenste stukje is uitgehold door de regen
maar niet getreurd er zit nog een nieuwe en langere in met een wortel op het einde en putten
yoeri
Mountainbiker

Post by yoeri »

Ik heb vanmiddag ook het parcours verkend. Het parcours vind ik redelijk te vergelijken met dat van de Benelux-cup in Ronse. Het parcours ligt volledig droog. Banden met een lage rolweerstand zijn hier zeker gewenst, al moet je er wel rekening mee houden dat je enkele klimmetjes in het bos hebt met losse ondergrond. Een achterband met veel grip is hier dus wel op zijn plaats. Ik zou python's aanraden, maar de achterband in omgekeerde richting. De RR is ook hier zeker op zijn plaats. Bandendruk 2 a 2.3 bar.
Ik denk dat een NN wat te is.

Over het algemeen is het parcours lastig, maar mooi ! serieuse hoogteverschillen om te overwinnen. Er zit redelijk wat asfalt in, maar dit is welgekomen om te recuperen...
Post Reply