Overijse - Bloso
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
-
Gazellineke
- Mountainbiker
Post by Gazellineke »
Iemand enig idee welke lus het beste is als beginnens mtb'er zonder conditie? groen , blauw of rood?
groen is de makkelijkste, deze heeft maar 1 helling die naam waardig (Moskesstraat). Maaaar..... in de winter is het daar dikwijls heel modderig om te rijden en dus best te vermijden.
Blauw is dan iets beter berijdbaar maar heeft dan enkele korte molshoopjes. Alles is te rijden zonder conditie, zolang je het maar rustig aan doet.
Let op! Er kan hier en daar wel een pijltje ontbreken, als je plannen hebt om een lus te rijden stuur me dan een PM dan zeg ik je waar de moeilijke punten liggen. ik ken nml. deze route uit mijnn hoofd. 't is mijn trainings parkourke.
Blauw is dan iets beter berijdbaar maar heeft dan enkele korte molshoopjes. Alles is te rijden zonder conditie, zolang je het maar rustig aan doet.
Let op! Er kan hier en daar wel een pijltje ontbreken, als je plannen hebt om een lus te rijden stuur me dan een PM dan zeg ik je waar de moeilijke punten liggen. ik ken nml. deze route uit mijnn hoofd. 't is mijn trainings parkourke.
JeKaS wrote:groen is de makkelijkste, deze heeft maar 1 helling die naam waardig (Moskesstraat). Maaaar..... in de winter is het daar dikwijls heel modderig om te rijden en dus best te vermijden.
Blauw is dan iets beter berijdbaar maar heeft dan enkele korte molshoopjes.
heb die lus ook ooit eens gedaan. die laatste, gevaarlijke afdaling (drops, grote stenen, verzakkingen) van de blauwe lus vind ik toch niet meteen beginnersvoer, maar kom, het lijkt me geen schande om daar bij een allereerste passage af te stappen.
-
joeke
- Mountainbiker
En wat vindt ge dan van de helling tussen de kausdelle en de Stockemstraat in Huldenberg? Nog een onbekende helling? Verder is het inderdaad rustig.JeKaS schreef:
groen is de makkelijkste, deze heeft maar 1 helling die naam waardig (Moskesstraat). Maaaar..... in de winter is het daar dikwijls heel modderig om te rijden en dus best te vermijden.
Blauw is dan iets beter berijdbaar maar heeft dan enkele korte molshoopjes.
Dit BLOSO-route is zeker al enkele jaren oud en men zou toch stilaan de weg moeten kennen hé.
Ik weet ook dat de bepijling in Overijse eens serieus mag aangepakt worden.
Groetjes,
Joeke
- LuckyIron
- Mountainbiker
Bedoel je dat korte technische stukje omhoog, waar boven in het veld uitkomt? Die helling is ni zo zwaar, alleen redelijk technisch.joeke wrote: En wat vindt ge dan van de helling tussen de kausdelle en de Stockemstraat in Huldenberg? Nog een onbekende helling? Verder is het inderdaad rustig.
Joeke
Onze 80-km toertocht komt daar voorbij. Staan zelfs 3 foto's van op de website (rechtstreekse link naar de foto's)
- A d r i
- Mountainbiker
Vanmiddag nog gepasseerd, is nu weer net niet doenbaar (er zat een laagje dooislib op de stenen). Ik zou die eigenlijk liever eens afrijden
Dat vind ik wel de moeilijkste van die BLOSO tochten, is steil en redelijk technisch. 1 verkeerde trap op dat steile stukske en ge staat tevoet. En erachter moet je oppassen in die diepe geulen..

ps: de zaak ligt er redelijk goed bij. De modder is wat opgevroren en de meeste plassen zijn perfect te vermijden... alleen hier en daar wat glibberig als je na de middag gaat fietsen, door de dooi.
Dat vind ik wel de moeilijkste van die BLOSO tochten, is steil en redelijk technisch. 1 verkeerde trap op dat steile stukske en ge staat tevoet. En erachter moet je oppassen in die diepe geulen..

ps: de zaak ligt er redelijk goed bij. De modder is wat opgevroren en de meeste plassen zijn perfect te vermijden... alleen hier en daar wat glibberig als je na de middag gaat fietsen, door de dooi.