Op de site van de houffamarathon staat vermeld dat de 75km voorlopig volzet is...Conrad wrote:Jongens,
ik zit hier echt met een serieus dilemma.
De keuze ligt tussen de houffamarathon van 50/75 km of een 80 km tocht in aarschot.
Ik twijfel omwille van het feit dat ik 30 euro voor 50/75 km redelijk veel vindt (ik weet wel waarvoor dit allemaal dient natuurlijk), maar de houffamarathon is natuurlijk wel eens shiek om mee te pikken. En dan twijfel ik nog over de afstand ook. Ik ben wel tochten van 75 km gewoon, maar nog niet in de ardennen eigenlijk. Daarom twijfel ik tussen de 50/75.
Iemand zin om zijn gedacht te geven? Misschien om te overtuigen?
Thanks!
Houffamarathon 2008
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
-
Kevindn
- Mountainbiker
De '50' is maar 10 km minder dan de kortste afstand van vorig jaar, de '60'. Als je binnen de 4 uur (incl. bevoorrading) binnen bent, zal je zeer goed gereden hebben... Dus voor een MTB tocht van zeker meer dan 4 uur is het zeker de moeite om de verplaatsing te maken.Conrad wrote:Oké,
dus de keuze is beperkter geworden.
Ik ben er echt van overtuigd dat de marathon het van het is.
Maar is het de moeite om af te komen voor de 50?
Enfin, toch nog twijfels hier...
Duurt deze tocht 4u?Herder Ronny wrote:De '50' is maar 10 km minder dan de kortste afstand van vorig jaar, de '60'. Als je binnen de 4 uur (incl. bevoorrading) binnen bent, zal je zeer goed gereden hebben... Dus voor een MTB tocht van zeker meer dan 4 uur is het zeker de moeite om de verplaatsing te maken.Conrad wrote:Oké,
Enfin, toch nog twijfels hier...
Ochja iedereen heeft zene eerste keer gehad, deze word dus de mijne zeker
- Steven vd Eynde
- Mountainbiker
- Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
Post by Steven vd Eynde »
Mja, je hebt nog een volledige week he... Wat dacht je misschien? Das gene kattepis hoor. Ik hoop voor donker binnen te zijn op de 100 km...Thomas_trekracing wrote:Duurt deze tocht 4u?Herder Ronny wrote:De '50' is maar 10 km minder dan de kortste afstand van vorig jaar, de '60'. Als je binnen de 4 uur (incl. bevoorrading) binnen bent, zal je zeer goed gereden hebben... Dus voor een MTB tocht van zeker meer dan 4 uur is het zeker de moeite om de verplaatsing te maken.Conrad wrote:Oké,
Enfin, toch nog twijfels hier...miljaar, dan zal ik tog nog even mogen gaan trainen vrees ik
![]()
Het enige waar ik een beetje "schrik" voor heb, is dat dit een chrono race en dat er dan weer serieus gevlamd gaat worden? of is dit ook niet voor iedereen?Herder Steven wrote:Mja, je hebt nog een volledige week he... Wat dacht je misschien? Das gene kattepis hoor. Ik hoop voor donker binnen te zijn op de 100 km...Thomas_trekracing wrote:Duurt deze tocht 4u?Herder Ronny wrote: De '50' is maar 10 km minder dan de kortste afstand van vorig jaar, de '60'. Als je binnen de 4 uur (incl. bevoorrading) binnen bent, zal je zeer goed gereden hebben... Dus voor een MTB tocht van zeker meer dan 4 uur is het zeker de moeite om de verplaatsing te maken.miljaar, dan zal ik tog nog even mogen gaan trainen vrees ik
![]()
- Steven vd Eynde
- Mountainbiker
- Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
Post by Steven vd Eynde »
Tegen dat ik mijn wanten heb aangedaan en helm heb dichtgesnoerd, zijn die rappe chronomannen al uit het zicht verdwenen. Om dan nog niet te spreken over die eerste klim uit het dorpscentrum.
Dat loopt allemaal wel los!
En daarbij, jij bent ook aan een 'race' bezig he...dus 'who cares'?
Dat loopt allemaal wel los!
Het probleem is dat ik in het begin wel ga kunne volgen maar het tempo wil volgen maar dit mij nnaar het einde toe zuur opbreekt...Herder Steven wrote:Tegen dat ik mijn wanten heb aangedaan en helm heb dichtgesnoerd, zijn die rappe chronomannen al uit het zicht verdwenen. Om dan nog niet te spreken over die eerste klim uit het dorpscentrum.
Dat loopt allemaal wel los!En daarbij, jij bent ook aan een 'race' bezig he...dus 'who cares'?
gr.
- herder levi
- Mountainbiker
Post by herder levi »
Je weet dus wat de oorzaak is van je probleem op het einde.Ik zou zeggen :doseer een beetje vanaf het begin en in principe ga je nog wat over hebben op het einde.Zit je nog goed de laatste 10 km ,geef er dan een lap op en je zal nog veel lijken voorbijsteken...Thomas_trekracing wrote:Het probleem is dat ik in het begin wel ga kunne volgen maar het tempo wil volgen maar dit mij nnaar het einde toe zuur opbreekt...Herder Steven wrote:Tegen dat ik mijn wanten heb aangedaan en helm heb dichtgesnoerd, zijn die rappe chronomannen al uit het zicht verdwenen. Om dan nog niet te spreken over die eerste klim uit het dorpscentrum.
Dat loopt allemaal wel los!En daarbij, jij bent ook aan een 'race' bezig he...dus 'who cares'?
gr.
Starturen: 50 om 10u00 - 75 om 9u30 - 100 om 9u00 - 125 om 8u30.
@ Thomas_trekracing: Je moet gewoon zorgen dat je voor 14u30 aan de eerste bevoorrading en voor 15u30 aan de tweede voorbij bent en dan wordt uw tijd geregistreerd. De wedstrijdrijders zullen je wel snel voorbij vlammen, en na een tijdje heb je daar geen last meer van. Bij de start ga je in één peloton de eerste klim tegemoet, boven is het een beetje aanschuiven want er volgt een single track, en dan worden de paden wat breder zodoende iedereen zijn positie kan innemen.
@ Thomas_trekracing: Je moet gewoon zorgen dat je voor 14u30 aan de eerste bevoorrading en voor 15u30 aan de tweede voorbij bent en dan wordt uw tijd geregistreerd. De wedstrijdrijders zullen je wel snel voorbij vlammen, en na een tijdje heb je daar geen last meer van. Bij de start ga je in één peloton de eerste klim tegemoet, boven is het een beetje aanschuiven want er volgt een single track, en dan worden de paden wat breder zodoende iedereen zijn positie kan innemen.