WWW.TRANSMAURIENNE.COM
19/08/04 -> 22/08/04 (4 dagen)
Iemand ervaring met deze meerdaagse?
Merci
Gunther
Transmaurienne 2004
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Ja, maar wel lang geleden toen ze zich nog afspeelde in de buurt van Aussois en Lanslebourg, Lans le villard(meer naar het noorden dan nu)
Nu is het in de streek tussen St jean en St michel de Maurienne en de croix de fer/ glandon en de madeleine aan de andere kant.
Korte maar heftige ritten. Veel singletrack en hoogtemeters.
Soms zware afdalingen.
Een aanrader. Zeer goede praktische organistie van JVO.
Hij zal allle vragen die je stelt via internet snel beantwoorden.
Nu is het in de streek tussen St jean en St michel de Maurienne en de croix de fer/ glandon en de madeleine aan de andere kant.
Korte maar heftige ritten. Veel singletrack en hoogtemeters.
Soms zware afdalingen.
Een aanrader. Zeer goede praktische organistie van JVO.
Hij zal allle vragen die je stelt via internet snel beantwoorden.
De camping staan vol met MTB'ers. De start kan 's morgens om 10 u zijn maar ook pas 's namiddags. eten na de aankomst is voorzien.
De ritten zijn nooit veel langer dan 50 km, maar er zijn soms dagen van 3000hm op zo'n kort ritje. Meestal een 2000hm. Er zitten stukken verhard in , maar weinig. Maar het parcours verandert elk jaar.
Lang geleden is 93-94 voor eigen deelname. Maar ik hoor nog altijd veel goeds van wie ik er naar toe stuur.
Het is wel zuivere XC en geen marathon. daar ben ik te oud voor.
De eerste gaan zeer rap. Maar er zijn er ook die het als een toertocht zien.
Er zitten soms wel zware technische stukken met veel stenen in.
Zorg dus voor een goede vork.
De bussen zijn gratis voor de deelnemers.
De ritten zijn nooit veel langer dan 50 km, maar er zijn soms dagen van 3000hm op zo'n kort ritje. Meestal een 2000hm. Er zitten stukken verhard in , maar weinig. Maar het parcours verandert elk jaar.
Lang geleden is 93-94 voor eigen deelname. Maar ik hoor nog altijd veel goeds van wie ik er naar toe stuur.
Het is wel zuivere XC en geen marathon. daar ben ik te oud voor.
De eerste gaan zeer rap. Maar er zijn er ook die het als een toertocht zien.
Er zitten soms wel zware technische stukken met veel stenen in.
Zorg dus voor een goede vork.
De bussen zijn gratis voor de deelnemers.
-
guntherds
- Mountainbiker
- Location: Santos / Salsa / All-city / Pinarello / Turner / ...
ola, tis nog geen zekerheid hé
'k zou na Transalp nog wat willen doen
- Cristalp lijkt mij zo'n massa-evenement
- Transmaurienne: minder volk maar <> dagen
- National Park Marathon
- Forestière
- Iron Bike Race
die laatste vallen al in september, kans op slecht weer in de bergen is dan al wat groter
en als die Transmaurienne-etappes eerder van het korte type zijn en als ik het goe lees is er ook geen verplichting om alle 4 de etappes te doen, dan is dit misschien nog wel aan een relax-vakantie in de Alpen te koppelen ...
'k zou na Transalp nog wat willen doen
- Cristalp lijkt mij zo'n massa-evenement
- Transmaurienne: minder volk maar <> dagen
- National Park Marathon
- Forestière
- Iron Bike Race
die laatste vallen al in september, kans op slecht weer in de bergen is dan al wat groter
en als die Transmaurienne-etappes eerder van het korte type zijn en als ik het goe lees is er ook geen verplichting om alle 4 de etappes te doen, dan is dit misschien nog wel aan een relax-vakantie in de Alpen te koppelen ...
-
Peter(marathonbiking.nl)
- Mountainbiker
Post by Peter(marathonbiking.nl) »
wat ik wel weet van mijn kameraden die hem verleden jaar reden is dat er veel te veel gelopen moest worden, ze vonden het bijna lijken op een adventure raid ipv een mtb tocht. Wel was vorig jaar zeer heftig qua afdalingen en beklimmingen. Ik neem aan dat je Dion's verhaal over de rit al gelezen hebt bij mij op de site...