Houffamarathon 2008
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- the sentinel
- Mountainbiker
Post by the sentinel »
Zou 't er volgende week nog vettig liggen? Als 't vettig ligt rijd ik met mijn geax blades als 't echt droog ligt met mijn black panthers... Belangrijk verschil dus...
In lcmt la roche rit op enkele vrij lange 'tot de knieën in de modder' stukken gebotst waar wandelen eigenlijk enige optie was, leuk is dit niet, maar wat toen nog minder fijn was, was het verkeerd rijden. Hopelijk worden er kilo's kalk gebruikt zodat 'saboteurs' geen kans krijgen!
Droog zal het daar echt niet liggen, maar als er de komende week geen liters regen meer vallen, dan wordt het vast en zeker voor iedereen een prachtige rit/dag! Geniet ervan!
Droog zal het daar echt niet liggen, maar als er de komende week geen liters regen meer vallen, dan wordt het vast en zeker voor iedereen een prachtige rit/dag! Geniet ervan!
- fcb
- Mountainbiker
Wij zijn gisteren in Houffa gaan biken .
Over het algemeen lag het er redelijk droog bij op uitzondering van sommige stukken . Maar ook daar was het maar oppervlakkig slijk en enkele plassen . Men bike zag wel goed vuil .
Ik heb er eerst met 2 x NN 1.8 gereden(notubes) totdat men voorste band plots geen zin meer had om op zen velg te blijve liggen . Met men b*kkes op den asfalt en 2 scheuren in men band . Duur grap , 20 km mee gereden .
Ik denk dat ik hem een beetje te plat had staan . Nog al iemand die ervaring gehad ?
Heb daarna vooraan met Hutchinson Scorpion 2.1 gereden . Dit gaf wel een veeeeel veiliger gevoel dat die NN 1.8 .
Over het algemeen lag het er redelijk droog bij op uitzondering van sommige stukken . Maar ook daar was het maar oppervlakkig slijk en enkele plassen . Men bike zag wel goed vuil .
Ik heb er eerst met 2 x NN 1.8 gereden(notubes) totdat men voorste band plots geen zin meer had om op zen velg te blijve liggen . Met men b*kkes op den asfalt en 2 scheuren in men band . Duur grap , 20 km mee gereden .
Ik denk dat ik hem een beetje te plat had staan . Nog al iemand die ervaring gehad ?
Heb daarna vooraan met Hutchinson Scorpion 2.1 gereden . Dit gaf wel een veeeeel veiliger gevoel dat die NN 1.8 .
- Ruben S.
- Mountainbiker
't Is ook nen 1.8 hé daar moet je geen zotte dingen mee doen.fcb wrote:Wij zijn gisteren in Houffa gaan biken .
- herder levi
- Mountainbiker
Post by herder levi »
Even off-topic :
Voor vrouw en kids!!!
Op zondagmorgen is er een begeleide tocht voorzien naar een paar beversites.Vertrek omstreeks 10.00h vanuit Houffa met een nederlandstalige gids.
Reservatie is nodig daar de gids minimum met tien mensen op stap wil,zoniet gaat deze uitstap niet door.Vandaar mijn oproep of er mensen zijn die eventueel willen meegaan ,dit hier willen melden.Ik verwittig de gids dan wel en laat jullie dan via dit topic wel weten of het doorgaat of niet.
PS : we passeren trouwens één van de beversites op een paar tientallen meter.Daar waar we door die grote plas moeten rijden...
prijs : volwassenen : 9€
kids : 6 t.e.m.12 jaar : 5€
Daar hoort ook nog een filmvoorstelling bij.
Voor diegenen die meewillen : botten niet vergeten!!
Voor vrouw en kids!!!
Op zondagmorgen is er een begeleide tocht voorzien naar een paar beversites.Vertrek omstreeks 10.00h vanuit Houffa met een nederlandstalige gids.
Reservatie is nodig daar de gids minimum met tien mensen op stap wil,zoniet gaat deze uitstap niet door.Vandaar mijn oproep of er mensen zijn die eventueel willen meegaan ,dit hier willen melden.Ik verwittig de gids dan wel en laat jullie dan via dit topic wel weten of het doorgaat of niet.
PS : we passeren trouwens één van de beversites op een paar tientallen meter.Daar waar we door die grote plas moeten rijden...
prijs : volwassenen : 9€
kids : 6 t.e.m.12 jaar : 5€
Daar hoort ook nog een filmvoorstelling bij.
Voor diegenen die meewillen : botten niet vergeten!!
- fcb
- Mountainbiker
Blijkbaar niet neenRuben S. wrote:'t Is ook nen 1.8 hé daar moet je geen zotte dingen mee doen.fcb wrote:Wij zijn gisteren in Houffa gaan biken .
Vanachter is de band echt bangelijk , maar vooraan ga ik toch voor 2.1 gaan .
- Conrad
- Mountainbiker
Jongens,
ik zit hier echt met een serieus dilemma.
De keuze ligt tussen de houffamarathon van 50/75 km of een 80 km tocht in aarschot.
Ik twijfel omwille van het feit dat ik 30 euro voor 50/75 km redelijk veel vindt (ik weet wel waarvoor dit allemaal dient natuurlijk), maar de houffamarathon is natuurlijk wel eens shiek om mee te pikken. En dan twijfel ik nog over de afstand ook. Ik ben wel tochten van 75 km gewoon, maar nog niet in de ardennen eigenlijk. Daarom twijfel ik tussen de 50/75.
Iemand zin om zijn gedacht te geven? Misschien om te overtuigen?
Thanks!
ik zit hier echt met een serieus dilemma.
De keuze ligt tussen de houffamarathon van 50/75 km of een 80 km tocht in aarschot.
Ik twijfel omwille van het feit dat ik 30 euro voor 50/75 km redelijk veel vindt (ik weet wel waarvoor dit allemaal dient natuurlijk), maar de houffamarathon is natuurlijk wel eens shiek om mee te pikken. En dan twijfel ik nog over de afstand ook. Ik ben wel tochten van 75 km gewoon, maar nog niet in de ardennen eigenlijk. Daarom twijfel ik tussen de 50/75.
Iemand zin om zijn gedacht te geven? Misschien om te overtuigen?
Thanks!
-
BelAir_500
- Mountainbiker