Yep....Wimbeest wrote:Ook ik heb vandaag de bossen verkend waar een groot deel van de toer gereden word. En op enkele modderstukjes van een paar meter en enkele plassen ligt alles er behoorlijk goed bij. Althans in Dilserbos (aan beide kanten van de Europalaan), bos Rotem, Maasmechelen, Opoeteren...
17/08/08 Opoeteren - Dorne
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Vos in de bossen
- Mountainbiker
Post by Vos in de bossen »
- Vos in de bossen
- Mountainbiker
Post by Vos in de bossen »
Tot zondag allemaalNeobiker wrote:Yep....Wimbeest wrote:Ook ik heb vandaag de bossen verkend waar een groot deel van de toer gereden word. En op enkele modderstukjes van een paar meter en enkele plassen ligt alles er behoorlijk goed bij. Althans in Dilserbos (aan beide kanten van de Europalaan), bos Rotem, Maasmechelen, Opoeteren...![]()
- Fons Moors
- Mountainbiker
- Location: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine
Post by Fons Moors »
En van mij een filmke daarvan in mpeg2 formaat. (hogere resolutie dan op internet te zien is)zombie wrote:ik heb nog nooit iemand tot boven zien fietsen daar...het lijkt me gewoon onmogelijk, niet ?hanzl wrote:Dit is altijd mijn eerste mtb tocht ,Je moet natuurlijk wel een bike hebben die goed onderhouden is .Ik doe altijd de 100 km ,belangrijk is dat je je eigen tempo blijft rijden ,dan moet het wel lukken. <het is me nog steeds niet gelukt om helemaal boven te geraken bij de 3e terril ,op 2/3e val ik meestal om.nieuwe poging dit jaar! het belangrijkste is doorzettingsvermogen! suc6
van mij ne Leffe voor hij die daarin lukt....)
Ik ga daar een kwartier blijven kijken...
- franqui
- Mountainbiker
2 jaar na mijn val bij de afdaling van de 2de mijnterril blijf ik erbij: dit is echt een marathon die je moet gereden hebben. Wij reden de 110 km in 2005 en gingen in 2006 voor de 115. We zijn uiteindelijk na 80 km binnengereden.
Mijn advies voor de terrils: doe ze enkel als je goed voorbereid bent, je fiets prima in orde is (banden met voldoende grip en prima werkende remmen) en wees voorzichtig. Gezond verstand komt meestal pas met de jaren maar je technische kennis kan je makkelijk bijschaven. Neem bv. eens een cursus MTB in Spa. Kijk maar eens op http://www.mountainbike.be/algemeen/act ... om=&ucat=4&
en op http://www.mtb-school.com/!

Mijn advies voor de terrils: doe ze enkel als je goed voorbereid bent, je fiets prima in orde is (banden met voldoende grip en prima werkende remmen) en wees voorzichtig. Gezond verstand komt meestal pas met de jaren maar je technische kennis kan je makkelijk bijschaven. Neem bv. eens een cursus MTB in Spa. Kijk maar eens op http://www.mountainbike.be/algemeen/act ... om=&ucat=4&
en op http://www.mtb-school.com/!
Het blijft een plezant tochtje deze. Heb de 115km gedaan. Niets op aan te merken, heel soms op de 115 idd slechte bepijling maar dan draaien we terug e..op die afstand een kilometerke meer daar ga ik niet voor bleiten
. Op den duur zijde die suikerwafels en bananen en toestanden wel echt moe gegeten, maar dat is mijn probleem natuurlijk, echt moeten binnenwringen, anders haalt ge de finish niet.
Op het laatst nog enkele molshopen die me toch stilletjes aan doodgedaan hebben, op de 115km niet veel meer volk tegengekomen. Heb dus weeral nen hele tijd alleen gereden en dan wordt het toch wel zwaar. Heb de terrils vandaag niet opgereden(of toch proberen), pas terug van 3 dagen Duitsland en dat voelde ik nog serieus in de beentjes. Dus zonder de terrils heb ik er 5H6min over gedaan.
In de Limburg rijden precies veel vrouwen op de mtb.
Kzal wss wel op Fons zijn filmke staan. En Fons , al terug droge voeten ? Dat hebt ge nu als ge steeds maar de vrouwkes filmt
.
Op het laatst nog enkele molshopen die me toch stilletjes aan doodgedaan hebben, op de 115km niet veel meer volk tegengekomen. Heb dus weeral nen hele tijd alleen gereden en dan wordt het toch wel zwaar. Heb de terrils vandaag niet opgereden(of toch proberen), pas terug van 3 dagen Duitsland en dat voelde ik nog serieus in de beentjes. Dus zonder de terrils heb ik er 5H6min over gedaan.
In de Limburg rijden precies veel vrouwen op de mtb.
Kzal wss wel op Fons zijn filmke staan. En Fons , al terug droge voeten ? Dat hebt ge nu als ge steeds maar de vrouwkes filmt
- Headshot
- Mountainbiker
- Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder
115 gereden incl de 3 terrils, had er 111 op de teller met een avs van 18.1 over een 1002hm
1e terril niet heel boven geraakt, 2e wel, 3e helemaal niet, daar moest ge langs de achterkant op en over de beton naar beneden, wegens te gevaarlijk anders. Heb ook gehoord dat de 3e terril er volgend jaar waarschijnlijk niet meer in zit, wegens toch niet te berijden langs de achterkant, daar is niemand kunnen oprijden, wandelen was al moeilijk genoeg.
maar was zeer mooi toerke, en idd weinig volk op de 115km, ik had nummer 66, de eerste daginschrijving
iemand die mij de GPS track van de 100km wil doorsturen? kan die van de 115km terugsturen indien gewenst
1e terril niet heel boven geraakt, 2e wel, 3e helemaal niet, daar moest ge langs de achterkant op en over de beton naar beneden, wegens te gevaarlijk anders. Heb ook gehoord dat de 3e terril er volgend jaar waarschijnlijk niet meer in zit, wegens toch niet te berijden langs de achterkant, daar is niemand kunnen oprijden, wandelen was al moeilijk genoeg.
maar was zeer mooi toerke, en idd weinig volk op de 115km, ik had nummer 66, de eerste daginschrijving
iemand die mij de GPS track van de 100km wil doorsturen? kan die van de 115km terugsturen indien gewenst
-
peterke1974
- Mountainbiker
Post by peterke1974 »
Zeker van dat je niet ergens verkeerd gereden bent? Ik had er 98. (zowel GPS als computerke).saiko wrote:ik ben net terug.
de 100 km incl 3 terrils bleek wel maar 90-92 km te zijn.
Zowel op goed ingestelde kilometerteller als op de GPS.
Maar het waren wel 90 km van puur plezier.
niet zo hard gereden omdat we niet echt inform waren. Dat is terug voor volgend jaar