ergste valpartij

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
tronn
Mountainbiker
Location: Cannondale Scalpel World Cup 2019 -Stevens Team Carbon Cyclocross-Look 595-LTK23 29er

Post by tronn »

big-Mac wrote:Ik was juist een beetje aan het rondneuzen op het forum en wat zie ik daar. Een val partij in lommel van TRONN. Zeer jammer in de eerste plaats voor hem en ook wel een beetje voor mij. Ik ben de organisator van de tocht en ieder ongeval dat er gebeurd is er één teveel. Maar soit, Wat ik wil zeggen. Hij heeft mij opgebeld met zijn vraag voor verzekering, hierop heb ik hem helaas moeten mededelen dat er enkel een BA verzekering is. Dus waar het idee vanaf komt dat ik er niks van af wist???? Iedere deelnemer is BA verzekerd via een polis bij OMOB afgesloten door de overkoepelende organisatie FietsPromo.
Als de organisatie een verzekering lichamelijke letsels van de wielerbond moet voorzien moet je tellen op een meer kost van een 4.5€.
4.5€ verzekering + 3€ inschrijving= 7.5€ voor een tochtje, geen goed idee denk ik.
Neem een toeriste vergunning of iets dergelijk bij wielerbond vlaanderen en je bent heel het jaar door verzekerd, de juiste prijs weet ik niet maar het kost niet zoveel.
Ik hoop dat ik hiermee het een en ander opgehelderd heb en dat iedereen nu weet waar hij aan toe is. Het is inderdaad door veel mensen niet geweten hoe het juist in elkaar steekt.
Hey Big-Mac... Ja ff rechtzetten,sorry hoor maar op de hoogte was je zeer zeker betreffende de BA verzekering voor de tourtochten....
Ik heb me nu voor 25 euro / jr een verzekering afgsloten bij de vlaamse wielerbond voor lichamelijk letsel... kwestie van in de toekomst toch een beetje safe te zijn :wink: ...Wat mijn ongeval betreft... ja de fiets die doet weer volop zijn werk...zondag ben ik van de partij in Opoeteren..
Mijn nek... Mja die pijn neem ik er maar bij want in orde is het nog lang niet... :-?
Groetjes
Rudi
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

@tronn : zorg dat je ruggegraat in orde is en er niks (meer) scheef staat, het kan andere problemen op lange termijn veroorzaken !
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

mijn ergste accident is momenteel de gehechte knie 3 weken geleden tijdens een schuiver tijdens de TT van Opwijk / Droeshout.

Nu ja zo erg is het niet eigenlijk, vorig jaar wel een ferme duik gepakt tijdens een technische singletrail in de ardennen tegen barvaux, met voorwiel op een afgezaagd boomstompje gebotst en de lucht in gekatapulteerd en met de ribben terug op die knotskes terecht gekomen.

enkele gekneusde ribben was het resultaat, hard zoals we zijn heb ik dan mijn rit ook uitgereden zoals ook 3 weken geleden.

no pain, no gain of zoals marco Borsato zegt " even vallen en weer opstaan en spoedig weer doorgaan " of zoietske.

Red 8)
n biker
Mountainbiker

Post by n biker »

ik ben 2 weken geleden gevallen in de beneluxcup in habay-la-neuve .
nen nederlander gooide plots in volle afdaling zijn remmen dicht . ik kon niets meer doen en ging overkop. resultaat -> sleutelbeen gebroken en pols verstuikt . maar ik ben niet van suiker en na een week ben ik weer beginnen trainen . nu voel ik al bijna geen pijn meer en volgende week rij ik de flanders cup in heuvelland

greetz n_biker
fille
Mountainbiker

Post by fille »

op korte vakantie in Frankrijk...
Slechte landing gemaakt na een sprong over het stuur. Het was dit of duiken met hoofd eerst.
Een knie als een meloen. Zware kneusing en barstje in de knie was het verdict. Na aanhoudende pijn 2e opinie gezocht. 3 maand na datum meniscus laten opereren en nog wat ander gescheurd en versleten materiaal laten wegnemen. Op de MRI was blijkbaar niet te zien dat deze gescheurd was! Go figure...
Bon, binnen een maandje zou het MTB'en toch terug wat op gang komen.
FINALLY !
Ben mezelf zowat zot aant maken door constant tochten in binnen en buitenland op te zoeken, en alle verslagjes hier te lezen van de tochten die ik had willen doen. Geen aanrader als je zelf niet kan fietsen :evil:

-
Griet
Mountainbiker

Post by Griet »

fille wrote:op korte vakantie in Frankrijk...
Slechte landing gemaakt na een sprong over het stuur. Het was dit of duiken met hoofd eerst.
Een knie als een meloen. Zware kneusing en barstje in de knie was het verdict. Na aanhoudende pijn 2e opinie gezocht. 3 maand na datum meniscus laten opereren en nog wat ander gescheurd en versleten materiaal laten wegnemen. Op de MRI was blijkbaar niet te zien dat deze gescheurd was! Go figure...
FINALLY !
Ben mezelf zowat zot aant maken door constant tochten in binnen en buitenland op te zoeken, en alle verslagjes hier te lezen van de tochten die ik had willen doen. Geen aanrader als je zelf niet kan fietsen :evil:

-

Ik ken dat..........ben daar ook mee bezig, frustrerend hé. :evil:
Kan eigenlijk beter op een ander forum gaan zitten......... hoe moet ik kantklossen ofzo.
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Griet wrote:
FINALLY !

-

Kan eigenlijk beter op een ander forum gaan zitten......... hoe moet ik kantklossen ofzo.
Je moet er je leren bij neerleggen, èn ervan proberen te leren, èn ondertussen wat van je kennis bij te schaven. Ik heb dit weekend mijn eerste tocht over de 100 km gemaakt terug, dat was bijna 2 jaar geleden...
Griet
Mountainbiker

Post by Griet »

pvandebe wrote:
Griet wrote:
FINALLY !

-

Je moet er je leren bij neerleggen, èn ervan proberen te leren, èn ondertussen wat van je kennis bij te schaven. Ik heb dit weekend mijn eerste tocht over de 100 km gemaakt terug, dat was bijna 2 jaar geleden...
Ja ge hebt gelijk hoor..........ik kan er van tijd nogal over doordrammen. t Is sterker dan mezelf. :oops:

Als ik dan jou situatie lees relativeer ik de mijne weeral beter.
Na 2 jaar eindelijk nog eens een 100 km kunnen doen.
Had het van de week al gelezen, t is te hopen dat de miserie voor jou nu helemaal achter de rug is.
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Griet wrote:t is te hopen dat de miserie voor jou nu helemaal achter de rug is.
Op weg naar de volgende miserie èh :lol: Alleen proberen we dat zo lang mogelijk uit te stellen. Wat 'k eruit geleerd heb :

- losrijden, het kan soms belachelijk zijn als wat kinderen je voorbij steken, maar 't doet goed
- stretchen
- héél je lichaam goed laten werken, sessies zonder weerstand en sessies met je lichaamsgewicht
- geen ijzertrainingen meer voor mij (af en toe pak 'k 't nog wel 'ns vast)
- af en toe rustweken inbouwen
- als je begint van "ik moet trainen" juist niet gaan. "ik heb zin" is veel beter
- m'n klikpedalen, héél content van (maar enkel in bergop, daar geven ze me voordeel) maar 'k denk toch terug over te stappen naar m'n BMX-pedalen, zeker als er contact gemaakt kan worden, 'k heb echt geen zin in een valpartij die door iemand anders veroorzaakt wordt....
Griet
Mountainbiker

Post by Griet »

pvandebe wrote:
Griet wrote:t is te hopen dat de miserie voor jou nu helemaal achter de rug is.
Op weg naar de volgende miserie èh :lol: Alleen proberen we dat zo lang mogelijk uit te stellen. Wat 'k eruit geleerd heb :

- losrijden, het kan soms belachelijk zijn als wat kinderen je voorbij steken, maar 't doet goed
- stretchen
- héél je lichaam goed laten werken, sessies zonder weerstand en sessies met je lichaamsgewicht
- geen ijzertrainingen meer voor mij (af en toe pak 'k 't nog wel 'ns vast)
- af en toe rustweken inbouwen
- als je begint van "ik moet trainen" juist niet gaan. "ik heb zin" is veel beter
- m'n klikpedalen, héél content van (maar enkel in bergop, daar geven ze me voordeel) maar 'k denk toch terug over te stappen naar m'n BMX-pedalen, zeker als er contact gemaakt kan worden, 'k heb echt geen zin in een valpartij die door iemand anders veroorzaakt wordt....
Wat dat losrijden betreft , ik doe dat eigenlijk nooit. Dat is eigenlijk hetzelfde met stretchen.
Voor en na een loopsessie stretch ik dus ook niet. Heb ooit eens opgevangen dat het geen verschil zou uitmaken.
En ne mens geloofd nu eenmaal alleen hetgeen men het liefste hoort hé.

Maar mss moet ik mijn visie daarin toch eens veranderen.

Die ijzertrainingen :lol: zult ge wel gewichtheffen bedoelen zekers?
Ik heb nog altijd een fitnessabonnement in de kas liggen........meer iets voor de winter wanneer buiten trainen niet meer kan.
Gewoon een "beteke" kracht bijtrainen maar niks extreem hier zelle.

En van dat moeten is bij mij wel niet het geval................ ik heb gewoon altijd zin :wink:

PS We zitten wel off topic maar wou nog effie reageren!!!
Post Reply