see you all tomorrow
15-08-08 Gavere
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
parcours was toch niet veel soeps hoor wel goed uitgepijld en goede bevoorrading maar qua lastigheids- en moeilijkheidsgraad scoorde deze tt maar laag, heb de 60 gedaan en 94 km in totaal van huis uit ... was mijn eerste TT dit jaar dus misschien nog gelukkig dat niet te moeilijk was .; is altijd toch beetje gewoon worden alst zolang geleden is.. wel zware valpartij meegemaakt .. een vrouwke die na mij gevallen was en tegen paaltje gebotst .. elleboog zag er niet goed uit .. hopelijk geneest ze vlug en kan ze weer rap de fiets op want ze kon een stukske fietsten
Wij hadden vandaag ook voor de 60 gekozen. Eerste 30 km was triestig, veel asfalt of dienstweg waar een beetje losse steentjes lagen en enkele stukjes offroad. Tweede deel was wat beter, maar niet echt uitdagend. Persoonlijk vind ik 1 bevoorrading op 60 km wat aan de weinige kant, gelukkig was het parcours niet moeilijk zodat er niet meer nodig waren.
Van de inschrijvingsprijs versta ik niets: op de site staat 2,5 of 3,5 euro; ik heb tweemaal 4 euro mogen betalen, één met lidkaart van VWB en één zonder lidkaart.
Soit, deze zal niet vlug overgedaan worden volgend jaar.
Van de inschrijvingsprijs versta ik niets: op de site staat 2,5 of 3,5 euro; ik heb tweemaal 4 euro mogen betalen, één met lidkaart van VWB en één zonder lidkaart.
Soit, deze zal niet vlug overgedaan worden volgend jaar.
Vandaag ook gekozen voor de 60km. De eerste 30km hebben we ons constant afgevraagd of we niet op 't verkeerde parcours, dat voor de wielertoeristen, zaten. Quasi niks anders dan asfalt dus. Nadien werd het een beetje beter.
Ik ken de streek daar niet, maar volgens mij heeft de organisatie niet echt veel moeite gedaan om het maximum aan veldwegskes er uit te halen. Het enige waar ze dan wel 'profesioneel' in waren is het tarief : 4 euro. Veel te duur voor het geen het was. Amper één bevoorrading op 60km.
Ik stel voor dat dat ze voor volgend jaar eens langsgaan bij de mannen die 't parcours in Erembodegem uitgestippeld hebben vorige week. Inschrijving aldaar 2,5/3,5 Euro, 3 bevoorradingen op 58km en volgens mij minstens 75% offroad.
Een zwaar ontgoochelde MTB-er.
Ik ken de streek daar niet, maar volgens mij heeft de organisatie niet echt veel moeite gedaan om het maximum aan veldwegskes er uit te halen. Het enige waar ze dan wel 'profesioneel' in waren is het tarief : 4 euro. Veel te duur voor het geen het was. Amper één bevoorrading op 60km.
Ik stel voor dat dat ze voor volgend jaar eens langsgaan bij de mannen die 't parcours in Erembodegem uitgestippeld hebben vorige week. Inschrijving aldaar 2,5/3,5 Euro, 3 bevoorradingen op 58km en volgens mij minstens 75% offroad.
Een zwaar ontgoochelde MTB-er.
Vorig jaar heb ik deze tocht ook gereden en hij is me ook niet echt bevallen. Uit de streek rond Gavere is er vééél meer uit te halen om een mooie toertocht voor te schotelen.
Alhoewel ik maar om een 5-tal km van Gavere woon heb ik een uurke in de auto gezeten en naar Poperinge geweest. Man, dat was pas een mtb tocht!!!!! 800hm op 60km
.
De verplaatsing meer dan waard.

Alhoewel ik maar om een 5-tal km van Gavere woon heb ik een uurke in de auto gezeten en naar Poperinge geweest. Man, dat was pas een mtb tocht!!!!! 800hm op 60km
De verplaatsing meer dan waard.
Heb vandaag, 2 maand na aanschaf van MTB, deze als mijn eerste TT genomen (40km). Vond deze goed te doen, inderdaad een beetje veel beton maar al bij al nog zo slecht niet (als beginneling). Eén keer van de fiets gestapt bij een afdaling die ik iets te steil vond voor mij.
Met heen- en terugweg erbij een 72 km gereden wat meer dan genoeg was voor mij.
Poperinge was "out of my league" dit jaar maar volgend jaar zal het deze wel worden.
Nu op naar de volgende TT.
Met heen- en terugweg erbij een 72 km gereden wat meer dan genoeg was voor mij.
Poperinge was "out of my league" dit jaar maar volgend jaar zal het deze wel worden.
Nu op naar de volgende TT.
- den Trekmountainbiker
- Mountainbiker
Post by den Trekmountainbiker »
Hoi, zelf heb ik de zestig km gereden en vond het een goede tocht
Of er meer uit de streek te halen is weet ik niet, bijna alle paadjes worden al in gebruik genomen door de bloso tochten, iedere gemeente heeft er bijna ene. Zingem, Gavere, Nazareth...
Voor de hoogtemeters moet je naar de Ardennen gaan.
Na de rit hier en daar wa staan praten, en ze vonden het ook een goeie rit.
voor iedereen goed doen is niet gemakkelijk hé
Of er meer uit de streek te halen is weet ik niet, bijna alle paadjes worden al in gebruik genomen door de bloso tochten, iedere gemeente heeft er bijna ene. Zingem, Gavere, Nazareth...
Voor de hoogtemeters moet je naar de Ardennen gaan.
Na de rit hier en daar wa staan praten, en ze vonden het ook een goeie rit.
voor iedereen goed doen is niet gemakkelijk hé
zoals reeds gezegd hier was het eerste deel iets minder
maar tweede deel maakte veel goed
wij zijn nie zo bekend met de streek dus mooie paadjes afgefietst bevoorading was goed maar ook voor ons mocht er op de 60km wel eentje meer zijn zeker als je €4 moest betalen (mss zijn we wel wat bedorven wie weet
) ontvangst was ook goe alsook de afspuitplaats, bij aankomst aan de douchen zou men gedacht hebben wat is dat hier màààr zelden zo warme ! en propere douches gevoeld en gezien
ook de bepijling was ok
voor den apré was het wel beetje aanschuiven mss iets meer volk aan de bediening zetten maar in het algemeen waren wij wel tevreden