Racing Ralph voor / Furious Fred achter

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
snellebeentjes
Mountainbiker

Post by snellebeentjes »

roger wrote:
snellebeentjes wrote:
roger wrote: En wat dan met de racebandjes die men op 7 bar zet? Ik veronderstel dat deze toch nog een pakske meer fragieler zijn.Met men racefiets rij ik ongeveer 2x per jaar plat.
Je moet er wel rekening mee houden waarom men verschillende types van banden maakt hé :wink:
Een FF slijt als sneeuw voor de zon op asfalt en wordt al snel héél dun en teer aan gaatjes!
Racebandjes zijn gemaakt voor asfalt en hebben een veel kleiner loopvlak dan uw FF! En misschien weet je het niet maar een degelijk raceband is héél goed beschermt tegen lekrijden! Wat van een gewone FF niet altijd gezegd kan worden! Het is een fragiele band en als je dergelijke band echt hard gaat zetten heb je vaak problemen, héél slap ook trouwens...
Ok,bedankt da weet ik dan ook weeral.
Hoor ik daar een cynische ondertoon :lol:

Ik denk gewoon dat we verschillende meningen en verschillende ervaringen erop nahouden!
Je moet daarom niet op je tenen getrapt zijn hoor!...Jesus... :roll: #-o
snellebeentjes
Mountainbiker

Post by snellebeentjes »

XCRuud wrote:Klinkt dan toch als een racing ralph achter, of is de raceguard versie van de FF voldoende ?
In iedere rit naat het bos zit altijd wel heen en weer een km of 10 aan asfalt.
Je moet da ook niet al te strikt nemen hé! Je moet alleen inzien dat een FF, voor mij dan toch, eerder een wedstrijdband is! En vooral een MTBband en geen wegband daar heb je andere (lees: veel betere) types banden voor (ook 26" banden hé, maar niet geschikt voor offroad)
roger
Mountainbiker

Post by roger »

snellebeentjes wrote:
roger wrote:
snellebeentjes wrote: Je moet er wel rekening mee houden waarom men verschillende types van banden maakt hé :wink:
Een FF slijt als sneeuw voor de zon op asfalt en wordt al snel héél dun en teer aan gaatjes!
Racebandjes zijn gemaakt voor asfalt en hebben een veel kleiner loopvlak dan uw FF! En misschien weet je het niet maar een degelijk raceband is héél goed beschermt tegen lekrijden! Wat van een gewone FF niet altijd gezegd kan worden! Het is een fragiele band en als je dergelijke band echt hard gaat zetten heb je vaak problemen, héél slap ook trouwens...
Ok,bedankt da weet ik dan ook weeral.
Hoor ik daar een cynische ondertoon :lol:

Ik denk gewoon dat we verschillende meningen en verschillende ervaringen erop nahouden!
Je moet daarom niet op je tenen getrapt zijn hoor!...Jesus... :roll: #-o
Is dat op mij bedoelt?Neen absoluut niet synisch,nu bedankt ne mens ne keer iemand en dan krijg je dat als antwoord.

Dan sta je stom dat de mensen geen "dank u "meer kunnen zeggen.
XCRuud
Mountainbiker
Location: Stevens Wave, full SRAM X9, Reba SL, Avid Juicy 5, Crossride, Michelin rubbers

Post by XCRuud »

@ snellebeentjes. Insteek is echt als wedstrijdband en als het kurkdroog is hoor :-D

Ga zo'n bandje echt niet op het asfalt wegtrappen. Heb je veel goedkopere alternatieven voor :wink:

Ben er nu wel uit dat RR voor / FF achter een goede combi is. Allebei de banden in 2.25" en de FF met raceguard. Maar..., is FF voor en achter dan wellicht nog beter/sneller ? RR voor zal net wat meer zekerheid geven ?
snellebeentjes
Mountainbiker

Post by snellebeentjes »

Sorry Roger! Geen probleem voor de info :wink:
Post Reply