Ben zelf een wat zwaardere biker (rond de 95kg), dus lek rijden, ach, voor mij is dat bij een lichtgewicht bandje wellicht meer uitkijken ?!
Overweeg de Furious Fred wel in de raceguard versie, het zal ongetwijfeld helpen hoop ik.
Wat betreft de voorband, zal het dan de nieuwe RR betreffen. Met name omdat ik denk dat dan meer grip te hebben, of is deze ook goed bij de FF.
Let op, ik ga alleen met deze combi rijden als het kurkdroog is en op zanderige/bosgronden. Wellicht een niet technische marathon in Duitsland.
Racing Ralph voor / Furious Fred achter
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Ik denk tubeless,luchtdruk enkel voor op de baan 4 bar,zowel met biba als met no-tubes erin.snellebeentjes wrote:Biba of tubeless? Welke luchtdruk dat er dan in de banden?roger wrote:Als je graag wat wil rusten onderweg dan moet je zeker Furious Fred rijden,ben er al 10 maal met plat gereden en dan heb ik er nog niet mee gemountainbiked.Ik heb er hier nog 2 liggen je mag ze komen halen.
Als het toch goed moet bollen neem de Geax Saguoro TNT of de Hutchinson Python Allready light beide vullen met da vuil spul en je bent voor een tijdje gerust.
Ik zelf heb niet te klagen over FF in het zomerzseizoen! Ik rij tubeless en vrij slappe spanning!
In mountainbike tochten nooit plat gereden,rij meestal met Pythons tubeless op 2 bar.Die FF waren enkel om op de baan te rijden en daar liggen de fietspaden er soms slechter bij dan offroad.
-
snellebeentjes
- Mountainbiker
Post by snellebeentjes »
4 bar....! Dan mag je echt niks raken! Kzou ze persoonlijk wat slapper zetten, ook voor op de baan!
at XCRuud: bedoel je met de nieuwe RR de nieuwe Rocket Ron? of de Racing Ralph 2009?
at XCRuud: bedoel je met de nieuwe RR de nieuwe Rocket Ron? of de Racing Ralph 2009?
En wat dan met de racebandjes die men op 7 bar zet? Ik veronderstel dat deze toch nog een pakske meer fragieler zijn.Met men racefiets rij ik ongeveer 2x per jaar plat.snellebeentjes wrote:4 bar....! Dan mag je echt niks raken! Kzou ze persoonlijk wat slapper zetten, ook voor op de baan!
-
XCRuud
- Mountainbiker
- Location: Stevens Wave, full SRAM X9, Reba SL, Avid Juicy 5, Crossride, Michelin rubbers
@ snellebeentjes, ik bedoel de Racing Ralph 2008. Wijkt de 2009 dan zoveel af ?
De Rocket Ron is ook een leuke band. Licht in gewicht zoals de FF, echter wel met wat meer grip. Wel minder geschikt voor de parcours denk ik waar ik op wil rijden met deze combi. Zeg maar de Kempen-achtige parcours. Meer nopjes, is meer ingraven.
De Rocket Ron is ook een leuke band. Licht in gewicht zoals de FF, echter wel met wat meer grip. Wel minder geschikt voor de parcours denk ik waar ik op wil rijden met deze combi. Zeg maar de Kempen-achtige parcours. Meer nopjes, is meer ingraven.
wat is deervaring met de Geax Saguoro TNT ? Met NoTubes in zou ik ze willen monteren in de WhiteCollectionroger wrote:Als je graag wat wil rusten onderweg dan moet je zeker Furious Fred rijden,ben er al 10 maal met plat gereden en dan heb ik er nog niet mee gemountainbiked.Ik heb er hier nog 2 liggen je mag ze komen halen.
Als het toch goed moet bollen neem de Geax Saguoro TNT of de Hutchinson Python Allready light beide vullen met da vuil spul en je bent voor een tijdje gerust.
De geax Sagauro staat sins 6 maanden gemonteerd op men achterwiel en vooraan de Barro marathon TNT beide met no-tubes.Beide staan op crossmax Sl wielen en die gebruik ik enkel bij marathons en tot op hedenzaskar72 wrote:wat is deervaring met de Geax Saguoro TNT ? Met NoTubes in zou ik ze willen monteren in de WhiteCollection :drunk:roger wrote:Als je graag wat wil rusten onderweg dan moet je zeker Furious Fred rijden,ben er al 10 maal met plat gereden en dan heb ik er nog niet mee gemountainbiked.Ik heb er hier nog 2 liggen je mag ze komen halen.
nog geen enkel probleem.Voor elke rit controleer ik de druk en misschien 1 maal wat moeten bijpompen.Voordien was ik een trouwe Python rijder maar sind ik de geax heb geprobeerd moet ik zeggen dat deze heel soepel rijden en een aangenaam gevoel geven.Op men ander wielen staan de Pythons Allready Light waar je ook van dat spul moet ingieten maar deze moet ik toch altijd wat bijpompen.Kwa rijgedrag zijn beide te vergelijken enkel de geax geeft meer comfort.
-
snellebeentjes
- Mountainbiker
Post by snellebeentjes »
Je moet er wel rekening mee houden waarom men verschillende types van banden maakt héroger wrote:En wat dan met de racebandjes die men op 7 bar zet? Ik veronderstel dat deze toch nog een pakske meer fragieler zijn.Met men racefiets rij ik ongeveer 2x per jaar plat.snellebeentjes wrote:4 bar....! Dan mag je echt niks raken! Kzou ze persoonlijk wat slapper zetten, ook voor op de baan!
Een FF slijt als sneeuw voor de zon op asfalt en wordt al snel héél dun en teer aan gaatjes!
Racebandjes zijn gemaakt voor asfalt en hebben een veel kleiner loopvlak dan uw FF! En misschien weet je het niet maar een degelijk raceband is héél goed beschermt tegen lekrijden! Wat van een gewone FF niet altijd gezegd kan worden! Het is een fragiele band en als je dergelijke band echt hard gaat zetten heb je vaak problemen, héél slap ook trouwens...
Ok,bedankt da weet ik dan ook weeral.snellebeentjes wrote:Je moet er wel rekening mee houden waarom men verschillende types van banden maakt hé :wink:roger wrote:En wat dan met de racebandjes die men op 7 bar zet? Ik veronderstel dat deze toch nog een pakske meer fragieler zijn.Met men racefiets rij ik ongeveer 2x per jaar plat.snellebeentjes wrote:4 bar....! Dan mag je echt niks raken! Kzou ze persoonlijk wat slapper zetten, ook voor op de baan!
Een FF slijt als sneeuw voor de zon op asfalt en wordt al snel héél dun en teer aan gaatjes!
Racebandjes zijn gemaakt voor asfalt en hebben een veel kleiner loopvlak dan uw FF! En misschien weet je het niet maar een degelijk raceband is héél goed beschermt tegen lekrijden! Wat van een gewone FF niet altijd gezegd kan worden! Het is een fragiele band en als je dergelijke band echt hard gaat zetten heb je vaak problemen, héél slap ook trouwens...