eerste ervaring klikpedalen
Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
vandaag mijn eerste ritje met mijn nieuwe klikpedalen
(pd-M540 voor 40 euro bij futurumshop.nl)
veel oefenen met het in en uitklikken
... alles goed verlopen tot
...
jawel
, ik had vijsje schoenplaatje niet goed vastgemaakt en uiteraard bang vijs kwijt
... gelukkig niet ver van huis meer
iemand een idee waar ik deze vijsjes los kan kopen?
(pd-M540 voor 40 euro bij futurumshop.nl)
veel oefenen met het in en uitklikken
jawel
iemand een idee waar ik deze vijsjes los kan kopen?
-
MC Anthony
- Mountainbiker
Post by MC Anthony »
Ik dacht ook eerst dat de kniepijn aan mijn knie lag, maar het lag aan de stand van mijn zadel : 2,5 cm te laag !!
Nu heb ik zo goed als geen kniepijn meer !! En zie ook dat je je klikpedalen niet TE vast zet, ik ben in Haaltert ook daardoor 1 keer tegen de grond en 1 keer tegen de prikkeldraad gevlogen. Dit allemaal wel na de eerste poging.
ps. Ben je van Haaltert??
Nu heb ik zo goed als geen kniepijn meer !! En zie ook dat je je klikpedalen niet TE vast zet, ik ben in Haaltert ook daardoor 1 keer tegen de grond en 1 keer tegen de prikkeldraad gevlogen. Dit allemaal wel na de eerste poging.
ps. Ben je van Haaltert??
-
MC Anthony
- Mountainbiker
Post by MC Anthony »
inderdaad, ik verschoot dit weekend in den tourtocht van Aalst dat ik al los was, en dus snel kon reageren op een slippertje (in de modder dan he
)
- Mr. Stitchen
- Mountainbiker
Post by Mr. Stitchen »
Eerste maal met mijn klikkers TT gaan rijden.
Ben verschillende malen doodleuk "omgekanteld". Blijkbaar waren de pedalen niet goed genoeg afgesteld. Ze stonden veel te straf, waardoor ik, ook al had ik steeds de intentie om te klikken, er gewoon niet uigeraakte.
Er moeten gaster geweest zijn die mij zo zeker 3-4 keren terug hebben kunnen inhalen.
Bedankt aan die ene gast die zo vriendelijk was om aan mijn voet te sleuren wanneer ik met fiets tussen mijn benen op kant lag. Zonder hem was ik waarschijnlijk nog steeds niet uitgeklikt geraakt.
Bij het thuis komen direct de inbussleutel bovengehaald, en heel die boel los gezet. Gaat een stuk vlotter bij het testen.
Ben verschillende malen doodleuk "omgekanteld". Blijkbaar waren de pedalen niet goed genoeg afgesteld. Ze stonden veel te straf, waardoor ik, ook al had ik steeds de intentie om te klikken, er gewoon niet uigeraakte.
Er moeten gaster geweest zijn die mij zo zeker 3-4 keren terug hebben kunnen inhalen.
Bedankt aan die ene gast die zo vriendelijk was om aan mijn voet te sleuren wanneer ik met fiets tussen mijn benen op kant lag. Zonder hem was ik waarschijnlijk nog steeds niet uitgeklikt geraakt.
Bij het thuis komen direct de inbussleutel bovengehaald, en heel die boel los gezet. Gaat een stuk vlotter bij het testen.
- sTTevie
- Mountainbiker
moraal van 't verhaal?stijn13 wrote:Eerste maal met mijn klikkers TT gaan rijden.
altijd wa gerief mee om onderweg te kunnen sleutelen
- Mr. Stitchen
- Mountainbiker
Post by Mr. Stitchen »
Raar maar waar, maar had het gerief bij. Maar wist tijdens het rijden het probleem te minimaliseren, zodat ik mij vooral op het trappen kon concentreren. Hoewel ik na 2/3 van de rit meermaals tijd genoeg had, omdat ik steeds op mijn makker moest wachten (had zijn benen wat opgeblazen int begin)sTTevie wrote:moraal van 't verhaal?stijn13 wrote:Eerste maal met mijn klikkers TT gaan rijden.
altijd wa gerief mee om onderweg te kunnen sleutelen