Anzegem-Zwevegem-Harelbeke - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

G Money wrote:deze morgen de rode route nog eens gereden.
pas na een kilometer of 8 (ik vertrek vanaf sporthal vichte) in tiegem vastgesteld dat deze route ferm gewijzigd is.
ik had ze eigenlijk al zoveel gereden dat ik zelfs niet meer op de pijltjes lette, maar mijn co-piloot had opeens door dat er eigenlijk wel heel weinig pijltjes stonden.
vanaf dan de pijltjes gevolgd die voor een ferme uitbreiding van de toer zorgen, met heel mooie stukjes off-road erbij.
was soms wel verwarrend omdat de route helemaal door elkaar geschud is, maar de oude pijltjes zijn consequent weggehaald. =D>
het kaartje hier op de site is wel het oude nog. denk zelfs dat het startpunt vichte niet mer zal bestaan, want alle pijlen leidden naar anzegem.
kvind het alleszins dat de route der niet op verslecht is: road heeft plaats moeten maken voor off-road, wat uiteraard toegejuichd wordt!!! =D> =D>
denk dat ik volgende week deze nog eens ga rijden vanaf de sporthal in anzegem om hem eens volledig te rijden, want nu was het vooral een afwisseling van de vorige en de nieuwe route...

kheb er alleszins van genoten: blijft één van mijn favoriete routes hier in de streek
zaterdag ook es de "vernieuwde" route gaan verkennen. Dus ook tot m'n grote verbazing is de startplaats in vichte verdwenen.. Dus naar anzegem moeten rijden en daar starten, bepijling is prima, maar heeft me wat ontgoocheld (had veel verwacht als ik de enthousiaste bordjes zag in anzegem) Enorm veel betonpaadjes, gravé... weinig "krierkes" eigenlijk...
ma goed, was leuk ritje van 85km ipv 50 :-) zonder eten... #-o
Vl-ardenner
Mountainbiker

Post by Vl-ardenner »

Deze ochtend heb ik, samen met Briek, de vernieuwde rode route verkend.

Is me bijzonder goed bevallen :

1. Na ontelbare keren de oude route te rijden was het tof om wat vernieuwing te hebben
2. De pijltjes zijn duidelijk aangebracht en voldoende in aantal
3. De verhouding off-road/road is quasi behouden, of wellicht met een lichte stijging voor de off-road-passages
4. De off-road-passages zijn geen ploeterwerk

Vl-Ardenner
Jensje
Mountainbiker

Post by Jensje »

Ik wou gister de groene route eens rijden maar ik was van bij de start al verward. De groene en blauwe pijltjes liepen gelijk toen ik vertrok aan de sporthal te harelbeke. Alhoewel dit volgens het kaartje niet kan. (blauw loopt daar niet) Wat verder was ik al snel het groene pad kwijt en kon niets anders doen dan blauw volgen. Tot ik ook dat kwijt was. (ergens bij een overweg)

Nuja Hetgene dat ik gereden heb vond ik wel plezant. Wel een vrij snel parcours.

http://www.bloso.be/public/bloso/Docs/M ... dienst.pdf
prideandglory1891
Mountainbiker

Jensje wrote:Ik wou gister de groene route eens rijden maar ik was van bij de start al verward. De groene en blauwe pijltjes liepen gelijk toen ik vertrok aan de sporthal te harelbeke. Alhoewel dit volgens het kaartje niet kan. (blauw loopt daar niet) Wat verder was ik al snel het groene pad kwijt en kon niets anders doen dan blauw volgen. Tot ik ook dat kwijt was. (ergens bij een overweg)

Nuja Hetgene dat ik gereden heb vond ik wel plezant. Wel een vrij snel parcours.

http://www.bloso.be/public/bloso/Docs/M ... dienst.pdf
blauw is gewoon een route in de gavers, van een 8 tal km.
groen volgt een tijdje blauw ( of omgekeerd :p ) tot je aan promo fashion komt, daar links, grote baan rechts, lichten rechtdoor, 1ste rechts... tot aan de keuring in deerlijk... vragen? shoot!

grtz
anno53
Mountainbiker

Post by anno53 »

Ter info: uit Sportdienstzine november 2008, uitgegeven door de stedelijke sportdienst van Harelbeke:
Momenteel is er een probleem met de mountainbikeroute van Burensportdienst. Het deel Harelbeke - Deerlijk is niet meer goed bewegwijzerd. De route voldoet niet meer echt en vooral in Deerlijk zijn er problemen. Dat betekent dat men eigenlijk de ganse Harelbeekse-Deerlijkse route niet meer naar behoren kan doen. Er zal in de toekomst uitgekeken worden om de route ook minder "verhard" te maken
De sportdienst maakt voorlopig geen reclame meer voor deze delen van de route tot dat deze aangepast is. (startbord aan de sporthal wordt verwijderd).
prideandglory1891
Mountainbiker

anno53 wrote:Ter info: uit Sportdienstzine november 2008, uitgegeven door de stedelijke sportdienst van Harelbeke:
Momenteel is er een probleem met de mountainbikeroute van Burensportdienst. Het deel Harelbeke - Deerlijk is niet meer goed bewegwijzerd. De route voldoet niet meer echt en vooral in Deerlijk zijn er problemen. Dat betekent dat men eigenlijk de ganse Harelbeekse-Deerlijkse route niet meer naar behoren kan doen. Er zal in de toekomst uitgekeken worden om de route ook minder "verhard" te maken
De sportdienst maakt voorlopig geen reclame meer voor deze delen van de route tot dat deze aangepast is. (startbord aan de sporthal wordt verwijderd).
al aangepast?
anno53
Mountainbiker

Post by anno53 »

Geen idee. Misschien ga ik dit eens uitproberen in een van de volgende dagen. Ter info, de finse looppiste aan het sportstadion te Harelbeke is afgewerkt, of de mountainbikeroute netjes herbepijld is na de werken weet ik niet.
prideandglory1891
Mountainbiker

Als je de tour die start in de gavers niet van buiten kent blijf je er voor de moment beter weg.
Er zijn zeker een 10 tal pijltjes verdwenen en er hangt ook een brief bij het startbord dat de route herbepijld zal worden en nu niet meer aan te raden is.

http://sport.harelbeke.be/mountainbike.htm
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

deze week de rode van anzegem gereden. Leuk vernieuwd... Ben van de streek, maar vind hem nu veel leuker rijden dan vroeger... Iets meer hoogtemeters denk ik...
MTBSDVD83
Mountainbiker

Post by MTBSDVD83 »

Vorige week rode lus gereden. In hemsrode op het parcour gekomen en vertrokken voor mooie maar lastige tocht, (veel bergjes) maar van modder was weinig sprake. Bepijling goed behalve op 2 plaatsen. Op het einde van de ketsersdreef (Anzegem) pijltje gaf verkeerde richting aan moest rechts zijn i.p.v links, en in tiegem op de berstraat ook geen pijltje gezien naar links
naar de heinsdalstraat.
Post Reply