15/08/08 Poperinge
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
Pureestoemperke
- Mountainbiker
Post by Pureestoemperke »
Yep,
Als parkoursbouwer van XL Poperinge nog een tip om wat grammen lichter door ons landschap te klieven: we plaatsen een standje in de zaal waar iedereen zijn petje, bandana of look-alike-hoofddeksel kan in deponeren t.v.v. een inzamelingsactie van een lokale pastoor die zijn een bevriende missionaris wil helpen om een "prijzentafel" samen te stellen voor het organiseren van wedstrijdjes met plaatselijke coureurs-in-spé...
dit onder 't motto van "'t klakske in 't zakske" !!
Als parkoursbouwer van XL Poperinge nog een tip om wat grammen lichter door ons landschap te klieven: we plaatsen een standje in de zaal waar iedereen zijn petje, bandana of look-alike-hoofddeksel kan in deponeren t.v.v. een inzamelingsactie van een lokale pastoor die zijn een bevriende missionaris wil helpen om een "prijzentafel" samen te stellen voor het organiseren van wedstrijdjes met plaatselijke coureurs-in-spé...
tof initiatiefPureestoemperke wrote:Yep,
- jodelaietie
- Mountainbiker
- Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker
Post by jodelaietie »
Kan er vroeger gestart worden dan 8u00 ? Zou tegen 15H30 zeker moeten kunnen terug vertrekken, reeds proper gewassen
. Heb het gevoel dat ik er dit jaar eens heel lang zou kunnen overdoen en niet alleen door de staat van het parcours.
Dat interesseert me ook wel se.jodelaietie wrote:Kan er vroeger gestart worden dan 8u00 ? Zou tegen 15H30 zeker moeten kunnen terug vertrekken, reeds proper gewassen. Heb het gevoel dat ik er dit jaar eens heel lang zou kunnen overdoen en niet alleen door de staat van het parcours.
bedankt é uncle, tis al ingevuld
Khoop dat het deze week een beetje droog blijft, al geven ze niet veel goeds uit.
Zelfs voor vrijdag ziet het er niet zo goed uit, maar het zal me niet thuis houden
- Wacky Racer Bontempi
- Mountainbiker
Post by Wacky Racer Bontempi »
De Wacky Racers zullen ook van de partij zijn, we doen uiteraard de 125km. Deze wordt een ideale voorbereiding voor de Houffamarathon. Hopelijk houden we het vrijdag droog.
- frawiwi
- Mountainbiker
- Location: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer
k zal er ook zijn, maar weet nog nie welke afstand, normaal voorzien om de 125 te rijden, maar als t ploeteren wordt zal ik gaan voor de 100 . Hopelijks is er op iedere bevoorrading ook een mogelijkheid om de ketting en tandwielen wat te reinigen, want t zal een boeltje worden denk ik . Na de regiotour in de mud, nu ook de XXXL .
k zal mijn c'dale van de haak halen en nobi nics opleggen.
cu
k zal mijn c'dale van de haak halen en nobi nics opleggen.
cu
- Lichterveldenaere
- Mountainbiker
Post by Lichterveldenaere »
We starten met de 125 in het achterhoofd en zien wel waar we uitkomen. Vorig jaar was de conditie er niet en blij dat de splitsing op het laatst zat zoals nu. Dit jaar wordt het met de regen een ander parcours, een beetje zoals 2 jaar geleden toen ik hem wél kon uitrijden... Conditie is alvast beter dan vorig jaar, maar vrees wel dat ik nu met een lichte ontsteking aan mijn schouder zit. Zelfs niets doen doet zeer.slijkcrosserke wrote:Terug voor de 106 km zoals vorig jaar of wordt het deze keer de 'Big One'?Lichterveldenaere wrote:of de langere...
jup,
Kben juist terug van 50km te biken, peiltjes en oranje lintjes hangen al overal voldoende vo de tocht van poperinge, allez veronderstel dat toch om deze tocht was dat ze al uithangen. En kmoet zeggen dat het parcour op dit moment echt goe ligt, zelfs heel droog op veel plaatsen, had het veeeeeeeeeeel erger verwacht, streek van westouter, reningelst, catsberg en boeschepeberg, watou gedaan tot in abele. Hopelik doet het weer niet te zot meer deze week, maar op dit moment is het zekers GEEN ploetertocht hoor zoals de meeste mischiens denken, verre van. Bij leven en welzijn ga ik voor de 80km.

Kben juist terug van 50km te biken, peiltjes en oranje lintjes hangen al overal voldoende vo de tocht van poperinge, allez veronderstel dat toch om deze tocht was dat ze al uithangen. En kmoet zeggen dat het parcour op dit moment echt goe ligt, zelfs heel droog op veel plaatsen, had het veeeeeeeeeeel erger verwacht, streek van westouter, reningelst, catsberg en boeschepeberg, watou gedaan tot in abele. Hopelik doet het weer niet te zot meer deze week, maar op dit moment is het zekers GEEN ploetertocht hoor zoals de meeste mischiens denken, verre van. Bij leven en welzijn ga ik voor de 80km.
- sean braire
- Mountainbiker
Post by sean braire »
Inschrijven kan je vanaf 7u30, starten vanaf 8u. Wie vroeg wil starten, kan, maar zal mogelijk te vroeg zijn voor de eerste bevoorrading...slijkcrosserke wrote:Dat interesseert me ook wel se.jodelaietie wrote:Kan er vroeger gestart worden dan 8u00 ? Zou tegen 15H30 zeker moeten kunnen terug vertrekken, reeds proper gewassen. Heb het gevoel dat ik er dit jaar eens heel lang zou kunnen overdoen en niet alleen door de staat van het parcours.
bedankt é uncle, tis al ingevuld
Khoop dat het deze week een beetje droog blijft, al geven ze niet veel goeds uit.
Zelfs voor vrijdag ziet het er niet zo goed uit, maar het zal me niet thuis houden
Wat betreft het weer : Veralgemeen het weer niet dat ze voorspellen voor heel België. De kaarten voor (Zuid)-West-Vlaanderen zijn soms heel anders, in positieve zin! Zoals de kaarten nu liggen wordt het vrijdag vrij goed zelf, alleen morgen wordt kletsnat. Hou onze site in de gaten. ( http://www.mtbPoperinge.be en doorklikken naar "Weer")
Wat Flupken hierboven zegt klopt helemaal.
ben van plan om vrijdag de 125 te rijden....maar ik denk dat ik niet de enige zal zijn die één voorwaarde stelt ..."als het weer meevalt".Anders wordt het voor mij een ingekorte versie.
als ik me niet vergis is de grond rond de Catsberg en Casselberg nogal redelijk kleverig als die nat ligt en dan wordt het er niet makkelijker op hé
, en wordt het vnl. schuif en glijwerk. Maar ik denk echter niet dat dit ooit een "ploetertocht" wordt zoals de Regiotoer van dit jaar
. Aan de finish heb ik daar luidop gezegd aan al degenen die het wou horen ..."dit nooit meer".
Ze voorspellen echter ook vrij veel wind de ganse week en ook vorig jaar stond er een vrij sterke wind. Het stuk naar Cassel...wind op kop
Ondertussen ga ik gans de week zeer hard mijn best doen om nog een beetje overtollige vakantiekilo's weg te werken (alle beetjes helpen hé)
als ik me niet vergis is de grond rond de Catsberg en Casselberg nogal redelijk kleverig als die nat ligt en dan wordt het er niet makkelijker op hé
Ze voorspellen echter ook vrij veel wind de ganse week en ook vorig jaar stond er een vrij sterke wind. Het stuk naar Cassel...wind op kop
Ondertussen ga ik gans de week zeer hard mijn best doen om nog een beetje overtollige vakantiekilo's weg te werken (alle beetjes helpen hé)