een goede tip is om de camelbag na het kuisen en drogen in de diepvriezer te bewaren, zo voorkom je algenvormingfiete R-vrouw2 wrote:(d)stinkt da nie op den duur?
Camelback: welke?
Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
- rallymaster
- Mountainbiker
Post by rallymaster »
(c)een goede tip is om de camelbag na het kuisen en drogen in de diepvriezer te bewaren, zo voorkom je algenvorming[/quote]Yakke wrote:[quote="fiete R-vrouw2(d)stinkt da nie op den duur?
(
thx voor de tip
had ik nog niet aan gedacht.
- fiete R-vrouw2
- Mountainbiker
Post by fiete R-vrouw2 »
kan je daar dan ook een nieuwe zak insteken ?
als die in de diepvries word gelegd maak je dan nie meer kans dat hij barst, of is dit echt mega kwaliteit?(plastiek kan barsten héé)
merci whè da ge me zoveel inlichtingen heeft!!!!!
als die in de diepvries word gelegd maak je dan nie meer kans dat hij barst, of is dit echt mega kwaliteit?(plastiek kan barsten héé)
merci whè da ge me zoveel inlichtingen heeft!!!!!
Ne losse zak kost rond de €15.00, dacht ik. Dat is natuurlijk afhankelijk van de inhoud (1l, 1.5l, 2l,...) Maak u niet ongerust, die zakken zijn van goede kwaliteit. Als ge hem regelmatig goed onderhoud, lees hierboven de tips, gaat die zak lang mee. Ik heb zelfs iemand van Camelbak zelf horen zeggen dat ge die zak met inhoud (drank) ook moogt bewaren in de ijskast. Voorwaarde is natuurlijk wel dat ge hem regelmatig gebruikt. Drank die al een week in zo'ne zak ligt???fiete R-vrouw2 wrote:kan je daar dan ook een nieuwe zak insteken ?
- Quadrifoglio
- Mountainbiker
Post by Quadrifoglio »
Steradent zijn oorspronkelijk pilletjes die gebruikt worden om valse gebitten te ontsmetten. Je vind ze in je lokale supermarkt. MTB'ers gebruiken ze echter om schimmelvorming in de drinkzak tegen te gaan. Om de maand of zo eens de drinkzak volledig vullen met water, 2 à 3 tabletjes steradent erin gooien en een nachtje laten trekken.fiete R-vrouw2 wrote:die steradent is om ne keer te verfrissen of.....
da bedoelde ik met die pillen!!!!
dank voor uitleg!!!!!
- Bobke#77
- Mountainbiker
Ik ben aan het denken om mij een nieuwe camelback aan te schaffen,
Omdat mijn oude 'hydropack' niet over al te veel opbergruimte beschikt voor eten mee te nemen op dagtochten
.
Nu mijn Vraag , welke camelback zou ik kopen ? Ik ben steeds meer en meer dagtochten aan het doen , dus ik kan wel wat opbergruimte gebruiken .
Groeten .
Omdat mijn oude 'hydropack' niet over al te veel opbergruimte beschikt voor eten mee te nemen op dagtochten
Nu mijn Vraag , welke camelback zou ik kopen ? Ik ben steeds meer en meer dagtochten aan het doen , dus ik kan wel wat opbergruimte gebruiken .
Groeten .
Camelback: welke?
Onlangs kocht ik mij bij kruidvat een waterzak. Die was zeker doenbaar van prijs (-dan €10 ).In de zak kan 1.5l, deze is ook gemakkelijk draagbaar, kluts niet, zeker als je bij het vullen er op let dat je de zuurstof er uit laat. Bezweet je niet.( ik heb er een rit meegedaan van Gent naar Kluisbergen ).Wat ik wel deed is de zak in allu steken en de buislengte isoleren. Met ijsblokjes blijft de drank wel veel frisser. Ik maak de drank koel en haal de zak uit de freezer, vul die en klaar is kees. Wat ook kan is tussen de ruimten een cassette ingevroren liquide plaatsen. Zakken zijn wel appart te verkrijgen.(niet bij kruidvat) Er is in de ruimte plaats voorzien voor een 5l zak. Naast deze ruimte is er nog plaats voor andere voorwerpen. Echter gerei en dergelijke berg ik apart op. Maar mond voorraad enzo kan best bij de waterzak. Op het ogenblik heb ik een zak van 1.5l en 3.00l, beiden zijn dus koel te houden. Rudy VdE.
- casper
- Mountainbiker
Heb voor mijne vaderkesdag van mijn vrouwke een Camelback M.UL.E. gekregen.
Ik ben er nu reeds 2 maal mee op pad geweest en ik moet zeggen da 'k em al nie meer kan missen. Alle noodzakelijke materiaal gaat erin : binnenband, pompje, stopgerief, portemonnee, sleutels, gsm, fototoestel, energierepen EN 3 liter water.Wat mij ook opviel is dat die drank toch redelijk lang goe fris blijft, ook na enkele uurkes fietsen in de zon
. Hij zit ook supergemakkelijk op je rug ( op de mijnen toch
)
Besluit : lang leve Camelback.
groeten,
Stievie
Besluit : lang leve Camelback.
groeten,
Stievie
-
Van Cot
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word
zou mij ook ooit is ene moeten aanschaffen, hoewel ik liever niet met veel dingen op mijne rug rondrijd. Vorige toertoch heb ik 2 zéfal classic drinkbussen meegenomen (die heb ik al zeker 8 jaar), dus alles te samen 1.5 liter isostar en een isostar-bus met 0.65 liter water erin voor het geval dat ik isostar niet moest binnenkrijgen, maar dit is dus wel het geval en met die 2 drinkbussen kom ik goed toe.Materiaal en wa andere bazaar prop ik in de achterzakken van mijn kledij en onder mijn zadel. Enig nadeel is wel dat ik mijne GSM altijd eerst in plastiekfolie moet rollen voordat hij in het zakje onder mijn zadel gaat, als het slecht weer is natuurlijk.
Dus ik vraag mij af of dat voor mij wel nodig is want ik kan alles meekrijgen wat nodig is of in zo een camelbak echt zoveel beter dan een drinkbus?
voor temperatuur misschien, want ik heb een thermische drinkbus maar als ik al die thermische dingen erinsteek ka ik ze bijna niet plooien zodat drinkel moeilijk gaat, en er kan bijna niks in. Maar die bus ga ik nu wel vooral houden voor in de winter, dan drink je toch niet zoveel (gewoon trainen) en blijft je drank tenminste warm.
Dus ik vraag mij af of dat voor mij wel nodig is want ik kan alles meekrijgen wat nodig is of in zo een camelbak echt zoveel beter dan een drinkbus?
voor temperatuur misschien, want ik heb een thermische drinkbus maar als ik al die thermische dingen erinsteek ka ik ze bijna niet plooien zodat drinkel moeilijk gaat, en er kan bijna niks in. Maar die bus ga ik nu wel vooral houden voor in de winter, dan drink je toch niet zoveel (gewoon trainen) en blijft je drank tenminste warm.