La bataille des ardennes 10/08/08 Gomzé

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

klopt, als ik de hoogtemeters van de polar en de garmin vergelijk kom ik met de garmin altijd hoger uit.
Is normaal, garmin meet konstant, polar maar om de 5/15/60 sekonden.

het is allemaal relatief, als je ritten gaat vergelijken neem je best metingen van hetzelfde toestel.

=>Robert, hoe kom jij aan zo'n laag cijfer dan?

Dit jaar geeft de organisatie van de Houffa marathon voor de 125km slechts 2100 hoogtemeters aan, dus lijkt het me sterk dat de 90 verleden jaar hetzelfde hoogteverschil had.
Robert Brand
Mountainbiker

Post by Robert Brand »

Filip had op het hoogste punt (580 meter) iets van 1100 hoogtemeters. Gezien het feit dat het vanaf dat punt steeds naar beneden zal het toch rond de 1600 meter liggen. Ik het een Ciclo HAC5 over het algemeen klopt deze aardig. tov een Polar heb ik altijd meer hoogtemeters. Zal nog eens bij Filip Lauwers (Filip Sport) navragen hoeveel hij precies op de GPS had staan.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

en de meting in Houffa, van waar komt die?
Dit jaar geven ze 1800hm voor hun 100km en 2193 voor de 125km . Ik vermoed Garmin hoogtemeters.
the sentinel
Mountainbiker

Post by the sentinel »

Robert Brand wrote:Filip had op het hoogste punt (580 meter) iets van 1100 hoogtemeters. Gezien het feit dat het vanaf dat punt steeds naar beneden zal het toch rond de 1600 meter liggen. Ik het een Ciclo HAC5 over het algemeen klopt deze aardig. tov een Polar heb ik altijd meer hoogtemeters. Zal nog eens bij Filip Lauwers (Filip Sport) navragen hoeveel hij precies op de GPS had staan.
Ik dacht dat als ze spreken over hoogtemeters dat dat altijd positieve hoogtemeters zijn dus enkel klimmen?
Bulkie
Mountainbiker

Post by Bulkie »

ATEGEV wrote:Blijkbaar is er iets mis gegaan met de conroles onderweg. Volgens de uitslagen staat er een meisje 8 min voor Ken Vanden Bulcke, terwijl hij redlijk goed door gesjeesd heeft (+/- 03h30). Niets dat dit niet zou kunnen , maar dean is ze zeer sterk hoor :wink: . Ook nog een aantal namen die je anders nooit ziet vooraan in de uitslagen, ervoor.

Strange, want de organisatie is tiptop.
Schitterend parcours en redelijk bepijld (oop 1 plaats hingen pijlen in 2 richtingen; toen ik daar door mijn eigen schuld een 2e keer-juist daar- kwam dacht ik dat je de 2e keer rechtsaf moest, dan helemaal verdwaald in bos, uuuuiteindelijk terug gekeerd, nogmaals de lus gedaan, toen zag ik dat ik op straat links ipv rechts moest; 45 min verloren hierdoor -> kzal beter moeten opletten in het vervolg).
Inderdaad, foutje van de organisatie... Er zijn 4 controleplaatsen waar mensen zich haasten om een gekleurd spanbandje op de fiets te hangen, maar als dat ad finish niet nagezien wordt is dat verloren energie. Enfin, toch een mooie tocht en de conditie zit, na de IronBike 2 weken geleden, blijkbaar goed.

Spijtig, ons RSP-RavX team deed 't super: Pascal en Dries behaalden de 1e en 2e plaats op de 53 km!!!
Ik had 2e moeten zijn op de 78 km, na de immer sterke Frans Cleas.

Ken

Ik had 1700 Hm (Polar) en +-80 km
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

the sentinel wrote:
Robert Brand wrote:Filip had op het hoogste punt (580 meter) iets van 1100 hoogtemeters. Gezien het feit dat het vanaf dat punt steeds naar beneden zal het toch rond de 1600 meter liggen. Ik het een Ciclo HAC5 over het algemeen klopt deze aardig. tov een Polar heb ik altijd meer hoogtemeters. Zal nog eens bij Filip Lauwers (Filip Sport) navragen hoeveel hij precies op de GPS had staan.
Ik dacht dat als ze spreken over hoogtemeters dat dat altijd positieve hoogtemeters zijn dus enkel klimmen?
Wat Robert bedoelt is dat het vanaf dat punt meer bergaf dan bergop ging , dus dat er zeker niet nogeens 1000 hm zullen bijgekomen zijn.

Thx Ken voor de input. 1700hm lijkt me iets realistischer dan 1555 voor die 80km .
Robert Brand
Mountainbiker

Post by Robert Brand »

GPS is het meest zuiver. Ik heb Filip een e-mail gestuurt en wacht zijn antwoord af. Ik hoorde hem gister wel iets zeggen over 1700 meter.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

lol, ik zal hem subiet zelf wel een mailke sturen anders.. want gij verandert precies nogal veel van cijferkes
Calvin
Mountainbiker

Post by Calvin »

Is er al een uitslag te vinden ?

Groetjes
C
jacla
Mountainbiker

Post by jacla »

had zelf 1650hm en 81km

toch gek dat ze de afstanden nooit correct communiceren:

op de brochure stond 74km
op de bepijling stond 78km
realistisch: 80km

op de brevetten die je meekreeg berekende ze trouwens de gemiddelde snelheid op basis van 74km
Post Reply