10/08/08 - Vlezenbeek

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Mister T.
Mountainbiker

Post by Mister T. »

Herder Steven wrote:
bikecurl wrote:Er was een deelnemer nogal zwaar in de prikkeldraad terecht gekomen, vermits er al wat mensen naartoe gingen, ben ik er niet bij gebleven. Weet iemand hoe het ermee is ?
Berggeitje wist me te vertellen dat iemand van zn club (Brigandsbikers) vrij hard de pinnekesdraad is ingegaan.

Het is die mannen hun week blijkbaar niet. Tijdens de voorbije week Mr T zn sleutelbeen gebroken tijdens een trainingsritje en nu iemand zwaar den decor in... #-o Aan beiden een spoedig herstel toegewenst! :bounce:
Tijdens hetzelfde onheil waarbij ik mijn sleutelbeen gebroken ben heeft Peter van onze club zijn elleboog gebarsten... :-?
Wij kunnen alleszins zeggen dat we ons niet inhouden op de fiets :lol:
Pétard
Mountainbiker
Location: cube elite, Litespeed ocoee boormachien, Isaac baanmachien

Post by Pétard »

@ mojo: bovenaan zacht aan de remmen gekomen, om ze na een 5-tal meter, eens recht en op een goed spoor defenitief los te laten. Het was niet de eerste keer dat ik daar naar beneden kwam. Er was een herder die dat allemaal moet gezien hebben...

hopelijk voel je het al niet meer? Zeker da ge nog bij u club moogt rijden nu? :lol:
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

Na het afhaken van alle collega’s alleen naar Vlezenbeek vertrokken.
Onderweg was het “boem klets” op de baan, drup drup van boven #-o
Maar ik had er mijn gedachten opgezet en hou me dan nog maar eens thuis 8)
Het was de eerste keer dat ik deze kant van Brussel heb aangedaan.
Na een 10 tal km was het reeds duidelijk dat er nog ochtendlijke ritjes richting deze streek zouden volgen.
Bepijling, controles, gevaarbordjes, de streek!, HM’s … der is niets wat uit de boot springt.
Alles is in die mate verzorgd dat veel andere organisaties erbij zouden verbleken.
Onderweg de "moeilijke" bordjes en die van de "100" gevolgd :bounce:
Ik heb met de verplaatsing niet beklaagt en heb deze al genoteerd voor volgend jaar.
Proficiat aan de Hoebelbikers voor een prachtige rit
=D> =D> =D> =D>
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

StrammerMax wrote:een bizar huis in het bos, ik dacht "Het land van Belofte" (de gemeente ben ik vergeten en ik kan ze niet direct op een kaart terugvinden)
De tuin der onlusten in Alsemberg

Een kunstenaarscollectief die werken met gigantische constructies ed.
de moeite waard om eens te gaan bezoeken als de tuin wordt opengesteld. =D>

Streets
Mojobiker
Mountainbiker

Post by Mojobiker »

Pétard wrote:@ mojo: bovenaan zacht aan de remmen gekomen, om ze na een 5-tal meter, eens recht en op een goed spoor defenitief los te laten. Het was niet de eerste keer dat ik daar naar beneden kwam. Er was een herder die dat allemaal moet gezien hebben...

hopelijk voel je het al niet meer? Zeker da ge nog bij u club moogt rijden nu? :lol:
Tja, ik was ook goed op weg tot ik met voorwiel in zo'n diepe afwateringsgeul terecht kwam. Pets, gegen den grund. Daarna te voet naar boven en langs de linkse kant naar beneden gezoefd. Mijn eer is daarmee toch halvelings gered. En daarbij, veel zijn er daar niet naar beneden durven rijden. Wanneer ik viel, stonden er twee jonge gastjes te wachten en die zijn het na mijn spectaculaire val gewoon afgebold langs de "makkelijke" route.

Mojo
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

Achter de skipiste in Anderlecht kon je ook kiezen voor een moeilijke of makkelijke afdaling (daar waar de fotograaf stond). Nou ik moet zeggen dat de moeilijke gewoon steil naar beneden was. Ik had me mispakt en de makkelijke genomen. Nou ja, schuins naar beneden op nen drassigen ondergrond met mn zomerbandjes vond ik toch iets minder dan makkelijk.

Het stuk rond die boomkwekerij was ook zwaren toebak hoor. Zo die modder daar kleven... Dienen hof zal nog wat tijd vandoen hebben om te herstellen.

Was tip-top in orde, buiten het weer natuurlijk. Volop zomer he... :roll:
Heb gisteren vaak aan de zonovergoten editie van 2007 zitten denken...

Een aantal Herders kunnen meelokken en ze waren achteraf meer dan te spreken over de tocht! Volgend jaar weer op de kalender met nog meer volk! Beloofd!
delou
Mountainbiker

Post by delou »

was daar dik inorde, pijltjes, bevoorradingen, waarschuwingen =D>
nog eens sorry aan de dame wiens mijn bar-end in haar achterste heb gestoot :oops:
102km gem 19.8(rijtijd)
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

delou wrote:nog eens sorry aan de dame wiens mijn bar-end in haar achterste heb gestoot :oops:
Was het een Ergon? Die zijn immers nog vrij comfortabel...
betonboerke
Mountainbiker

vlezenbeek

Post by betonboerke »

voor ons de eerste maal : GEWOONWEG PRACHTIG !!!!!!!!!!!!
_Niels_
Mountainbiker

Post by _Niels_ »

Heb de 55km gereden en ik vond het een mooie tocht,alleen een beetje te veel graswegen. De zandafdaling was mij al bekend van de toetocht in Anderlecht en dus heb ik het moeilijk bordje maar gevolgd. De afdaling was niet zo moeilijk maar de klim daarna. #-o
afstand:57(op teller)
gem:19.7km/h
Post Reply