La bataille des ardennes 10/08/08 Gomzé

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
El Baelos
Mountainbiker

Re: La bataille des ardennes 10/08/08 Gomzé

Post by El Baelos »

tola2000 wrote:Heeft er iemand het parcours op GPS?
Tnx,
Tom
Ik heb een tracklog van de 55 km.
Zal binnenkort wel op kracksontracks staan.
ATEGEV
Mountainbiker

Post by ATEGEV »

Blijkbaar is er iets mis gegaan met de conroles onderweg. Volgens de uitslagen staat er een meisje 8 min voor Ken Vanden Bulcke, terwijl hij redlijk goed door gesjeesd heeft (+/- 03h30). Niets dat dit niet zou kunnen , maar dean is ze zeer sterk hoor :wink: . Ook nog een aantal namen die je anders nooit ziet vooraan in de uitslagen, ervoor.

Strange, want de organisatie is tiptop.
Schitterend parcours en redelijk bepijld (oop 1 plaats hingen pijlen in 2 richtingen; toen ik daar door mijn eigen schuld een 2e keer-juist daar- kwam dacht ik dat je de 2e keer rechtsaf moest, dan helemaal verdwaald in bos, uuuuiteindelijk terug gekeerd, nogmaals de lus gedaan, toen zag ik dat ik op straat links ipv rechts moest; 45 min verloren hierdoor -> kzal beter moeten opletten in het vervolg).
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Hangt er natuurlijk vanaf wie dat meisje was..
misschien was het wel Gunn-Rita Dahle :wink:
DdT
Mountainbiker

Post by DdT »

ATEGEV wrote:Ook nog een aantal namen die je anders nooit ziet vooraan in de uitslagen, ervoor.

Strange, want de organisatie is tiptop.
Vorig jaar had een kameraad afgedraaid naar de kleine toer met pech.
Groot was zijn verbazing toen hij in de uitslag van de grote toer op de tweede plaats stond. Heeft zich natuurlijk laten schrappen uit de uitslag.

Dit jaar zag ik ook een groepke die van de grote baan kwamen ipv het bos. Ze vroegen hoeveel km ik had. Dus zullen er dit jaar wel onregelmatigheden zijn in den uitslag. Als iedereen het spel een beetje serieus blijft spelen is er niks aan de hand, maar ja.....

Toen ik op mijn brevetje stond te wachten zag ik dat ze manuele aanpassingen aan het doen waren op den uitslag. Blijkbaar zat er hier en daar wel ietske scheef.

Anyway, zeer schone rit met hier en daar een baggerstuk en een beklimming die blijkbaar bleef omhooggaan. Kan me niet herinneren dat ik ooit een langere beklimming heb gedaan op een Belgische marathon. Enkele serieus tricky afdalingen en schone single tracks. Blijft een gezellige bedoening daar in die schuur.
Tijd 4uur20min. en 79 km op de teller. Zat kikkedood halverwege het parcours. Daarom doen we het é.
Peter IV
Mountainbiker

Post by Peter IV »

Al een aantal jaar op rij dat de bataille op mijn planning staat, maar van 't jaar toch wel echt van genoten. Schoon parcours en organisatie top. Frisse benen op een zondag, mooier kan het leven niet zijn. :-({|=
moets
Mountainbiker

voldaan :)

Post by moets »

Vorig jaar hier de 45 km gedaan en toen al gezegd dat ik hier ging terugkomen. Dit jaar de chrono (was het nu 74, 78 of 80?) gereden. Het was mijn eerste degelijke marathon en een test voor de houffamarathon. Ik moet zeggen dat de eerste 45 km toch wel fameus zwaar was, daarna ging het precies wat vlakker en kwam ik er precies terug een beeteke door. Zoals vorig jaar een goede bevoorading en een goede organisatie. Ik heb dan ook geluk gehad en geen enkele keer lek gereden. Volgend jaar zien ze mij hier zeker opnieuw!

Nog een vraagske: is de houffamarathon bij dit baggerweer minstens even zwaar? Ben nog aan het twijfelen tussen de 75 en de 100...
Robert Brand
Mountainbiker

Post by Robert Brand »

Ik heb vorig jaar 90km gereden in Houffalize deze is qua km/hm factor net iets zwaarder dan Baitilles du Ardennes.

Houffalize 2007 91,9km/2100hm = factor 22,85.

Baitilles du Ardennes 2008 80,2km/1551hm = factor 19,34

In Houffaize heb je wat meer loopstukken en is het veeeeel drukker dus files. Maar het is wel een mooi parcours.
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Bij de Bataille zaten de hoogtemeters wel niet echt gelijk verdeeld.
Na 29 km had ik 803 hoogtemeters op mijn gps staan.
Na 54 km waren dat er uiteindelijk 1199.
Het eerste deel van het parcours was echt wel stukken zwaarder.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Hola, zaten er maar 1500 hoogtemeters in de 80km?
Nog een geluk dat ik deze niet gereden heb dan, ze beloofden nochtans 2000hm+

tip: volgende vrijdag stree-lez-huy.. 55km en 1423hm (wrschlk Garmin hoogtemeters maar desalniettemin)
Last edited by A d r i on Mon 11 Aug 2008 12:29, edited 1 time in total.
Goofman
Mountainbiker

Post by Goofman »

volgens de Polar van een vriend van me 1700. Hij zij dat het er nog wat meer moeten zijn aangezien zijn Polar altijd te weing hm's aangeeft.
Post Reply