10/08/08 - Vlezenbeek

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

bikecurl wrote:Er was een deelnemer nogal zwaar in de prikkeldraad terecht gekomen, vermits er al wat mensen naartoe gingen, ben ik er niet bij gebleven. Weet iemand hoe het ermee is ?
Berggeitje wist me te vertellen dat iemand van zn club (Brigandsbikers) vrij hard de pinnekesdraad is ingegaan.

Het is die mannen hun week blijkbaar niet. Tijdens de voorbije week Mr T zn sleutelbeen gebroken tijdens een trainingsritje en nu iemand zwaar den decor in... #-o Aan beiden een spoedig herstel toegewenst! :bounce:
selsiboy
Mountainbiker

Post by selsiboy »

Het was weeral dik in orde wij hebben de 33km gereden alles lag er

perfect goed soms wat zwaarder maar leuke rit

Goeie wegmarkering =D>

Volgend jaar zijn wij er weer :wink:
JoachimDG
Mountainbiker

Post by JoachimDG »

bikecurl wrote:Er was een deelnemer nogal zwaar in de prikkeldraad terecht gekomen, vermits er al wat mensen naartoe gingen, ben ik er niet bij gebleven. Weet iemand hoe het ermee is ?

Voor de rest 80 km gedaan, volgens de GPS waren het er 90. :roll: Goede bepijling, veel modder, goede organisatie, lekkere cake en een originele bevoorading in de plantenwinkel .. met muziek. :lol:

Tot volgend jaar =D> =D> =D>
De persoon is afgevoerd met ziekenwagen en is vanavond ontslagen. Hij heeft een aantal hechtingen in de schouder en zijn linker bil. Zijn vriendin is hem gaan afhalen en hij kon nog stappen.

Greetz,
Joachim
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Post by StrammerMax »

De 55 km gedaan op zondag 10/08/08. Ik kende Vlezenbeek alleen van de "wilde" verhalen van mijn vader die hier als kind een tijd ondergebracht werd op een boerenhof om te ontsnappen aan het oorlogsgeweld in Antwerpen. Het slechte weer hier deze ochtend deed me twijfelen om vandaag te gaan rijden. Van Hoogstraten tot Mechelen niets dan regen. Vanaf Zemst werd het iets beter. Wel, ik ben content dat ik toch gekomen ben. De start- en aankomstplaats op de binnenkoer van de Baljuwhoeve was al indrukwekkend. Laat aan de toer begonnen om 10.30 u en onderweg eigenlijk weinig regen gehad. De eerste 25 km vielen goed mee. Na de eerste bevoorrading kreeg ik het moeilijker. Te weinig geslapen de vorige dagen. Een hele tijd in het kielzog gehangen van twee dertigers die soms even hard klungelden als ik of alles dichtgooiden aan een gevaarlijk punt! Eén ervan had het net als ik knap lastig om de hellingen op te geraken. Een troost voor mij van te zien dat ik niet de enige kluns ben op een mtb! De tweede bevoorrading lag op een 50 km en die heb ik links laten liggen, want stoppen zou mijn doodsteek geweest zijn. Ik begon al te denken dat ik op het parcours van de 80 of 100 km gesukkeld was, want mijn tellertje naderde de 55 km en ik had niet de indruk de plaats van de start weer te naderen! Ik was toch content dat ik aankwam, wegens bekaf! Maar het was de moeite waard. Ik had niet verwacht van zo dicht bij Brussel zo'n prachtig landschap te treffen met zoveel schilderachtige plekken! Maar de rit is niet in mijn fietskleren gekropen! Chapeau voor de kerels die de 80 of 100 km afmaalden! Wat me opgevallen is: de vele paadjes met rode kiezel, mooi gelegen huizen, prachtige vergezichten, een kolossale zendmast en een bizar huis in het bos, ik dacht "Het land van Belofte" (de gemeente ben ik vergeten en ik kan ze niet direct op een kaart terugvinden) met al die ondefinieerbare kunstwerken! Niet te schatten waar mensen zich mee bezig houden! Mooie toer, behoorlijk berijdbaar ondanks de regen, leuke kennismaking met het Pajottenland, prima organisatie, warme douches en lekkere pensen in het unieke decor van de Baljuwhoeve met dan toch eindelijk een waterzonnetje! Deze toer van de Hoebelbikers mag er wezen!
Redbullbiker
Mountainbiker

Post by Redbullbiker »

Vlezenbeek mooie rit goed uitgepijld .Eerste keer dat ik daar rij en volgend jaar kom ik zeker terug.In afdaling toch redelijk stuik gemaakt ,knie gehavend denk dat er binnenin ook iets geraakt is ,hopelijk nie maar toch redleijke pijnscheuten aan de binnenkant.Hoop dat ctc en houffa niet in gevaar komt de volgende weekends :^o .
Mooie streek daar in vlezenbeek ...en heel leuk gezelschap....
Pajottenland daar komen we terug

=D> =D> =D> parcourbouwers ...en die afdaling in dat zand wel tof ... =D>
swakke
Mountainbiker

Post by swakke »

Schone tocht voor den eerste keer hier naartoe gekomen en twas zeker de moeite. :lol: Hebben de 80 gedaan en de beentjes waren toch redelijk moe :wink:
Volgend jaar komt MTB TEAM LANGDORP zeker terug :bounce:
Bepijling en bevoorrading DIK in orde =D> =D>
En het weer ... tja ...Zo erg wast nu ook weer ni ik heb met Fast Fred's gereden dus... 8) en ni gevallen :drunk:
Putter Pierre
Mountainbiker

Post by Putter Pierre »

Wat een prachtige tocht en dit zelfs in het redelijk slechte weer
Volgend jaar komt Alessandro terug met meer vrienden

Ciao
POULIDORKE
Mountainbiker

Post by POULIDORKE »

mongske en compagnie, het was weer dik in orde he. Bepijling, bevoorrading, chique parcoers,... alles was af, zelfs de geuze na de tocht... Heb met de steffer de 80 km gedaan en het was overal goed berijdbaar. Tot de 14 september in beugem.
Pétard
Mountainbiker
Location: cube elite, Litespeed ocoee boormachien, Isaac baanmachien

Post by Pétard »

heb de dubbelslag gereden en moet zeggen het was zeker de moeite!

Vrijdag rond 21u30 vertrokken voor een tochtje in het donker, mooie stukken bij die ik nog niet kende. Fijne sfeer en goede bepijling (met reflectoren op aangebracht! =D> ). Natuurlijk is het van belang een degelijke verlichting op je bike aan te brengen, je ziet er altijd weer met praktisch niks of zonder...

Zondag ochtend met enkele clubleden de 100 gereden, het was weer super. Vorig jaar moeten inkorten door te veel last van de hitte :^o , dit jaar vlot uitgereden (+-5u gereden). Dat het parcours er een beetje hetzelfde uitziet dan andere jaren vind ik niet meer dan normaal. Respect, don't change a winning team.

Ben zondag ook enkele meiden voorbij gereden die er een zeer mooi tempo op nahielden! GOE BEZIG!!!
Mojobiker
Mountainbiker

Post by Mojobiker »

Wie heeft de afdaling in de zavelput aangedurfd?

Ik anders wel, met een salto over mijn stuur als gevolg.

Mojo
Post Reply