17/08/08 Opoeteren - Dorne

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
zombie
Mountainbiker

Post by zombie »

hanzl wrote:Dit is altijd mijn eerste mtb tocht ,Je moet natuurlijk wel een bike hebben die goed onderhouden is .Ik doe altijd de 100 km ,belangrijk is dat je je eigen tempo blijft rijden ,dan moet het wel lukken. <het is me nog steeds niet gelukt om helemaal boven te geraken bij de 3e terril ,op 2/3e val ik meestal om :evil: .nieuwe poging dit jaar! het belangrijkste is doorzettingsvermogen! suc6 :-D
ik heb nog nooit iemand tot boven zien fietsen daar...het lijkt me gewoon onmogelijk, niet ?

van mij ne Leffe voor hij die daarin lukt....;-))

voor de rest vind ik dit een schitterende marathon
hanzl
Mountainbiker

Post by hanzl »

Het schijnt wel iemand gelukt te zijn ,maar wie het is weet ik niet.
wel 'n formidabele prestatie! :-D
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

Er rijden er ne hoop naar boven hoor. Onmogelijk is het niet. Mij is het ook nog niet gelukt (ook nog maar 1 keer geprobeerd).
K2-er
Test team
Location: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake

Post by K2-er »

zombie wrote:
hanzl wrote:Dit is altijd mijn eerste mtb tocht ,Je moet natuurlijk wel een bike hebben die goed onderhouden is .Ik doe altijd de 100 km ,belangrijk is dat je je eigen tempo blijft rijden ,dan moet het wel lukken. <het is me nog steeds niet gelukt om helemaal boven te geraken bij de 3e terril ,op 2/3e val ik meestal om :evil: .nieuwe poging dit jaar! het belangrijkste is doorzettingsvermogen! suc6 :-D
ik heb nog nooit iemand tot boven zien fietsen daar...het lijkt me gewoon onmogelijk, niet ?

van mij ne Leffe voor hij die daarin lukt....;-))

voor de rest vind ik dit een schitterende marathon
Ik ga de uitdaging aan !
Breng de leffe maar mee 8)
Ik vind trouwens de eerste terril het zwaarste.
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

idd, ik vind die eerste ook de zwaarste. Ik had vorig jaar men banden te hard staan. En toch bijna boven geraakt. Dus nu 2.1 erin en ik hark naar de top. [-o<
mrperfect
Mountainbiker

Post by mrperfect »

Als je met goeie moed vertrekt op de terril ben je al halfweg maar de rest is nog zeker zo hard stoempen tot de top #-o
hanzl
Mountainbiker

Post by hanzl »

Dan zal ik wel abuis geweest zijn wat betreft de 1e,2e of 3e terril, :oops: maar zeker één daarvan is pittig,mss moeten ze bovenop al de leffe's klaar zetten ,dat stimuleerd :-D
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

Vorig jaar de eerste keer deze gereden en goed gevonden.
Mijn deelname dit jaar is nog niet 100% zeker,
maar als ik de kans krijg sta ik aan de start :bounce:
GeeCee
Mountainbiker
Location: Canyon Exceed SLX 8.9 (2017) Canyon Lux CF 9.9 Team (2015)

Post by GeeCee »

welke afstand moet je minstens nemen om de terrils van de maasvallei erbij te hebben?
Btw Heb die terrils in de week beklommen, maar die met de treinbils is echt niet te doen, bijna te voet niet, ligt er zeer slecht bij... de balken steken uit en er zijn diepe groeven van boven tot onder (waarschijnlijk door overvloedige regen)
Die wat daar op geraakt =D>
Hoeveel terrils zijn daar nu? Ge hebt die met tarmac en die met de balken. Dan is er volgens mij nog eentje zonder begroeïng maar daar waren ze vorige week met bulldozer aan 't graven... Kan je daar ook op fietsen?
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

Geecee wrote:welke afstand moet je minstens nemen om de terrils van de maasvallei erbij te hebben?
Btw Heb die terrils in de week beklommen, maar die met de treinbils is echt niet te doen, bijna te voet niet, ligt er zeer slecht bij... de balken steken uit en er zijn diepe groeven van boven tot onder (waarschijnlijk door overvloedige regen)
Die wat daar op geraakt =D>
Hoeveel terrils zijn daar nu? Ge hebt die met tarmac en die met de balken. Dan is er volgens mij nog eentje zonder begroeïng maar daar waren ze vorige week met bulldozer aan 't graven... Kan je daar ook op fietsen?
Er zijn 3 terrils, de eerste is die moeilijke, halverwege de afdaling van deze begint reeds de tweede, en dan heb je de geasfalteerde terril. :wink: Dacht dat je minstens de 75 moet rijden om de terrils te hebben.
Post Reply