wat een hulp die ik krijg pffff
kheb het zelf kunnen oplossen NA ! en ik zeg niet hoe ..
slepende schijfremmen
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
-
BelAir_500
- Mountainbiker
-
BelAir_500
- Mountainbiker
Post by BelAir_500 »
héhé jullie moeten dat allemaal niet zo negatief opvatten..
..op dat moment kon het niet snel genoeg gaan omdat ik moest gaan rijden en het oplossing niet vond.
het probleem lag bij de caliper..die heb ik met de hand recht gezet en gecentreerd tegenover de remblokken.
normaal is het bouten los maken,rem inknijpen en terug bouten vast maken om de remblokken mooie recht tegenover de schijf te hebben
maar dit ging bij mij niet en het bleef sleepen
dus heb ik het met de hand recht gezet en beetje zitten zoeken dat het mooie recht stond
..op dat moment kon het niet snel genoeg gaan omdat ik moest gaan rijden en het oplossing niet vond.
het probleem lag bij de caliper..die heb ik met de hand recht gezet en gecentreerd tegenover de remblokken.
normaal is het bouten los maken,rem inknijpen en terug bouten vast maken om de remblokken mooie recht tegenover de schijf te hebben
dus heb ik het met de hand recht gezet en beetje zitten zoeken dat het mooie recht stond
- Benneke
- Mountainbiker
Ga ik ook een proberen se.BelAir_500 wrote:héhé jullie moeten dat allemaal niet zo negatief opvatten..
-
Mister No Chaïn
- Mountainbiker
Post by Mister No Chaïn »
Dit gaat bij mij nooit, gewoon uit je doppen kijken werkt vele beterBelAir_500 wrote:normaal is het bouten los maken,rem inknijpen en terug bouten vast maken om de remblokken mooie recht tegenover de schijf te hebben
- Guy S.
- Mountainbiker
In november 2006:
Ge weet het misschien al, maar uw gebeden zijn gehoord. De Shimano XT 2008 schijfremmen werken met dit principe: in het begin is de zuigerverplaatsing relatief groot als men de remhendel inknijpt om dan te verminderen en tegelijkertijd de remkracht te verhogen.Dickie wrote:'t Is maar een ideetje,
Zou een fabrikant geen systeem kunnen uitdokteren waarbij de remblokken niet meer lineair bewegen bij het inknijpen van de remhendels dan zou dit probleempje opgelost kunnen zijn, dan zou men de spatie tussen schijf en remblokje veel groter kunnen laten en zou dat enerverende slepen bij modder of nat weer verdwijnen.
Ik zeg maar iets, bvb bij eerste 1/2 cm(of minder) inknijpen van de remhendel zouden de blokjes 2 mm bewegen om de spatie tss schijf en blokje snel te overbruggen, bij verder inknijpen zouden verplaatsing en krachtontwikkeling resp.exponentieel afnemen en toenemen.