La bataille des ardennes 10/08/08 Gomzé

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

we kunnen dus kiezen tussen zeer veel modder (chimay) en veel modder (bataille)

ik hoop alleen dat het morgen niet te lang en te heftig regent (regenen gaat het bijna zeker)
De meest technische tocht in België. Vorig jaar voor het eerst gereden op mijn gemakje(normaal zit ik rond die tijd in de Alpen). Zeer leuke technische single-track afdalingen met de kont boven het achterwiel. Je kan starten tot 10u30(ik ben een langslaper). Weinig baggerzones(ik hou niet van modder)door stenige ondergrond.. Niveau organisatie is wel minder dan Theux(een beetje de Waalse slag), maar ik hou daar wel van. Full-suspension terrein. Ik brak de schommel van mijn FSR, waardoor het achterwiel in de bochten uitbrak. Moet je gereden hebben.
Een niet al te moeilijk parcours met gave afdalingen. zelfs de modder was geen spelbreker. Heb nu wel rode ogen van de prut.
http://www.marathonbiking.nl/marathon/m ... .php?id=60
Dummy
Mountainbiker

Post by Dummy »

heeeeeeeeeeeeelp

ik kan nie kiezen waar ik naartoe ga :oops: :evil: :roll:
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Verwachting voor morgen, zondag:

Morgen is het zwaar bewolkt tot betrokken en over gans het land valt af en toe regen. De meeste regen valt in de loop van de dag juist ten zuiden van Samber en Maas. In de namiddag worden in Vlaanderen enkele opklaringen verwacht en kan het droog blijven. Maxima 18 tot 22 graden. De stevige wind zorgt voor herfstachtige trekjes. Boven land is de zuidwestenwind matig en langs de kust (vrij) krachtig, kracht 4 tot 6.

juist ten zuiden van Samber en Maas, da's waar wij gaan zitten zekers..?
flupke73
Mountainbiker

Post by flupke73 »

yep,
'k denk dat er veel gaan "thuisblijven"

zelf echt geen zin om na 2 weken te hard werken mezelf nog door de modder te sleuren
laat staan met een gloednieuwe fiets
parcival
Mountainbiker

Post by parcival »

Ik zit hier met een klein luxe probleem. Ik kan kiezen uit een hardtail met v-brakes of een fully met schijven.
Ik heb een beetje schrik om weer met die schijven in de moos te duiken om dan achteraf wrs weer voor de zoveelste keer nieuw blokskes te moeten steken.

Langs den andere kant denk ik dan weer dan de v-brakes even rap zullen slijten.

Twijfel..... ](*,)
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Ik ben er nog niet uit. Ik keek zoals elk jaar uit naar Chimay maar mijn verstand zegt dat het daar zeer modderig zal zijn (was verleden jaar al heel zwaar en toen had het enkel de zaterdag ervoor geregend).

Ik heb de Bataille door een vreemd toeval nog nooit gereden maar ken de streek wel goed, dus ik weet wat ons te wachten staat. Ik ga alvast mijn fiets klaarmaken maar beslis pas morgenvroeg na een laatste blik op de weerkaarten.

ik neem zeker een fiets met schijven, daar geraak je tenminste mee gestopt op die steile hellingen. Sleet? Ik rij al 4 jaar met dezelfde blokjes.
parcival
Mountainbiker

Post by parcival »

Ik heb deze fiets nu een dik half jaar en ben al aan m'n 3 de setje bezig. Ik heb ze wel pas vervangen dus eigenlijk heb ik nog "maar" 2 sets versleten. En ja, ik heb de blokskes altijd eerst goed ingereden...

Na de vt4 fietshappening was zelfs het metaal van de blokskes voor de helft weggesleten.
redbiker
Mountainbiker

Post by redbiker »

Modder in de Ardennen is geen modder zoals in Genk. Heb in Genk ook mijn remblokken met metaal en alles weggeremd, maar sindsdien enkel nog wedstrijden in de ardennen gereden (lcmt met modder, wb Houffalize met modder, bk malmedy met modder, ...), en nog altijd dezelfde remblokken die nog lang niet weg zijn.

Dus denk ik dat je je niet echt zorgen moet maken om je remblokken volledig weg te remmen... (but don't shoot me moest het wel zo zijn hè ;) )
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

http://weer.be.msn.com/hourly.aspx?weal ... eap=0#day1

laat starten, en maken dat je voor 5 uur binnen bent 8)
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Post Reply