fietscursus
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- Bozo
- Mountainbiker
fietscursus
weet er iemand waar je ergens een fietscursus kan volgen s'avonds om je aan je mtb te leren werken? een paar avonden bv? of iemand die goesting heeft om zijn kennis door te spelen aan paar mensen van dit forum hier? zelf een avondcursus op te stellen moet wel lukken i guess??
- geitenboer
- Mountainbiker
-
BikingBrecht
- Mountainbiker
Re: fietscursus
Post by BikingBrecht »
Ik merk dat je van izegem bent.Bozo wrote:weet er iemand waar je ergens een fietscursus kan volgen s'avonds om je aan je mtb te leren werken? een paar avonden bv? of iemand die goesting heeft om zijn kennis door te spelen aan paar mensen van dit forum hier? zelf een avondcursus op te stellen moet wel lukken i guess??
Bij mijn weten kan je in West-Vlaanderen op volgende plaatsen in avondschool fietsmecanien studeren. Is wel meestal een 2-jarig opleiding.
- Syntra West --> Veurne
- VTI Roeselare
Bij Velomobile in Roeselare kan je ook workshops. Dit zijn workshops van 1 dag. Je hebt beginners en gevorderden. Bij beginners leer je nog banden stoppen. Bij gevorderden gaat het voornamelijk over 'gevorderd' onderhoud. Crank smeren, remmen afstellen, versnellingen afstellen, ...
Ik heb zelf de gevorderden workshop gevolgd en ik vond het heel interessant. En voor de prijs van 15€ kan je niet sukkelen.
Gebruik ook eens de zoekfunctie hier op het forum. Er zijn reeds een aantal topics over dit onderwerp opgestart
Fietscursus
Ben nu begonnen in CVO Gent( Holstraat). Als je je nog wilt inschrijven... ben je al grandioos te laat. Er was een wachtlijst van 118 mensen ... Erg populaire opleiding. Daarom best nu al op de lijst laten zetten voor volgend jaar
Re: fietscursus
Inderdaad, heb ik ook gevolgd en ben er zeer tevreden over. Hun website is http://www.velomobile.beWoodWheel wrote:Bij Velomobile in Roeselare kan je ook workshops. Dit zijn workshops van 1 dag. Je hebt beginners en gevorderden. Bij beginners leer je nog banden stoppen. Bij gevorderden gaat het voornamelijk over 'gevorderd' onderhoud. Crank smeren, remmen afstellen, versnellingen afstellen, ...
Ik heb zelf de gevorderden workshop gevolgd en ik vond het heel interessant. En voor de prijs van 15€ kan je niet sukkelen.