fietscursus

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Bozo
Mountainbiker

fietscursus

Post by Bozo »

weet er iemand waar je ergens een fietscursus kan volgen s'avonds om je aan je mtb te leren werken? een paar avonden bv? of iemand die goesting heeft om zijn kennis door te spelen aan paar mensen van dit forum hier? zelf een avondcursus op te stellen moet wel lukken i guess??
Benneke
Mountainbiker

Post by Benneke »

Moest da lukken da iemand da kan. Ik kom af 8)
Aiki
Mountainbiker

Post by Aiki »

CVO geeft hier avondschool in "fietsen maker" 2 jaar...
geitenboer
Mountainbiker

Post by geitenboer »

Ben ook kandidaat =D>
BikingBrecht
Mountainbiker

Re: fietscursus

Post by BikingBrecht »

Bozo wrote:weet er iemand waar je ergens een fietscursus kan volgen s'avonds om je aan je mtb te leren werken? een paar avonden bv? of iemand die goesting heeft om zijn kennis door te spelen aan paar mensen van dit forum hier? zelf een avondcursus op te stellen moet wel lukken i guess??
Ik merk dat je van izegem bent.
Bij mijn weten kan je in West-Vlaanderen op volgende plaatsen in avondschool fietsmecanien studeren. Is wel meestal een 2-jarig opleiding.
- Syntra West --> Veurne
- VTI Roeselare

Bij Velomobile in Roeselare kan je ook workshops. Dit zijn workshops van 1 dag. Je hebt beginners en gevorderden. Bij beginners leer je nog banden stoppen. Bij gevorderden gaat het voornamelijk over 'gevorderd' onderhoud. Crank smeren, remmen afstellen, versnellingen afstellen, ...
Ik heb zelf de gevorderden workshop gevolgd en ik vond het heel interessant. En voor de prijs van 15€ kan je niet sukkelen.

Gebruik ook eens de zoekfunctie hier op het forum. Er zijn reeds een aantal topics over dit onderwerp opgestart
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

Aiki wrote:CVO geeft hier avondschool in "fietsen maker" 2 jaar...
net 2 jaar gedaan in het CVO te Aalst onder leiding van Ken Van den Bulke.

veel bijgeleerd en ook dikke fun gehad met de groep.

Red 8)
*Steve*
Mountainbiker

Post by *Steve* »

2 jaar in de wielerschool in Ronse. Lesgever: Mario Declerq

:wink:
Timmeh
Mountainbiker

Post by Timmeh »

2 jaar bij syntra west gedaan in veurne, zeer tevreden over, echt een goede cursus
darkdust
Mountainbiker

Fietscursus

Post by darkdust »

Ben nu begonnen in CVO Gent( Holstraat). Als je je nog wilt inschrijven... ben je al grandioos te laat. Er was een wachtlijst van 118 mensen ... Erg populaire opleiding. Daarom best nu al op de lijst laten zetten voor volgend jaar
JurgenG
Mountainbiker

Re: fietscursus

Post by JurgenG »

WoodWheel wrote:Bij Velomobile in Roeselare kan je ook workshops. Dit zijn workshops van 1 dag. Je hebt beginners en gevorderden. Bij beginners leer je nog banden stoppen. Bij gevorderden gaat het voornamelijk over 'gevorderd' onderhoud. Crank smeren, remmen afstellen, versnellingen afstellen, ...
Ik heb zelf de gevorderden workshop gevolgd en ik vond het heel interessant. En voor de prijs van 15€ kan je niet sukkelen.
Inderdaad, heb ik ook gevolgd en ben er zeer tevreden over. Hun website is http://www.velomobile.be
Post Reply