Met de fiets naar het werk
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
- Streets
- Mountainbiker
- Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
toch welducman wrote:mijnen baas gaat redeneren, waarom zou'k iets geven da brengt mij geenen zak op, zodus f*ck it....
normal gezien kan hij die km vergoeding van zijn bel. aftrekken.
dit werkt zoals een gift voor het goede doel.
Het brengt hem gene zak op, maar het kan hem later iets minder bel. betaling opleveren.
spreek hem er eens over.
Streets
- J.E.
- Mountainbiker
brengt het minstens even veel op als dat het kost? en de bovenstaande woordjes zijn de knelpuntjes hé....Streets wrote:toch welducman wrote:mijnen baas gaat redeneren, waarom zou'k iets geven da brengt mij geenen zak op, zodus f*ck it....
Het brengt hem gene zak op, maar het kan hem later iets minder bel. betaling opleveren.
spreek hem er eens over.
Streets
- Streets
- Mountainbiker
- Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Normaal gezien kost het hem al niets, das al een mooi gegevenducman wrote:StreetsStreets wrote:toch welducman wrote:mijnen baas gaat redeneren, waarom zou'k iets geven da brengt mij geenen zak op, zodus f*ck it....
spreek hem er eens over.brengt het minstens even veel op als dat het kost? en de bovenstaande woordjes zijn de knelpuntjes hé....
elke cent die de Wg aan u geeft dmv een fietsvergoeding kan hij in principe nadien van zijn bel. aangifte aftrekken. (op vooraarde dat hij winst maakt wel te verstaan)
Wat van een normale woon werk verkeer niet kan gezegd worden.
dus in feite is het winst voor hem
Streeets
- pikethebike jr
- Mountainbiker
Post by pikethebike jr »
Nu weet ik niet of op die 5 ct extra belasting moet betaald worden.
Ik dacht vernomen te hebben dat dit in Augustus aangepast werd aan de index, net zoals de fiscale aftrek voor woon-werk verkeer ook groter dan 15 ct/Km wordt.
Correct me if i'm wrong.
Volgens mij weet mojobiker daar meer van.
En inderdaad, aan twee ritten per week wordt dat een knap fietske, maar zoveel worden her er niet, ik moet daar nog 12 uur bij werken, en dat 1 week op 2.
Ik zou dus in m'n week shift 4 keer moeten rijden, dat wordt wel een beetje zwaar, vooral die nachtrit na 12 uur werken, èn na middernacht.
Vertrek thuis rond 10.00 en terugkomst +/- 01.40, lange dagen zijn dat
Pike jr
Ik dacht vernomen te hebben dat dit in Augustus aangepast werd aan de index, net zoals de fiscale aftrek voor woon-werk verkeer ook groter dan 15 ct/Km wordt.
Correct me if i'm wrong.
Volgens mij weet mojobiker daar meer van.
En inderdaad, aan twee ritten per week wordt dat een knap fietske, maar zoveel worden her er niet, ik moet daar nog 12 uur bij werken, en dat 1 week op 2.
Ik zou dus in m'n week shift 4 keer moeten rijden, dat wordt wel een beetje zwaar, vooral die nachtrit na 12 uur werken, èn na middernacht.
Vertrek thuis rond 10.00 en terugkomst +/- 01.40, lange dagen zijn dat
Pike jr
- Mojobiker
- Mountainbiker
Tja, ik begrijp u volledig. Ik moet ook te vroeg op als ik met fiets naar werk ga. Result: maar een paar dagen per week met fiets naar werk.
Wat die 20 eurocent betreft: ik heb hiervan enkel nog maar een artikel uit het nieuwsblad gelezen. Ik heb nog geen Koninklijk Besluit (KB) onder mijn neus gekregen waaruit blijkt dat we er 20 per km krijgen van moederke staat. Als we die krijgen, zal die ook wel belastingsvrij zijn, ze halen nu toch meer inkomsten uit de naft/diesel verkoop. Het kan er wel vanaf.
Voor mensen die meer dan 15 eurocent per km krijgen van hun bedrijf, zal het extraatje boven de 15 wel meetellen voor het belastbaar loon denk ik. Net als terugbetalingen/tussenkomst woon-werk verkeer.
Mojo
Wat die 20 eurocent betreft: ik heb hiervan enkel nog maar een artikel uit het nieuwsblad gelezen. Ik heb nog geen Koninklijk Besluit (KB) onder mijn neus gekregen waaruit blijkt dat we er 20 per km krijgen van moederke staat. Als we die krijgen, zal die ook wel belastingsvrij zijn, ze halen nu toch meer inkomsten uit de naft/diesel verkoop. Het kan er wel vanaf.
Voor mensen die meer dan 15 eurocent per km krijgen van hun bedrijf, zal het extraatje boven de 15 wel meetellen voor het belastbaar loon denk ik. Net als terugbetalingen/tussenkomst woon-werk verkeer.
Mojo